Gå til innhold

Han er ikke interessert i at jeg skal studere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å klare å gjøre skulearbeidet på en bra måte, så klarer jeg kun å jobbe 3 dager i uken. Skulle veldig gjerne ha jobbet bare to, men hva gjør man ikke for husfreden sin skyld.. Han blir potte sur hver gang dette kommer på snakk, enda jeg ikke har begynt en gang! Skal begynne til høsten.. Det virker som at han er redd for at han må brødfø meg. Han er veldig kjip når det gjelder studeringen min, for han mener jeg kunne studert fra meg før vi fikk ungene våre.. Huff. Hvordan klarer dere det økonomisk? Vi har altså to barn, huslånet, begge barna i bhg...

Anonym poster: 314ef0fa0240668d10f58544b0d3bf61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer jo til å få en bedre jobb når du er ferdig da. Og tjener sikkert bedre. Det er jo en investering i fremtiden deres. Skjønner han virkelig ikke det?

Skrevet

Vel, hvis du faktisk belager deg på at han må dra lasset økonomisk, og dere ikke har vært enige om dette, så synes jeg han har et poeng jeg. Tviler på at min mann ville vært så kjip mot meg, for det er jo gjerrig og litt ego av ham å ikke unne deg det, men det er også ganske frekt av deg hvis du bare forventer at han skal forsørge deg, ungene og huslånet mens du studerer, hvis det ikke er noe dere har blitt enige om på forhånd.

Anonym poster: 76309eded77268430b360a582a28d265

Skrevet

For en dust. Jeg begynte på ny utdannelse i høst (bachelor, altså 3 år), og samboeren min har vært en stor støttespiller hele veien. Jeg jobber 2 dager i uken, og noe mer vil jeg ikke for da går det ut over studiene. Vi visste begge to at det blir litt trangere disse tre årene, men hallo - hva er tre år i den store sammenhengen?

Man sparer inn der man kan - klær, treningsstudio og kafèbesøk f.eks.

Skrevet

Vi har 2 barn og mannen min sluttet å jobbe helt og skal gå skole i 3 år. Jeg skulle ønske han hadde gjort det før, men samtidig så vil dette komme hele familien til gode på sikt. Så jeg unner mannen min det, og tenker at det bare er positivt.

Er mannen din motstander av at du skal studere?

Anonym poster: bb860e724ea3ffafbe9d5efb058848c5

Skrevet

Vi har 2 barn og mannen min sluttet å jobbe helt og skal gå skole i 3 år. Jeg skulle ønske han hadde gjort det før, men samtidig så vil dette komme hele familien til gode på sikt. Så jeg unner mannen min det, og tenker at det bare er positivt.

Er mannen din motstander av at du skal studere?

Må legge til at vi var enige om at han skulle gjøre det, og jeg har gått med på å leve på mindre penger disse 3 årene. Vi har begge begynt å ha med matpakke hver dag. Planlegger ukesmenyer og storhandler 1 gang per uke. Går sjelden på kafe og ofrer hyppige turer til badeland osv.

Hvis dette ikke har vært en felles beslutning så kan jeg skjønne mannen din, selv om jeg også syns at han burde unne deg å ta en utdannelse.

Skrevet

Det er jo noe dere må være enige om, om du forventer at han skal bidra til å forsørge deg under studier.

Anonym poster: 170f7374c12918cfe1acf560d3f607b9

Skrevet

En slik ting er ikke noe du bare kan gjøre uten at han er enig. Når det er sagt burde han støtte deg! Her i huset er det på samme måte, jeg vil gå på skole, men mannen min støtter ikke min prioritering.

Nå tenker jeg egentlig å kvitte meg med han da, så få vi se hvordan det går da, om jeg kan klare det på egenhånd etthvert...

Skrevet

Kjære kjære HI, den perfekte mor og alle andre som lurer på om de skal ta utdannelse.

Gjør det! Det er den beste investeringen man gjør i sitt liv. Å lære noe nytt, som fører til en mer interessant jobb er livsviktig. Mye viktigere enn god økonomi en periode av livet. Jeg betaler studielånet mitt med største glede og har nå begynt på enda mer studier (doktorgrad)

Snakk alvorlig med mannen og si hvor skapet skal stå! Invester i fremtiden istedenfor å bli stuck.

Lykke til

Anonym poster: ac6d45eb4fb8ccb54563b17f201558f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...