Gå til innhold

to jobber og foreldrepenger


DaTuMa

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg skal ta gradert permisjon begge to, samtidig.

Han har en 100% fast stilling, pluss at han jobber ekstra på en annen jobb i helger. På permisjonssøknaden står det at man kun kan gå en jobb. Betyr det at han ikke har lov å ta vakter på ekstrajobben sin? Han krever jo ikke foreldrepenger fra ekstrajobben, kun den faste. Kan han kreve fra ekstrajobben også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, klart han må søke om foreldrepenger fra ekstrajobben sin også :) Før det opp på søknadsskjemaet og be arbeidsgiveren (fra ekstrajobben) fylle ut inntektsskjema og send dette sammen med fars søknad. Han skal ha foreldrepenger fra begge jobbene sine :)

 

Men det stemmer også at man kun kan ta gradert uttak fra en jobb om gangen, så da kan han for eksempel ta gradert fra hovedjobben og full permisjon fra deltidsjobben :)

 

Anonym poster: 695852c4909283c42ac6f970d0cc59b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På deltidsjobben har han ingen fast stillingsprosent, så er ingenting å ta permisjon fra. Han pleier bare å ta ekstravakter når han får tilbud. Men sånn som jeg forstår det får han ikke lov å jobbe ekstra under permisjon? At man maks kan ha 100% jobb og perm til sammen? Nå har han jo 100% fast og kanskje 20% ekstravakter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På deltidsjobben har han ingen fast stillingsprosent, så er ingenting å ta permisjon fra. Han pleier bare å ta ekstravakter når han får tilbud. Men sånn som jeg forstår det får han ikke lov å jobbe ekstra under permisjon? At man maks kan ha 100% jobb og perm til sammen? Nå har han jo 100% fast og kanskje 20% ekstravakter....

Stemmer. Han kan ikke ta noen ekstravakter når han har permisjonen eller gradert uttak.

 

Anonym poster: b1b356a49d0ead6bc39cd6d5648b2357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo skikkelig dumt da :( det er jo en grunn til at han jobber ekstra, vi trenger jo pengene....skjønner ikke hvorfor nav skal legge seg oppi hva man gjør på fritiden sin. Ihvertfall ikke om man lar være å be om foreldrepenger fra jobb nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...