Gå til innhold

Tidenes Bridezilla uttalelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent som enda ikke har fått barn, og som er i full gang med å detaljplanlegge bryllupet sitt som skal være i 2015 eller noe sånt, fikk høre at en felles bekjent ventet barn nr to.

Den umiddelbare reaksjonen var :

"Hææ? Stakkars!!! Det kan jo ikke ha vært planagt. Huffameg, stakkars henne. Hun skal jo gifte seg snart og kommer til å være gravid som brud. Det hadde jeg aldri gjort"

Og " Hvis det hadde skjedd meg før bryllupet, hadde jeg tatt abort."

ER det mulig ?

Anonym poster: a1fe71f8c089536c36a2bd043f9bb2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er synd at enkelte kun fokuserer på bryllupsdagen og ikke på selve ekteskapet :(

Dette er jo et klassisk eksempel på ei som ikke har prioriteringene "på plass". En ting er å ikke få barn fordi det ikke passer akkurat nå pga livssituasjon osv, eller at man bare ikke vil ha barn. Men å ta abort fordi det ødelegger fasongen og man ikke vil være "stor" på bryllupsbildene??

Jeg måtte avlyse vårt bryllup da vi fikk termin 14 dager etter bryllupet. Og med min historikk med å føde før termin så ville det vært typisk at jeg fødte på bryllupsdagen. Og takk og lov for at vi avlyste, jeg fødte 3 dager før bryllupsdagen :P men hadde det ikke vært såpass tett så hadde jeg selvfølgelig giftet meg som planlagt :)

Anonym poster: 85d03bbb4f530b2d85b2315f998883d0

Skrevet

Den siste kommentaren var langt over streken, men jeg hadde aldri blitt gravid med vilje før bryllupet, og hadde vært skikkelig lei meg over å måtte velge mellom å utsette bryllupet og dermed få barn utenfor ekteskapet, eller risikere å være en stygg brud. Joda, enkelte ser flotte ut som gravide, men jeg f.eks. er på krykker og i rullestol om hverandre, huden er uren, håret er matt, og armene ser deigete ut pga vann - og uansett om man er flott slank gravid synes ikke JEG det er pent med babymage under brudekjole. Jeg liker ikke empirekjoler, og har drømt om tatt-av-vinden-kjole siden jeg var liten. Har man tykk midje uansett spiller det kanskje ingen rolle.

Hadde det som i tilfellet du snakker om vært snakk om barn nr to er det neppe noe issue med å ikke få barn utenfor ekteskapet, så da hadde jeg bare utsatt bryluupet, enkelt og greit.

Anonym poster: 1a3842d9547aab85a8c3d8d0014a2002

Skrevet

Var 5 mnd gravid i vielsen og 7 mnd gravid då festen vart holdt. Uproblematisk for meg..

Skrevet

Nå har jeg kanskje et litt lett syn på bryllup, og ser overhode ikke poenget med svært bryllup, flere års planlegging og mange hundretusen kr fattigere for en kveld.

Menjeg mener at det å få barn er så utrolig mye mer viktig og stort i livet, enn det å være pent brud. Kanskje derfor jeg reagerte så veldig.

HI

Den samme sjarmerende damen har oså kommentert høylydt hvor stygg hun synes en baby var, det så ut som om ungen hadde downs, og at det å være fælt å være mamma og vite at man har en så stygg unge, selv om alle sier den er søt for å være grei. Men sånn som faren så ut, så kunne man vel ikke forvente seg noe bedre... (hun sa det ikke som moren hørte da) I same åndedrag var hun helt sikker på at hennes unger kom til å bli kjempepene, for hun og mannen har så vakre gener.

Anonym poster: a1fe71f8c089536c36a2bd043f9bb2fb

Skrevet

Men da er hun jo egentlig ikke bridezilla, men heller sosialt tilbakestående ;)

Anonym poster: 85d03bbb4f530b2d85b2315f998883d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...