Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange her som kaller samboer/kjæreste for mannen sin, er dere gift alle sammen? Jeg har samboer, men kaller han aldri mannen min for det, føler liksom man må være gift for å kunne kalle han det.

Anonym poster: b32ca71e3e4e1580f15c323e907f85e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trudde man kunne kalle en mann for en mann. Vi er kjærester så da er han mannen min. Akkuart som jeg er kvinnens hans. Noen ganger han gutten min å ;)

Så en mann Kan bare være mann hvis han er gift?

Anonym poster: 835b8643084e5c1495ab3055a50e161b

Skrevet

Trudde man kunne kalle en mann for en mann. Vi er kjærester så da er han mannen min. Akkuart som jeg er kvinnens hans. Noen ganger han gutten min å ;)

Så en mann Kan bare være mann hvis han er gift?

Beklager skrivefeil... Gikk for fort ;)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet (endret)

På `n igjen.

Mannen min kan brukes av alle.

Ektemannen min derimot er forbeholdt dem som er gift.

Må huske på forskjellen på mann og ektemann.

Endret av tilda med to små <3
Skrevet

Dette temaet har det vært en eviglang tråd på her inne de skste ukene. Om du klarer å spore opp den (noen dager tilbake iallefall tror jeg) tenker jeg du får svar på sånn ca alle spørsmål du har om dette temaet, pluss enda litt til ;)

Anonym poster: f6c35131de1c020d593715b9949ded42

Skrevet

Hallo, gamle tema. Nå kommer det et ras av forbannete damer som blir innmari provoserte av at andre kan kalle samboeren for mannen, det er visst et slags hån mot dem som faktisk HAR blitt fridd til. Og så kommer det en diskusjon om mann/ektemann-ordet. Så kommer det en masse damer som sier at han er mann og han er min, så selvfølgelig: mannen min. Og så er det mange normalt avbalanserte damer som synes det er utrolig fjernt å henge seg opp i hva andre kaller sine partnere. Personlig kaller jeg min forlovede for samboeren eller kjæresten min, noe som jeg ser irriterer ham. Vi har to barn og har vært sammen i sju år, så jeg tror han synes det høres useriøst ut.

Skrevet

Mann og dame.

Mannen min = gift?

Dama mi = kjærester?

Syns ikke å si mannen min er forbeholdt gifte.

Skrevet

Nå er vi gift nå da, så nå er han ektemannen min.

Før kunne jeg godt kalle ham mannen min, for han er mann, og han er min. Mann er bare en betegnelse på kjønn. Ektemann, derimot, forteller at man er gift.

På samme måte som han kalte meg dama si før, mens nå kaller han meg kona si.

Skrevet

På'n igjen...

En mann kan kalle kjæresten sin for "jenta mi" og "dama mi". En dame kan kalle kjæresten sin for "gutten min", men FOR ALL DEL ikke "mannen min"! Det er forbeholdt de gifte.. Før det er han kanskje en mann, men han er ikke din.

Ja, dette lærte jeg altså i forrige diskusjon om dette.. ;)

Skrevet

Høres helt dust ut å si "samboeren min". Upersonlig og kjipt.

Skrevet

sist jeg sjekka så hadde samboeren min penis = MANN

og han er min kjæreste og jeg er hans = MANNEN MIN

enklere får du det ikke ;)

Anonym poster: 65a11a121e5c90388145e0e761d91a85

Skrevet

Er det ikke helt totalt likegyldig hva andre folk velger å kalle hverandre?? Om noen vil kalle kjæresten sin for MANNEN, sambo, Jens (selvom han egentlig heter Tor), eller "din forbanna drittsekk", så er vel det opp til hver enkelt??

Jaja, godt verden har såpass lite problemer at det er DETTE man må bry seg om ihvertfall... ;)

Anonym poster: 77e2f4392a47126734eb6e7e9bace7c8

Skrevet

Jeg sier "mannen min" og vi er gift.

Anonym poster: c453825dfd24196ee055ffbd911ae628

Skrevet

Er det ikke helt totalt likegyldig hva andre folk velger å kalle hverandre?? Om noen vil kalle kjæresten sin for MANNEN, sambo, Jens (selvom han egentlig heter Tor), eller "din forbanna drittsekk", så er vel det opp til hver enkelt??

Jaja, godt verden har såpass lite problemer at det er DETTE man må bry seg om ihvertfall... ;)

Sambo er rasistisk så det er ikke greit.

Anonym poster: 9809c72e48d3eec897893bd43855300f

Skrevet

Haha fantastisk! Skjønner ikke at folk bruker sambo...

Anonym poster: 6b2fcc4912bebcd47b95af4001f3d6f1

Skrevet

Jaja, godt verden har såpass lite problemer at det er DETTE man må bry seg om ihvertfall... wink.png

Haha fantastisk! Skjønner ikke at folk bruker sambo...

Anonym poster: 6b2fcc4912bebcd47b95af4001f3d6f1

Nok en gang; Hvorfor trenger DU å skjønne hva folk bruker?? Er det ikke likegyldig?? Kjenner jeg er VELDIG glad for at jeg ikke bryr meg om at naboen kaller mannen sin for mannen, sambo, kjære eller hva... hadde jeg hatt SÅ lite å tenke på og bry meg om hadde jeg skaffet meg en hobby.

Skrevet

Er det mulig. Mann er mann. Ektemann eller ektefelle er gifte menn..

Menn Fks i kontakt annonser kaller jo og seg selv : jeg er en mann i 30 årene.. Bla bla bla.,

Dummeste diskusjon jeg har hørt på lenge :)

Vi er ikke gift enda, men han er da min mann fordet.

Skrevet

Er gift, og brukte ikkje "mannen min" før vi gifta oss. Men når eg tenker meg om kan eg ikkje fortså kvifor ikkje, sikkert vanen med at "mannen min" indikerar ekteskap. Det er jo ingen ting i orda som tilseier at dei er forbeholdt gifte.

Synes ikkje dette er noko sak i det heile tatt, folk får seie det dei vil for meg..

Skrevet

Det får vel være opp til hver enkelt, tenker jeg.

For meg var det ikke naturlig å si mannen min før vi var gift, men nå som vi er det så er han mannen min ;)

Når det er sagt så hender det at jeg fortsatt kan kalle ham for kjæresten min, og det blir vel like feil det da, siden vi tross alt er gift og ikke bare kjærester lenger :P

Anonym poster: dff0ce0d7ca07abcf676f8313e9d9573

Skrevet

Du føler at du må være gift for å kalle samboeren for mannen din. Mange andre føler det ikke sånn. Hvorfor skal du legge deg opp i det?

Jeg kaller forøvrig samboeren min for kjæresten min, mannen min eller samboeren min, men som regel bare navnet hans...

Skrevet

En Mann som sier "dama mi" er forbeholdt menn som er gift også?

Anonym poster: 74c9425ddef5be15df7ac7f214805eac

Gjest Lagå
Skrevet

Jeg er gift så jeg kaller han mannen min :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...