Gå til innhold

Allergi mot vannmelon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 har i utgangspunktet ingen allerfier, men her om dagen spiste hun vannmelon for første gang i år og hun fikk utslett rundt munnen dagen etter. Det ser ut som små kviser med "skall" på. Hun sier det svir litt og hun er stiv i ansiktet der utsletter er. Kan hun rett og slett være allergisk mot vannmelon? Synes det er så rart om det er det ene hun reagerer på :P

Anonym poster: adb8de1a0318c607101bb32981ec327e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hun kan være allergisk mot vannmelon.

Man kan også reagere på det uten å få noe utslag på allergitester.

Allergi mot vannmelon er også en kryssallergi for Burot. Men kryssallergi er for de som er veldig allergiske.

Anonym poster: bc73964dc812792dcfa0a4b0859821d8

Skrevet

Allergi mot vannmelon er også en kryssallergi for Burot. Men kryssallergi er for de som er veldig allergiske.

Kryssallergi er for de som er veldig allergiske??? Hvor får du det fra?

Jeg har en typ medium bjørkepollenallergi, og kryssreagerer på eple, kiwi, jordbær og tomat. Dette har jeg også fått bekreftet av mine tidligere legekolleger på Voksentoppen senter for astma og allergi.

Anonym poster: e5bd1e9df08ceed97ec2d17535da1680

Skrevet

Nøyaktig det samme skjedde til datteren min også, tenkte å dra til legen å sjekke henne men tenkte kanskje hun skulle gå vannmelon en gang til først.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det kan være veldig skummelt å utsette seg selv for det man er allergisk mot. Jeg er allergisk mot penicillin, og fikk beskjed fra legen at jeg helst ikke burde ta på penicillin med fingrene en gang, da neste reaksjon kunne være mange ganger større enn den første.

Skrevet

Oi da bør jeg kanskje ikke gjøre det da. Hvordan tester de for slike ting da ? Var på sykehuset for noen mnder sden og tok blodprøver for å finne ut av magevondt og da testet de for alergi mener jeg, men kanskje ikke for denne typen. Jeg har null erfaring med alergi

Skrevet

Kryssallergi er for de som er veldig allergiske??? Hvor får du det fra?

Jeg har en typ medium bjørkepollenallergi, og kryssreagerer på eple, kiwi, jordbær og tomat. Dette har jeg også fått bekreftet av mine tidligere legekolleger på Voksentoppen senter for astma og allergi.

Anonym poster: e5bd1e9df08ceed97ec2d17535da1680

Ble blant annet fortalt det av min lege på sykehuset som er overlege i immunologi.

Du er kanskje unntaket.

Jeg er selv ett unntak siden jeg både har imun og autoimmun sykdommer. Skal vist nok være veldig sjeldent.

Skrevet

Min ene sønn blir sår rundt munnen. Han spiser gjerne vannmelom, men vasker seg mange ganger underveis. Evt servere i biter m gaffel- da kommer det ikke i kontakt med huden.

Han er også allergisk mot nektarin og tomat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...