Gå til innhold

Byggeleker er gøy!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Prosjekt "åpne esker som har stått lukket i hylla et par år": det var ikke bare butikken som kom fram, men også - o lykke - klinkekulebanen. Nå har vi ingeniørert en fantastisk kompleks og diger bane med fire høye tårn, hver med startrampe, mange krysskoblinger og to utløp. Grunnprinsipp: alle delene skal brukes. I morgen skal vi bygge Brio-jernbane. Samme grunnprinsipp gjelder, men med følgende ekstra utfordring: alt skal henge sammen samma faan, ingen blindspor. Og vi har MYE Brio. Med bruer og tunneller og spordelere med og uten sving, korte rette og lange rette og kryss og svinger i alle grader og lengder. Den burde hete hjernebane - det er godt for hodet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, klinkekulebanen, hvor er den?? Må finne frem vår jeg også. Veldig morsomt for mor og helt greit for ungen forrige gang den var fremme, men sikkert bedre med nestemann :)

Mye brio her også, husker jeg slet med å lage baner som gikk opp sånn at 8-tall og svinger gjorde at alle skinnene ble brukt.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Veldig morsomt, hvis jeg får bygge som jeg vil, helt uten hjelp. Var det ekte kasseapparat? Jeg ønsket meg i mange år, og en vår fikk jeg tak i på loppis, lillebrors vogn sørget for at jeg fikk fraktet det hjem. Femti kroner, ruller måtte jeg kjøpe hos bokhandelen og det funket som gull. Tror ikke mamma var like begeistret for å få den digre maskinen i hus, den forsvant i hvert fall plutselig.

Skrevet

Å, klinkekulebane fikk jeg aldri kjøp til eldste. Nye muligheter nå, vesle blir snart 5! Passer det da?

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Passer så lenge barnet ikke spis kuler Blomstre. Nå kan snart Junior få plass krevende leker og mor gleder seg som en unge

Gjest sug lut
Skrevet

Å, klinkekulebane fikk jeg aldri kjøp til eldste. Nye muligheter nå, vesle blir snart 5! Passer det da?

Veldig bra alder! Det fordrer selvsagt sam-bygging, for mer avanserte greier, men det er enkelt nok til at man kan lage sikksakkbaner selv om man er liten. Teknisk museum har noen fantastisk fine, ungen fikk vel da hun var fem faktisk. De er stødige og fargerike og enkle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...