Gå til innhold

Dere med termin i sommer... noen spørsmål til dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvor mye klær tar du med til babyen på føden?

Jeg vil ha med både:

- bukser + body + jakke

- sparkebukse/sparkedress

- strømpebukse (tilfeldig kaldt)

- luer

- sokker

- pysjer

Men synes det blir mye, samtidig har vi fått så utrolig mye, derfor vil jeg bruke eget tøy på sykehuset. Hva gjør du?

2. Når order du klart sengen hjemme til babyen?

Lurer på om jeg vil legge på sengen snart nå, å legge over sengeteppe for å beskytte mot støv. Er det dumt?

3. Pakker du en fødebag og en barselsbag? I såfall, hva har du i fødebagen (regner med det blir minst i den).

Kommer sikkert på fler spørsmål etterhvert. Men kom gjerne med dine tanker rundt dette og hva du vil gjøre.

Anonym poster: cf6f25d21e8d9179cbc0567ea7a6c8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Et par pysjer, et par bodyer, et par strømpebukser og gjerne en bukse, et sokkepar, en lue og en jakke til hjemtur. Og et tynt ullteppe. Regner med å være innlagt 2-3 dager. Bor i nærheten slik at det er uproblematisk å fylle på om vi skulle måtte bli lenger.

2: Aaaaner ikke. Regner med vi samsover i et hvert fall de par første månedene.

3: Nei, men skal ha keisersnitt så det er vel ikke helt relevant.

Anonym poster: 3e4891373fe30a20afae0c0b3df4f2ef

Skrevet

Jeg vil ha med både:

- bukser + body + jakke

- sparkebukse/sparkedress

- strømpebukse (tilfeldig kaldt)

- luer

- sokker

- pysjer

Men synes det blir mye, samtidig har vi fått så utrolig mye, derfor vil jeg bruke eget tøy på sykehuset. Hva gjør du?

Lurer på om jeg vil legge på sengen snart nå, å legge over sengeteppe for å beskytte mot støv. Er det dumt?

3. Pakker du en fødebag og en barselsbag? I såfall, hva har du i fødebagen (regner med det blir minst i den).

Kommer sikkert på fler spørsmål etterhvert. Men kom gjerne med dine tanker rundt dette og hva du vil gjøre.

Hvor lenge skal du være på sykehuset?

ta med max to par sokker, ei lue, to-tre bodyer og bukser og dra- hjem klær, dvs sånn at babyen ikke blir kaldt i bilen. Du kan ta med et teppe også, sånn at babyen ikke fryser. Strømpebukser er noe skikkelig herk å ha på nyfødte, heller et teppe å snurre rundt de.

Du kan jo godt montere senga, men hvor lenge tror du det tar å legge på senga da? Det tar kun 5 minutter og det klarer du å gjøre når dere har kommet hjem. Støv trenger ikke babyen å puste inn med en gang...

Jeg har bare en bag som jeg tar med når jeg skal føde. Der erklær til meg selv, klær til babyen og toalettartikler, trenger virkelig ikke mere. Du kan sende mannen ut for en bok/blad osv etter at du har født, mange tar med alt for mye dritt som de ikke bruker. De tror de kommer til å klare å spise, drikke så godt, høre på musikk, lese, osv mens de føder...Bullshit. Når man føder har man bare en tanke i hodet: få ut babyen!

Anonym poster: 87eb36a9219c96e44be88393d4fb4bfa

Skrevet

Anonym poster: 82458d6ddf3c5c5dd19c66579636f74d

Håper vi kommer på barselhotellet, vil da bruke egne klær men de har bleier og kluter.

Har pakket klar (min og) babyens sykehusbag med

-4 langermede bodyer + 1 kortermet body

-2 sparkebukser uten ben

-3 par sokker

-1 tynn bomullslue

Og beregnet til hjemreise:

-heldress (inne)

-tynn fleecedress i tilfelle det er litt kaldt den dagen

-hjemmestrikket tynt ullpledd

(har også lagt en gasklut i bilsetet da forrige var en gulpebaby...)

2. Sengen har jeg allerede lagt på trekk og laken med et stort håndkle over for å unngå støv. Har gjort det samme med vugga til stua og skal snart få gjort det samme med bagen til vogna. Har termin 10. juni men vet av egen erfaring (og andres) at babyen kommer når den vil, så like greit å ha det unnagjort. Ikke noe vits å dille med slikt med en gang mn kommer hjem fra sykehuset. Er jo koselig å ordne i ro og fred nå også :)

3. I fødebagen har jeg pakket

-joggebukse

-ammetopp/singlet+sportsbh (syntes de er så behagelige nå)

-joggejakke

-stepssokker (planlegger å ha dem på under fødsel)

-hårstrikk

-div musli og energibarer + havrekjeks (vet at jeg kun får vann/eplejuice på føden)

-har nesten pakket klar toalettmappen som jeg planlegger å ta med i fødebagen i tillegg til helsekortet selvfølgelig.

Liker generelt å være forberedt og å planlegge ting og tang ;)

Anonym poster: 82458d6ddf3c5c5dd19c66579636f74d

Skrevet

Takk for svar, håper flere vil dele erfaringer eller tanker rundt dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...