Gjest Siklerotte Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Min yngste og den yngste hos faren min er bestevenner, og det beste i verden er å sove hos hverandre. Jeg slipper stort sett billig unna, mest sannsynlig enda mer fremover, men i går foregikk overnattingsbesøket her. Hos elskede far er det regler for alt, hos meg ikke så mange – her er til og med iPadspilling tillatt. For tiden går det mest i Dentist Office (som er like interessant som et høres ut som) og Burger. Sistnevnte går egentlig bare ut på å lage burgerne man får beskjed om å lage, slenge ved litt cola og pommes frites hvis det er ønsket, og så får man penger etter hvor mange ordre man får unna i minuttet. Så kjedelig, uskyldig og enkelt som man kan få det. Det er derimot ikke like greit for stemor, som følte behovet for en samtale etter at jentungen hadde fortalt henne om dette traumatiske burgerspillet. Det var nemlig ikke greit, faktisk burde jeg ha skjønt det av meg selv – fast food og kjøtt i seg selv er en uting (til informasjon lager man til og med burgere uten kjøtt), og ikke vil hun at barnet skal tro at andres arbeid bare er spill og moro. Usikker på om det er overførbart til tannlegeyrket også, men jeg turte ikke å nevne at jeg hadde tillatt enda et spill. Jeg vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene det, jeg vet ikke hvordan de har klart å finne hverandre. Jeg vet ikke hvor hun har det fra. Forhåpentligvis et Bibelvers, da fins det kanskje håp, eller så er hun bare syk, hysterisk og en håpløs sak. Tipper dessverre det siste. Og ja, jeg er både oppgitt og irritert.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Uffda. Og min som lager mat på Toca kjøkken og ler av at de ikke liker maten hun serverer. Hun blir nok ikke engang burgerflipper hun da?
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Haha, hysterisk morsomt utenfra, du har ei sitcom-stemor! Men alvorlig talt, hun må jo være forstyrra for det står garantert ikke noe i bibelen om burgere eller tannleger. Her er det butikk (noen fant igjen leker fra før, og plutselig var kassa-apparatet kjempemorsomt igjen, så jeg må snart gå og kjøpe noe igjen). Så det blir nok ei framtid på Rema.
ellen-propellen Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Om stemor har rett så har jeg kjørt det rett i grøfta. Min spiller nemlig Movie star planet og subway surf
Iiiiik Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Tenk for et ansvar du har påtatt deg! Å sørge for at ste/halvsøsken blir burgerstekere, det er ikke bare bare. Høres ut som om faren din har valg et herlig kvinnemenneske. Skjønner at du blir irritert. Min eldste hadde en litt lik stemor. Alt av spill var fy, kjøtt var fy, nett og TV var fy. Eurytmi derimot og organiske grønnsaker var veldig fint. Nå er faren skilt og plutselig er nei blitt ja og ja har blitt nei. Herlig hvordan disse mannfolka virkelig har en kjerne og vet hva de står for.
Gjest Siklerotte Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Fnis, det er godt å høre at det ikke bare er mitt barn og søster som har en fremtid i gatekjøkkenmiljøet! Stemor er veldig rar, blitt verre med årene, men hun er jo i godt selskap med han hun er gift med, da. Tror kanskje iPad står på bursdagsønskelisten til alle mine søsken i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå