Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Litt inspirert... Av mine kollegaer irriterer jeg meg nok mest over han som bruker halve dagen på private sysler og som allikevel er freda av sjefen. I tillegg flasser han og har en ånde som kunne slått ihjel en middels stor sigøynerkolloni. Anonym poster: 38360c3247481f3ca6e7abf696c846b3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Hun som sitter på facebook eller snakker privat i telefonen halve dagen og samtidig bruker enhver anledning til å kritisere folk som tar for lange pauser mens de er på jobb... Anonym poster: af50a972f826ae58b4b52418b6253610
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Hun som alltid kommer for sent. Hun kommer for sent til møter og presentasjoner, trasig nok, men det går mest ut over henne selv. Det som er verre er at hun kommer for sent når hun skal løse av andre som er på vakt. Om jeg skal ha vakt i skranken til 12, så har jeg da pause til 12.30 og da starter det gjerne et møte, eller jeg har avtaler. Når hun da velger å sose og først løser av meg 12.15 eller seinere, så er det meg det går ut over. Hun har aldri noen bedre unnskyldning enn at hun "glemte seg bort". Hver dag. Nå har vi forøvrig rottet oss sammen, gjort om vaktlista slik at hun bare har formiddagsvakter, da går det ikke ut over andre at hun somler. Anonym poster: f59972727f59bc712c0383a74342e2b9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Hun som liksom kan alt, men følger ikke en eneste prosedyre, eller normal gang i et stell.. Jeg er nok litt mer rutinepreget, så vi klæsjer totalt. Enkelte ting skal man ikke gjøre feil heller syns jeg, for eksempel så tok hun å vasket pasienten nedentil, så skulle hun til å vaske h'n i ansiktet med samme klut og vann, så ble hun gretten når jeg tok å byttet vann og fant en ren klut..... Det tok så mye tid, men hun nekter allikavel å gjøre det rett da hennes metode selvsagt er mye bedre.. DEtte var bare et ekspempel på alt hun gjør.. Hater å ha vakter sammen med henne.. Prøver å ikke ta pasienter sammen med henne, men heller ta de alene. Anonym poster: b4f5b96933496f679318df16dbd429bc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 De to "vetaranene" som har jobbet der i over 15 år og derfor automatisk alltid vet "best", og som er lite åpne for å forsøke noe nytt eller slippe andre på banen. Anonym poster: 71cb9f75d988fae7912c527e3e1e40f2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Irriterer meg ikke, men syns at hun som er negativ til alt er litt slitsom iblandt. Men ser henne sjelden da vi jobber forskjellig turnus. Anonym poster: 8ba9cee5791a4ea96d4897b29acaff29
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #7 Skrevet 9. mai 2013 Jo, forresten! Vi har ei som alltid er syk i helga. Alt blir fucka opp og ingen vil jobbe den helga da den er kjent som "helvettes helga". Anonym poster: 8ba9cee5791a4ea96d4897b29acaff29
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #8 Skrevet 9. mai 2013 Lagergutta som har fått det for seg at vi på kontoret ikke har noe og gjøre. Vi sitter jo bare forran pc skjermen hele dagen. Og en spesiel leder, ikke min, som har fått det for seg at jeg er hans personlige sekretær. Anonym poster: 67be10ef4ccf251d2b15d9e2574d4491
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #9 Skrevet 9. mai 2013 Sjefen helt klart! Mer lat mann har jeg aldri opplevd. Han tar seg fri uten å gi beskjed, juger på timelistene om at han har jobbet overtid eller skriver normal tid selv om han drar fem timer tidligere, overlater opplæring til deltidsannsatte på 17 år. Han sniker seg unna helgejobbing, kvelds og midtvakter pga en hjemmesituasjon han nå utnytter på det beste. Han klager på at han altid må mase på oss når det gjelder vasking, men hadde ikke vi tatt ansvar der ville ikke noe blitt vasket eller ik-mat systemet fulgt. Han rører ikke ei vaksefille løpet av dagen! Er nestleder og i permisjon så får ikke gjort så mye før til august da jeg tar over. Så utrolig deilig det skal få han et hakk ned på rangstigen Anonym poster: fd6aceec3d2a3f137e5473deaec1edea
