Himmel og hav Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Bruker dere det når dere skal i selskap som hovedsaklig er innendørs også? Jeg har akkurat fått meg kyse til bunaden, og lurer på om jeg skal ha den på meg når jeg skal i konfirmasjon eller om det er rart å gå med hodeplagg inne.
Smyril Line Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Hmm. Jeg har en bunad med skaut og en med kyse. Skautet tar jeg alltid av inne, men tror kanskje det handler mer om at jeg føler meg dum enn kutyme Kysen pleier jeg å beholde på. Alle slektningene mine med sånne gedigne Hardangerskaut beholder også disse på, og det tenker jeg at de må ha gjort i gammeldager også, tar jo evigheter å brette riktig og montere
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Har "kransen" til hardangerbunad (altså en sånn "ring" på hodet). Den har jeg på meg hele tiden når jeg har på bunaden. Anonym poster: 25a4ca42e358e73629a35300ca52267d
MammantilNurket Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Jeg har en liten lue. Den er flott og jeg har den på hele tiden. Pleier alltid å ha fletter når jeg har på bunad. Føler meg kjernesunn og übernorsk
Himmel og hav Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2013 Da blir det nok kyse på meg til helga. Har i grunnen veldig lyst til å ha den på, siden jeg har ønsket meg sånn siden jeg sto til konfirmasjon, men var litt redd for at det så snodig ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå