Gå til innhold

Til dere som har født tre ganger eller flere:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et virkelig sånn at tredjemann er en luring?Og hva legges i det begrepet egentlig?

Hvordan var dine tre eller flere fødsler og svangerskap i forhold til hverandre? var det noen rød tråd eller var alle forskjellig?

Gikk du før tida med de to første men over termin med tredje?

Jeg vet det ikke er fasitsvar på dette her,men jeg er så desperat nå, jeg MÅ føde snart!!!! Har 11 dager til termin og er jeg skikkelig uheldig så er det enda over tre uker til jeg føder!

jeg har ingen vondter what so ever, så ingenting skjer!!!!

Anonym poster: f0c34b78be27081c87d7b2959d3e1fc1

Videoannonse
Annonse
Gjest Thunder Road
Skrevet

Født tre ganger. Alle startet med rier, raskere for hver gang og kortere og lettere pressfase. Alle før termin, hhv 12, 7 og 21 dager før. Tredje var absolutt ingen luring, ingen falske rier eller noe :)

Skrevet

Har 3 barn. Alle kom noen dager før termin. Fødsel nr 1 varte i ca 10 timer. Nr 2 gikk enda fortere men nr 3 endte i akutt keisersnitt. Så det stemte at nr 3 er en luring i mitt tilfelle.

Svangerskapene var bare tyngre for hver gang.

Lykke til med fødsel ;)

Skrevet

Har 3. Gikk kun overtid med tredje, han kom 4. Overtidsdagen. Tyngre svangerskap for hver gang pga bekkenløsning, men lettere og kjappere fødsler. 3. fødsel var en drøm i forhold til de to andre.. Første kom 3 uker før termin, 2. en dag før.. Masse lure rier denne siste gangen. De to første startet med rier i korsryggen ("tak"), siste starter med rier som kjentes ut som veldig vonde bekkensmerter...

Skrevet

Her var nr 3 en luring..

Mine to første var ganske like. Brukte 12 timer begge gangene fra jeg ble lagt inn til babyen var ute. Fikk epidural med dem, brukte 12 timer på åpningsfasen, gikk sakte men sikkert framover, og da jeg kunne presse var de ute på hhv 6 og 4 press. Oppsto litt komplikasjoner, men gikk bra. Dro hjem etter to netter :)

Nr 3 var et helvete :( brukte 8 timer på å få 3 cm åpning, og da tok de vannet. Han kom ikke ned i bekkenet pga vannposen lå og blokkerte. Men da vannet ble tatt fikk jeg stormrier. Gikk fra 3 til 8,5 cm åpning på 40 min. Det var grusomt, fikk ikke puste ut engang mellom hver rie. De bare avløste hverandre. Det var for sent å få epidural, og personalet mente jeg ikke trengte det fordi jeg snart ville ha født. Men nei da.. Åpningsprosessen stagnerte, gutten ville ikke helt ned i bekkenet og da jeg endelig kunne presse så mente de det var best med keisersnitt. Men de hentet den eneste jordmora som kunne ta ungen med en form for klokkesugekopp og hun bokstavelig talt dro ungen ut på 2 press. Det var helt grusomt vondt da hun skulle feste koppen oppi der, følte jeg ble voldtatt, husker jeg.

Han var født i uke 36+6 ift sykehusterminen så sykehuset mente han var prematur og vi ble liggende på sykehuset i en uke pga gulsott. Men da barnelegen undersøkte han mente han at han var fullgått. En prematur baby på 51 cm og 3,5 kg? Han var like stor som broren som var født i uke 38 ;)

Med nr 4 gikk vannet i to omganger. Da det gikk første gangen ble jeg lagt inn og de ville sette meg igang dagen etter om det ikke skjedde noe ila natta. Og takk gud for at jeg allerede lå på sykehuset. For jeg hadde ikke rier, bare kjente litt gnikking innimellom. Kl 02.30 skulle jeg på do og da gikk resten av vannet. Kl 03.40 var babyen ute, hun bare seilte ut :P

Anonym poster: 95f9cd420ebcd8889ac46194a9d930d7

Skrevet

Her var nr 3 en luring..

Mine to første var ganske like. Brukte 12 timer begge gangene fra jeg ble lagt inn til babyen var ute. Fikk epidural med dem, brukte 12 timer på åpningsfasen, gikk sakte men sikkert framover, og da jeg kunne presse var de ute på hhv 6 og 4 press. Oppsto litt komplikasjoner, men gikk bra. Dro hjem etter to netter :)

Nr 3 var et helvete :( brukte 8 timer på å få 3 cm åpning, og da tok de vannet. Han kom ikke ned i bekkenet pga vannposen lå og blokkerte. Men da vannet ble tatt fikk jeg stormrier. Gikk fra 3 til 8,5 cm åpning på 40 min. Det var grusomt, fikk ikke puste ut engang mellom hver rie. De bare avløste hverandre. Det var for sent å få epidural, og personalet mente jeg ikke trengte det fordi jeg snart ville ha født. Men nei da.. Åpningsprosessen stagnerte, gutten ville ikke helt ned i bekkenet og da jeg endelig kunne presse så mente de det var best med keisersnitt. Men de hentet den eneste jordmora som kunne ta ungen med en form for klokkesugekopp og hun bokstavelig talt dro ungen ut på 2 press. Det var helt grusomt vondt da hun skulle feste koppen oppi der, følte jeg ble voldtatt, husker jeg.

Han var født i uke 36+6 ift sykehusterminen så sykehuset mente han var prematur og vi ble liggende på sykehuset i en uke pga gulsott. Men da barnelegen undersøkte han mente han at han var fullgått. En prematur baby på 51 cm og 3,5 kg? Han var like stor som broren som var født i uke 38 ;)

Med nr 4 gikk vannet i to omganger. Da det gikk første gangen ble jeg lagt inn og de ville sette meg igang dagen etter om det ikke skjedde noe ila natta. Og takk gud for at jeg allerede lå på sykehuset. For jeg hadde ikke rier, bare kjente litt gnikking innimellom. Kl 02.30 skulle jeg på do og da gikk resten av vannet. Kl 03.40 var babyen ute, hun bare seilte ut :P

Glemte å skrive at nr 3 prøvde å komme ut i uke 33+0, og jeg måtte ligge en uke på sykehuset. Men da fødselen var i gang, da ville han ikke ut ;)

Jeg fødte mine barn hhv 17, 15, 24 og 11 dager før termin :)

Skrevet

Dytter litt på denne:)

Anonym poster: 505e2860102f772ae4cea52ef3b01e11

Skrevet

For hver dag som går mot termin er sjansen større for at du skal gå spontant i fødsel :D

Alle fødslene har startet med rier som har tatt seg opp, vannet har blitt tatt på sykehuset.

Har relativt lange fødsler, men nummer 3 tok "bare" 9 timer fra aktiv fødsel (4 cm), altså betydeligere kortere enn første og andre :)

De siste ukene før termin trodde jeg flere ganger at det var igang pga harde kynnere, tror det er det de mener med at nummer 3 er en luring? At man tror det er igang, men så er det bare falsk alarm ;)

Nummer 1 kom på termindato, nummer 2 åtte dager over og nummer 3 to dager før :)

Lykke til så mye!! :)

Skrevet

Nr 1: født på termindagen, startet med rier, tok vannet ved full åpning, tok 4 timer. Ingen tegn i forkant.

Nr 2: spontan vannavgang 35+6, rier begynte 15 timer senere (36+0), tok 2,5 time. Ingen tegn i forkant.

Nr 3: trodde ting var i gang natten et par dager over termin, men roet seg helt etter noen timer, null tegn etter det. Fødselen startet på dag 7 over termin med rier, vannet ble tatt minutter før babyen var ute da jeg kom inn med full åpning, det hele tok under 2 timer.

Skrevet

Nr. 1 kom 10 dager før termin, startet med at vannet gikk. Ca 20 timer fra vannet gikk/riene startet til han ble født. Måtte tas med vakum siden han var stjernekikker.

Nr. 2 kom 22 dager før termin, startet med at vannet gikk. 12 timer fra vannet gikk til han ble født (men "bare" 8 timer med rier), han var også stjernekikker. Hodet festet seg ikke før jeg hadde 8 cm åpning, så jeg fikk ikke gå utav senga flr den tid.

Nr. 3 kom som ei rakett hjemme på badegulvet. Hun ble født 5 dager ETTER termin. Var inne på en bomtur natt til fredagen, riene stoppet opp å jeg ble sendt hjem. Natt til tirsdag (for snart 7, 5 år siden) bestemte jebta seg fo at hun ville ut. Tok 30 min fra første ri til pappaen å ei nabodame (barnevakten) satt med henne i armene på badegulvet.

Skrevet

Min tredjemann var en luring ja.

Nr. 1: Født dagen før termin, startet med rier, de tok vannet, 9 timer fra første rie til hun var ute.

Nr. 2: Født 25 dager før termin, startet med rier, de tok vannet, 1 time og 50 minutter fra første rie til han var ute.

Nr. 3: Startet med at vannet begynte å lekke. Tok nesten tre døgn fra det begynte til han var ute, han ble født på lørdag, nesten seks uker før termin.

Skrevet

Ingen luring her. Mine tre har dessuten kommet litt tidligere for hver gang. Første seks dager etter termin, andre seks dager før termin og tredje elleve dager før termin.

Kjappe fødsler aller tre. Første endte med KS fordi barnet fikk så lav puls, andre var født seks timer etter første ri, tredje var født to timer etter første ri, 20 min etter at vi ankom sykehuset.

Skrevet

Er et virkelig sånn at tredjemann er en luring?Og hva legges i det begrepet egentlig?

Hvordan var dine tre eller flere fødsler og svangerskap i forhold til hverandre? var det noen rød tråd eller var alle forskjellig?

Gikk du før tida med de to første men over termin med tredje?

Jeg vet det ikke er fasitsvar på dette her,men jeg er så desperat nå, jeg MÅ føde snart!!!! Har 11 dager til termin og er jeg skikkelig uheldig så er det enda over tre uker til jeg føder!

jeg har ingen vondter what so ever, så ingenting skjer!!!!

Anonym poster: f0c34b78be27081c87d7b2959d3e1fc1

Her var nr 3 en skikklig luring ivertfall.. Jeg gikk med vonde kynnere og det jeg trodde var begynnende rier i en hel mnd. De 2 første fikk jeg 5 dager og 1 uke FØR termin, mens snuppa kom 5 dager OVER termin. Det hele startet med av deler av vannet gikk og det gjorde det begge gutta også,selve fødselen var unnagjort på 2,5 time og var enkel som de 2 første. Men hele greia var veldi lik fødsel nr 1 der gikk det også kjapt 3,5 time fra første rie til han var ute, med nr 2 så tok det 7 timer fra første rie til han var ute og jenta brukte 2,5 time fra første rie til hun var ute...

Med nr 3 gikk vannet på formiddagen men med gutta gikk vannet midt på natten.

Skrevet

Min røde tråd har vært 3 ganske lette og ukompliserte svangerskap, og 3 raske og greie fødsler. Enkleste svangerskap var nr 2, enkleste fødsel var nr 3.

Første gang fødte jeg 8 dager før termin. Fødselen startet med at vannet gikk. Ingen rier. Fordi fostervannet var misfarget fikk jeg riestimulerende middel i drypp. Endte med stormrier og ungen var ute etter 3 timer med rier. Alt gikk egentlig bra, men jeg anbefaler virkelig ikke rier uten pustepauser mellom i 3 timer!

Andre og tredje gang fødte jeg hhv 10 og 8 dager over termin. Begge fødslene startet spontant, med at slimproppen gikk. Så hadde jeg lette og nesten smertefrie åpningsrier som det gikk an å sove seg gjennom de første timene. Så økte plutselig tempoet og først da følte jeg at fødselen virkelig startet, først da gjorde det vondt. Nr 2 var ute etter 1,5 t med vonde rier, og 3-4 ganske overkommelige pressrier. Stort barn, 4,2 kg. Nr 3 var ute etter 1 time med vonde rier, men der måtte jeg presse og presse, og det føltes et lite øyeblikk som om hodet hadde satt seg fast... 4 kg stort barn, største hodeomkretsen så langt.

Jeg har vært veldig fornøyd med å føde etter termin! Fikk for det første bedre tid til å forberede alt det praktiske til babyen kom. Og tid til å slappe av hjemme og glede meg til å bli mamma igjen. Dessuten var formen min faktisk bedre disse siste ukene hjemme med null stress enn tidligere i svangerskapet. Og så føler jeg at store, robuste babyer født over termin er "lettere" å håndtere. Har god apetitt, suger godt fra brystet, sover tyngre, osv.

Anonym poster: 3a9a27161e4425cfd1f902cf65ad587a

Skrevet

Definitivt en luring. Det som gjerne menes med det er at man får mange falske alarmer. De to første kom nesten to uker før termin og jeg hadde trodd det skulle skje igjen.

Hadde masse kynnere og ble flere ganger lurt til at å tro at fødselen var i gang. Det positive var at det hjalp på modningen så når fødselen først startet en uke etter termin var ungen ute på 2 timer fra første rie.

Anonym poster: 5af15946261edf28a0551d5baf3cd457

Skrevet

Her kom nummer tre raskt og greit, en halv time etter at vi kom til sykehuset. Det tok mye kortere tid med nummer tre enn de andre. Ingen falske alarmer med noen av dem, men de kom bare raskere og raskere.

Naboen fikk også sin nummer tre raskt, på badet siden de ikke rakk ut til bilen engang.

Anonym poster: 8904807bc9c8d78318e75b37fbc35c72

Skrevet

Har 4 . 2 første gikk jeg over med 4 dager med første, 6 med andre, 3 kom på termindagen. 4 mann kom 3 dager før termindagen. Alle fødsler var enkle brukte 5 timer på første som var lengste, og 2 timer fra første vondt med siste. Like svangerskap og fødsler på alle :)

Anonym poster: b3bb0078e5cce45c287a0c13d9daa430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...