Gå til innhold

Eksen til kjæresten plager vettet av meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem som holder på å plage vettet ut av meg. I jula i fjor ble jeg sammen med verdens mest fantastiske gutt, vi har holdt på før men ble ingenting da, å har egentlig alltid vært litt forelsket i han. På di årene det ikke var oss fant jeg en annen og han det samme. Da vi begge ble single fant vi tilbake til hverandre etter en stund, å jeg har det utrulig bra sammen med han. Men det som plager meg er eksen hans, som enda ikke er over han(virker det som). Hun var aldri noe grei med han, å forholde deres var kun krangling og sjalusi. Men det som plager meg er at hun enda har god kontakt med moren til kjæresten min å flere i familien, kommenterer å skriver til dem hele tiden, alt av statuser og bilder som blir lagt ut. Å moren hans sitter å snakker om hun foran øynene mine om hvordan de hadde det sammen å at hun har snakket med hun osv. Jeg føler at eksen kun gjør dette her for å vise at hun er bedre enn meg...å det klarer hun ganske fint å. Føler meg så liten i forhold til hun, å jeg vet at hun ikke liker meg siden hun kommer til mine venner å prater stygt om meg å skjønner ikke hva han gjør med meg.

Jeg vil liksom ikke trenge meg på familien, når jeg ser hvor mye di forguder eksen hans. Er så mye mer å fortelle, men vet ikke hvordan jeg skal få ut alt. Dette sliter skikkelig på, hvertfall når jeg sliter psykisk fra før av. Skal så lite for at man føler seg som dritt da... Noen forslag til hva jeg kan gjøre? er så lei nå:-(

Anonym poster: 91cb78c15f66ead827f52e3cd68aee3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har ikke vært sammen veldig lenge, så du kan i grunnen ikke regne med at svigerfamilien skal ha det samme forholdet til deg enda som de har kanskje har kjent i flere år. Gjør ditt beste for å være blid og hyggelig, overse facbookstatuser og svigermors forhold til eksen - du kan ikke gjøre noe med det uansett, og tenk at smått om senn så tar du din plass i familien også.

Gjør dit beste for å ignorere eksen. Tenk at hun er en ubetydelig person for deg, og at hva hun gjør og hva hun sier ikke affiserer deg. Hun går nok lei på et punkt. Om hun fortsetter med å baksnakke deg til vennene dine, så får du enten stole på at de setter henne på plass, eller vente til hun går lei.

Skrevet

Hva sier kjæresten din da? Stopper han ikke moren sin når hun begynner å bable om eksen hans? Når det plager deg så mye, burde det plage ham også. Han bør be moren sin roe ned forholdet med eksen, skulle da bare mangle.

Anonym poster: 86397d3680096fbc1f7097456481690f

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Har exen fått ny kjæreste også? Det går trolig over etterhvert... var sånn her også, veldig sårt og slitsomt, men ble bedre etterhvert.

Anonym poster: 39fe21cdfd63bd62f08ae344a5ebb62c

Skrevet

Du skal ikke si for sikkert at det går over om ikke så lenge. Min x er fortsatt ute etter meg etter 3år! Jeg blir gal.

Anonym poster: 601e056d4b4810abfd185e209f4cda17

Skrevet

Eksen hannes har ikke fått ny type, å hun gjør ting for å irritere som hun klarer fint. For noen måneder siden var jeg edru ute på byen siden jeg gikk på antibiotika akkurat da, men ble med ut å feiret en vennine. Da møter jeg på eksen hans inne på dametoalettet, jeg sto å fikset meg i speilet å bare gjor som normalt. Men da hun så meg sir hun til venninen sin "du har ikke snakket med eksen din du?" Venninen nølte å bare "eh nei?" Å da bryter hun ut av seg "bra, vi må bare holde oss unna di utroe jævlene" Hun så og si ropte det ut på hele bade, alle bare snudde seg å så rart på hun. Jeg gikk bare derifra, å ringte kjæresten med engang. Følte meg dum. Er ikke den person som dømmer folk sånn. Men jeg er flink til å gjennomskue folk, å hun gjør alt for at hun skal være over meg. Er sånn hun er. Å det er så slitsomt, å jeg er redd for at jeg aldri blir å få det bra... Det er over 1 årsiden det ble slutt mellom dem...

Skrevet

Jeg forsto ikke hva som opprørte deg ift kommentaren på toalettet....

Anonym poster: 528bb49bf301ea4b3fb18a429ec20217

Skrevet

Hva hun nå prøvde på så så fikk jeg inntrykk av at hun kun sa det for å være herslig eller rett og slett bare slem. Han var aldri utro mot henne. Så når hun sa det var det vell meningen at jeg skulle høre det. Samme kvelden gikk hun til venner av meg å pratet om hvordan han kunne bli sammen med meg, utseende mitt, hva jeg hadde på meg osv... Venter ikke at alle skal forstå, men ligger så mye mer bak.

Skrevet

Du skriver som en 10 åring!!

Det er forskjell på hun/henne. Hun snakket med HENNE!

Og/å regelen kan du ikke.

Ikke skyld på dysleksi, å kunne skille mellom hun/henne handler ikke om det.

Så til saken; Vær trygg på deg selv og forholdet til kjæresten din. Snakk med han om at dette plager deg. Bra dere har det bra sammen, prøv å ikke ta det moren hans sier personlig.

Anonym poster: fe86d0ac33b6ce17eeaa420aa1f1887a

Skrevet

Du skriver som en 10 åring!!

Det er forskjell på hun/henne. Hun snakket med HENNE!

Og/å regelen kan du ikke.

Ikke skyld på dysleksi, å kunne skille mellom hun/henne handler ikke om det.

Så til saken; Vær trygg på deg selv og forholdet til kjæresten din. Snakk med han om at dette plager deg. Bra dere har det bra sammen, prøv å ikke ta det moren hans sier personlig.

Anonym poster: fe86d0ac33b6ce17eeaa420aa1f1887a

Skrevet

Hvor gamle er dere? Høres litt ut som dere er rundt 18, kan dette stemme?

Anonym poster: 6e585d5bea71637ea423fcf0e1379246

Gjest Julia1984
Skrevet

Lei for å si det, men høres ut som du er svært ung på grunn av det du forteller og oppførsel, samt språkbruken og alle skrivefeilene dine!

Det unnskylder riktignok ikke svigermors oppførsel.

Skrevet

Høres ut som dere kanskje går på videregående? I så fall er dere enda unge, og sannsynligheten for at det blir dere for alltid er vel ganske minimal. Det er vel også "normalt" å overdrive litt i den alderen, være sjalu, slenge dritt osv. Det er mitt inntrykk, og sånn var det når vi gikk på vgs husker jeg.

Anonym poster: 3405c8e6ad78255e4f89f12500aa1a45

Skrevet

Lei for å si det, men høres ut som du er svært ung på grunn av det du forteller og oppførsel, samt språkbruken og alle skrivefeilene dine!

Det unnskylder riktignok ikke svigermors oppførsel.

Skjønner ikke hvordan alderen til folk kan ha noe å si på det de spør om? Også dette med skrivefeil. Jeg jobber sammen med en dame med dysleksi, men hun fungerer da flott i sin høye stilling for det! Så lenge man skjønner poenget, hvorfor da "mobbe" pga språket?

HI, jeg skjønner det det kan være frustrerende. Men hev deg over det og vær det selv så skal du se det ordner seg til slutt :)

Anonym poster: 2799b329a6331f30ce0ae1b853f15188

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...