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #10 Skrevet 9. mai 2013 Jeg har forsøkt å ikke irritere meg, for det å irritere seg over andre går bare utover meg selv til sist. ...men det er jo ikke alltid like lett. Jeg irriterer meg mest over den kollegaen som jeg må samarbeide med. Hun er f i arbeidsoppgavene, gjør bare det hun liker og overlater all dritten til meg. Så later hun som om vi er på parti og at det er alle andre mot oss. Vi har diskutert dette utallige ganger, det blir ikke bedre. Hun liker for øvrig laaaaange pauser, kan fint bruke 20 min på en dotur (for hun møtte jo noen hun bare måååååtte snakke med), jobbe en halv time, deretter drikke kaffe i en halv time (om ikke tre kvarter), lunsjen varer stort sett en time for henne, så er det kaffepause igjen. Av og til synes jeg ikke det er så rart at hun er ineffektiv, hun jobber jo bare halvparten av tida. Anonym poster: e108e688bf814cb6241b8b2df9cc8166
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 Hun som får skryt av sjefen for å ha "blekksprutgener" Hun skal ha en finger med i alt, sprenger seg inn i møter og saker hun ikke har noe med, blander seg, og har ikke noen ide om at saker kan ordnes på annet vis enn "hennes". Det hun egentlig gjør er å lage masse ekstraarbeid og rot i saker hun ikke har noe med... Anonym poster: 285c75b632966304b88ba584131d4ce3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Hun som tror hun vet alt, er frekk,spydig, snerpete og bitchy. Kommer støtt og stadig med sånne "stikk" med et påtatt smil, men hun mener det og de svir skikkelig altså!Og tror hun er sjefen der, men er kun vanlig ansatt. I neste øyeblikk skal hun liksom være en skikkelig god venninne og tuller og fleiper. Fryktelig slitsomt å forholde seg til! Vet aldri hvor du har henne. Er dessuten utrolig høylytt og brautende,kan høres opp i 5.etg. Er over 40 år, men tror hun er 20! Skikkelig nice å jobbe sammen med....NOT! Anonym poster: f483c7051c35e51d418e476138372f06
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 9. mai 2013 #13 Skrevet 9. mai 2013 Hun som bruker 10 minutter på å komme frem til poenget.... hver gang! Det passer dårlig inn i en hektisk hverdag.
Hun.der Skrevet 9. mai 2013 #14 Skrevet 9. mai 2013 Hun jeg gjorde en ordentlig innsats for å hjelpe da vi hadde en annen sjef. Hjalp henne med å gi beskjed om ting hun ikke turte, bytte vakter, forsvarte hvis hun var syk og sjefen tvilte, kjempet for høyere lønn på dager jeg ikke hadde vakter selv, men unnet henne å få mer. Så fikk vi ny sjef, en av de mannlige og dobbelt så gamle ansatte. Hun tålte ham ikke før han ble sjef og snakket masse drit om ham. I dag slikker hun så ræv at det er kvalmt, hun får alltid de vaktene hun vil, og fri når hun vil. hun løyv på tidligere avtaler i forhold til lønn fordi hun ikke trenger å jobbe helgevaktene lenger, dermed gikk jeg NED i lønn på grunn av henne. Tok det opp, men hun vil ikke innrømme noenting. Hun har blitt en sjefens høyrehånd, og snoker og vet alt, alltid. Og alt hun gjør gjør hun for eget beste. Jeg er så lei av det kvalme mennesket. Jeg stilte opp hele veien for henne..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #15 Skrevet 9. mai 2013 Hun som alltid kommer for seint og som i tillegg har sykefravær på minst 50% av arbeidstiden (mange sykelige unger). Er så hårsår at det går ikke an å si noe til henne heller Anonym poster: ea758b12005e7382095c50d61d232292
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #16 Skrevet 9. mai 2013 De to som virkelig går inn for "å intervjue" de fleste av oss andre om private ting i lunsjen, og som kommer helt opp i ansiktet ditt når de prater til deg. Jeg hater det, og sørger derfor for å sette meg i en stol på spiserommet, i stedet for i sofaen. Anonym poster: c74dd5b0a7add6c5c156381b57eb2be0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #17 Skrevet 9. mai 2013 At de er en gjeng ekskluderende drittkjærringer som holder tilbake informasjon og sån nå prøver å ra æren for et prosjekt jeg har hatt hovedansvaret for. Anonym poster: 0ffb6f9513f5472ca5bf57027e50b149
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #18 Skrevet 9. mai 2013 To litt eldre mannfolk som er verdens lateste... Finner seg en stol, en bunke med aviser og kryssord og blir sittende pal på ræva i åtte timer. Begge er mestere i å snike seg.unna oppgaver, og eksperter på å finne på unnskyldninger for å gå tidlig. En gang måtte han ene gå før fordi katten angivelig var dævva. Han andre presterer å nekte feks kjøkkentjeneste- da han.ikke "gikk tre år på høgskole for å ta oppvasken". Lammeste argumentet jeg hører- på en arbeidsplass må alle dele på oppgavene, også de kjipe som blir pålagt oss pga innsparinger osv. På toppen av alt sitter begge og jatter med sjefen på personalmøte når slike prbl stillinger blir tatt opp. Jaja, selvfølgelig må alle bidra, det er da det blir godt arbeidsmiljø. Kjenner drt koker i meg bare av å skrive dette! Og sjefen- verdens mest konfliktsky- tar på seg skylappene og llater som hele problematikken er helt ny og ukjent, men det har vært sånn i alle årene jeg har jobbet der!!! Å gode gud- det offentlige minner meg noen ggr om en gedigen vernet bedrift!!! Anonym poster: e06806d3183c148b45752ee54f45fe89
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. mai 2013 #19 Skrevet 9. mai 2013 Hun som bare jatter med når vi diskuterer fremgangsmåter og prosedyrer. For deretter å bare kjøre sitt eget løp, og ikke følger de prosedyrene som blir bestemt... Og når man prøver å forklare hvorfor det er viktig så er hun helt enig...
Optatium Skrevet 9. mai 2013 #20 Skrevet 9. mai 2013 Hun som et midlertidig ansatt (på 4. Året, hun mangler kompetansekravet for å få fast) som hvis vi nevner hva som skjer nestenpr alltid kommer med en kommentar om at vi er heldige som skal være der. Hun er alenemor, hvilket betyr at vi andre ikke kan irritere oss per eller klage på mannen, for vi har en mann. Hun har dårlig råd, hvilket betyr at vi ikke kan snakke om ferier, penger til alt på skatten osv, for hun har ikke råd/får ingenting igjen osv. Lista er lang, og hun er en flott kollega på mange måter, men det er ofte svært kleint å sitte på kontor med henne.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #21 Skrevet 9. mai 2013 Han gjorde visstnok et godt intervju, men det hjelper ikke: mannen er talentløs. Han kjører sitt eget løp og tar ikke beskjeder med mindre man setter øynene i ham og sier det TYDELIG. Hadde vært greit hvis han hadde peiling, men det er noen regler han burde kunne i vårt yrke som han bare ikke kan. Det er akkurat som han ikke hører eller ikke forstår. Han skriver snirklete mailer som er vanskelig å forstå poenget med, og når jeg påpeker det sier han "åja, jeg må skrive som om de var barn". Anonym poster: 651e13064424331413820daae174c394
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #22 Skrevet 9. mai 2013 Hun som egentlig driter i jobben, og derfor ikke lærer seg hvordan oppgavene skal utføres. Det er utrolig irriterende å drive på i månedsvis å forklare samme tingen hver uke. I tillegg har hun så mye fravær hun kan ha uten at det straffer seg økonomisk. Hun drømmer om å få legen/NAV til å erklære henne ufør. Jeg drømmer om det samme. Anonym poster: 332ca901df0df0a76350781480cbc40c
Gjest FinogFjong Skrevet 9. mai 2013 #23 Skrevet 9. mai 2013 -han som har en annen utdanning enn det jobben egentlig krever eller har behov for, men får den alikevel fordi det er så "skrikende" behov for menn...og alle de andre ansatte må bruke tid og krefter på å dekke over og unnskylde hans "feilskjær"...og som på toppen greier å lage seg nettverk som gir han muligheter kvinner i samme stilling aldri får...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå