Gå til innhold

ipad for dummies? Har du peiling og kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt grønn på bruk av ipad. Ungene på 10 og 5 fikser disse nettbrettene helt supert, men deres gamle mor har altså ramla helt av lasset...

Nå skal vi på ferie og ungene har spurt om jeg kan laste ned litt filmer og spill som de kan bruke på fly, hotellet (uten wifi) etc.

Kremt.. Javel... jeg aner ikke hvordan man gjør dette!

Kan du hjelpe?

Kan ipad i det hele tatt brukes uten nettilgang?

Ungene er veldig glade i Hay Day spillet. Kan det brukes uten nett?

Hvordan laster man ned filmer? Kan jeg kjøpe filmer direkte fra itunes? Blir de mine for alltid da? Kan vi se filmene så mange ganger vi vil? Må jeg lagre de på noen måte? I så fall hvordan?

Er det noe annet man bør tenke på ang ipad i utlandet? Må noen funksjoner slås av etc? Tenker på slik som man gjør med mobil.

Dette ble litt rotete, men det viser vel bare at jeg trenger en skikkelig dummies forklaring på bruk av ipad.

Håper noen kan hjelpe?

Anonym poster: 948017c7b546cb1da193b51b69aeb381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sim-kort i den? Isåfall kan du bruke internett uten wi-fi, og det kan bli svært kostbart i utlandet. Slå av dataroaming isåfall. Du kan både leie og kjøpe filmer på itunes. Du må ha internett for å få det til, så om du kjøper de hjemme kan du se de når du vil, da er de dine. IPaden lagrer de selv når du laster de ned, de blir liggende under noe som heter videoer eller noe.

Skrevet

Har du sim-kort i den? Isåfall kan du bruke internett uten wi-fi, og det kan bli svært kostbart i utlandet. Slå av dataroaming isåfall. Du kan både leie og kjøpe filmer på itunes. Du må ha internett for å få det til, så om du kjøper de hjemme kan du se de når du vil, da er de dine. IPaden lagrer de selv når du laster de ned, de blir liggende under noe som heter videoer eller noe.

Nei, ikke simkort. Derfor jeg lurte på om ipad kan brukes uten nettilgang. Så de filmene jeg kjøper kan spilles av uten at vi er på nett? Gjelder det spill vi har kjøpt også? Så dersom vi kjøper noen filmer og spill før vi reiser så vil de kunne brukes på fly etc selv om vi ikke er på nett?

Skrevet

Hay day kan ikke brukes uten nett. Noen spill KAN brukes uten.

Du kan vel legge filmer inn på itunes på ipaden tenker jeg :)

Anonym poster: 6bc09c457ab4c40ef23664b8fa9868e5

Skrevet

Takk for hjelpen!

Skrevet

Nei, ikke simkort. Derfor jeg lurte på om ipad kan brukes uten nettilgang. Så de filmene jeg kjøper kan spilles av uten at vi er på nett? Gjelder det spill vi har kjøpt også? Så dersom vi kjøper noen filmer og spill før vi reiser så vil de kunne brukes på fly etc selv om vi ikke er på nett?

Ja, filmer du har kjøpt kan du se når du vil. Når det gjelder spill kan det variere, noen spill bruker ikke internett, mens andre gjør det.

Det som ligger på ipaden og ikke trenger inyernett kan brukes på fly, bil etc. Noen fly tilbyr wi-fi også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...