Liljekonvall<3 Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Æsj, nå har jeg brukt nok penger på babyutstyr her..! Mangler nå bare elektrisk ammepumpe og babykurv bortsett fra alt av klær, men her arves mye fra storebror.. Det jeg lurer på er, kunne dere kjøpt brukt ammepumpe fra finn..? Det ligger jo mange ute, og man sparer mye på det, men jeg føler at det er litt.. ekkelt..?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Om man kanskje får kjøpt slangen/brystskjoldet nytt? Det er jo rent om det er kokt og det er jo bare bryst og melk som har vært i nærheten... Anonym poster: 406c4407b2e6c9db6fc34ec97cea0fc8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Jeg kjøpte brukt nå nettopp. Kokte alt utenom de elektriske delene. Var noen ekstradeler der som ikke var åpnet så bruker de istedet for det som hun forrige har brukt Anonym poster: 0094f356ea874626352b1f247af3ace6
Monajenten Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Skjønner tankegangen din, men har nettopp kjøpt brukt elektrisk selv. Alt som skal i nærheten av hud, baby etc kan jo kokes
Liljekonvall<3 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2013 Skjønner tankegangen din, men har nettopp kjøpt brukt elektrisk selv. Alt som skal i nærheten av hud, baby etc kan jo kokes Godt at vi er fler.. Ja, jeg har ikke erfaring med elektrisk jeg, men er ikke melken i nærheten av "motoren"..?
Monajenten Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Skjønner tankegangen din, men har nettopp kjøpt brukt elektrisk selv. Alt som skal i nærheten av hud, baby etc kan jo kokes Godt at vi er fler.. Ja, jeg har ikke erfaring med elektrisk jeg, men er ikke melken i nærheten av "motoren"..? Har ikke erfaring selv, er fortsatt på klinikken så mannen hentet den for meg i går Men nei, på den jeg låner her er de ikke i nærheten av hverandre, det går en slange fra pumpen til motoren.
IceNose Skrevet 9. mai 2013 #7 Skrevet 9. mai 2013 Jeg låner utstyret til min svigerinne.Jeg synes det er greit jeg.Er bare bryst og melk og ting steriliseres jo Jeg synes manuell pumpe er bedre enn elektrisk Jeg lånte elektrisk på sykehuset og det funker jo det og.Det er ikke i nærheten av "motor".Det går en slange til den og til flaska Skjønner hva du mener med "ekkelt".Hadde vært skeptisk til helt fremmede selv men kan jo steriliseres
Liljekonvall<3 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2013 Jeg låner utstyret til min svigerinne.Jeg synes det er greit jeg.Er bare bryst og melk og ting steriliseres jo Jeg synes manuell pumpe er bedre enn elektrisk Jeg lånte elektrisk på sykehuset og det funker jo det og.Det er ikke i nærheten av "motor".Det går en slange til den og til flaska Skjønner hva du mener med "ekkelt".Hadde vært skeptisk til helt fremmede selv men kan jo steriliseres Jeg tror faktisk at jeg prøver manuell denne gangen også jeg.. Det har jeg fra sist.. Om den ikke funker så godt, så får jeg heller kjøpe en elektrisk da.. Jeg var så dum at jeg gikk inn på en artikkel hvor det stod at de anbefalt å skifte ut alle deler grunnet spredning av bakterier. Tror ikke at jeg kjenner noen som har en heller.. :/
IceNose Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Jeg låner utstyret til min svigerinne.Jeg synes det er greit jeg.Er bare bryst og melk og ting steriliseres jo Jeg synes manuell pumpe er bedre enn elektrisk Jeg lånte elektrisk på sykehuset og det funker jo det og.Det er ikke i nærheten av "motor".Det går en slange til den og til flaska Skjønner hva du mener med "ekkelt".Hadde vært skeptisk til helt fremmede selv men kan jo steriliseres Jeg tror faktisk at jeg prøver manuell denne gangen også jeg.. Det har jeg fra sist.. Om den ikke funker så godt, så får jeg heller kjøpe en elektrisk da.. Jeg var så dum at jeg gikk inn på en artikkel hvor det stod at de anbefalt å skifte ut alle deler grunnet spredning av bakterier. Tror ikke at jeg kjenner noen som har en heller.. :/ Jeg føler jeg har mer kontroll med manuell.Skulle det være noe så er det lettere å avbryte pumpinga Hmm..Spredning..Synes det høres rart ut i og med at ting steriliseres jeg da..?!Hvilket utstyr er det snakk om?Medela?Avent? (Jeg selv har Medela) Uansett så koster det litt men etter min mening så er det verdt det.Jeg har så mye melk så jeg må pumpe og fryse ned.(1,5 liter på 4 dager )
siot Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Når en koker delene så er det jo sterilt og rent igjen Tenk på hvor mange som har brukt ammepumpene de har på barselavdelingen og der er de veldig nøye på hygiene
4Nøtter Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Det er pumper som koster. Om du ikke vil bruke de delene melken har vært i kontakt med kan du jo kjøpe de delene nye. Men alt som er i berøring med melken kan (selvsagt) kokes
skjotta Skrevet 10. mai 2013 #12 Skrevet 10. mai 2013 Når man låner på sykehuset er jo ikke den ny akkurat?
Monajenten Skrevet 10. mai 2013 #13 Skrevet 10. mai 2013 Har du en allerede en manuell så kan du jo begynne med den, kan hende det er godt nok for "vanlig" pumping. Min gutt er for tidlig født og klarer ikke å spise av puppen, så jeg pumper mange ganger i døgnet, derfor må jeg nesten ha elektrisk
Cruella De Vil Skrevet 10. mai 2013 #14 Skrevet 10. mai 2013 Det steriliseres jo, så det skal ikke være noe problem. Som flere sier her, låner man jo pumpe på barlseavdelingen, og denne blir brukt av mange... Husk at de som leverer melk til melkesentralen (for for tidlig fødte) bruker elektriske pumper, og der er kontrollen veldig streng (de sjekker hver leverte boks for bakterier o.l., hvis det f.eks. har kommet en dråpe vann med i boksen blir den ikke godkjent). Så da går det jo greit å kjøpe brukt også, så lenge man steriliserer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå