Gå til innhold

Jada, man kan ikke eie et navn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er tragisk og alt det der.

Men jeg er hormonell, høygravid og lei meg. Tenker mye på det.. Søsteren min skal ha barn snart, noen måneder etter meg. Fikk vite at de tenkte på å kalle ungen for et visst jentenavn.

Men det jentenavnet har vi tenkt på, det betyr mye for meg, men jeg lot samboeren min bestemme da alt kom til alt, og han valgte et annet navn, jeg sa meg enig fordi vi har valgt et nydelig navn og tenkte at kanskje neste barn, om det blir jente, kan hete det navnet vi opprinnelig tenkte.

Man kan ikke eie et navn! Men allikevel synes jeg det er trist om jeg aldri kan få bruke navnet. Teit sikkert, men sånn er det å være hormonell.. ;) synes bare det er ekkelt.. hmm..

Anonym poster: 00dfe58b70b1ecab8f890ff57d68e2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg, jeg.

Du kommer nok over det når du får tenkt deg om, i mellomtiden har du lov til å være lei deg og hormonell.

Anonym poster: a93d70c175534a475d7d6ec137d27f00

Skrevet

Jeg skjønner deg, jeg.

Du kommer nok over det når du får tenkt deg om, i mellomtiden har du lov til å være lei deg og hormonell.

Anonym poster: a93d70c175534a475d7d6ec137d27f00

Det håper jeg at jeg gjør :) Hjelper ikke at jeg og søsteren min har et meget dårlig forhold - hun har stjelt fra meg i hele oppveksten (klær, bilder, ting), hehe..

Sikkert derfor jeg reagerer også. Hadde det vært en kjempesnill søster, hadde jeg blitt glad tror jeg.

Skrevet

Hvis hun skal ha ETTER deg, kan ikke dere ta navnet først da? Hun eier det like lite som deg..!?

Anonym poster: d597c0969993d5e3db760ab262df438f

Skrevet

Hvis hun skal ha ETTER deg, kan ikke dere ta navnet først da? Hun eier det like lite som deg..!?

Anonym poster: d597c0969993d5e3db760ab262df438f

Ja :P Men føler det blir slemt, bare for å "ta" navnet ;) Hun får bare ha det.. kanskje jeg er heldig og at hun velger et annet navn! Lov å håpe :D

Ikke sikkert jeg får flere barn heller.. Nei, disse hormonene :)

Skrevet

Jeg synes du er vanskelig nå.

Anonym poster: 54d67f2c9b317826bc3c22be8f81c967

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Er det rart det er krig i verden ;)?

Tror du etterhvert vil synes at dette ikke er den store krisen alikavel! Hormoner spiller nok inn her!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du er nok hormonell nå, og derfor litt "piggete" på dette.. Men gi deg selv tid, når ungen kommer til, og navnet er gitt, så kanskje du innser at det navnet passer ungen hennes perfekt, og du er glad du ikke "stjal muligheten" der :) Hormoner gjør så mye med en ;)

Gjest FinogFjong
Skrevet

Snu på det.

Tenk så heldig dere er som får en "navnet" i familien da! Når mannen din ikke falt helt for det navnet sist, kommer han ikke til å gjøre det nå heller...

...dessuten...kanskje søsteren din har tolket det slik at siden dere ikke "tok" navnet sist, så ville dere ikke ha det...?

Skrevet

Jeg heter det samme som to kusiner. Det er bare koslig og har gitt oss tre et eget bånd. Velg samme navn om dere vil ha det. Det er ikke noe problem.

Anonym poster: 93b53b4868d824934b2a194d1472a9fe

Skrevet

Snu på det.

Tenk så heldig dere er som får en "navnet" i familien da! Når mannen din ikke falt helt for det navnet sist, kommer han ikke til å gjøre det nå heller...

...dessuten...kanskje søsteren din har tolket det slik at siden dere ikke "tok" navnet sist, så ville dere ikke ha det...?

Sist? :) Har ikke født noen unge før. Han falt for navnet, eneste grunnen til at han ble skeptisk er fordi det er veldig populært.

Men det som var spesielt var det at jeg var heeelt bestemt på at blir det jente, skal hun hete *det navnet*. Og det ble jente, og vi var bestemt på navnet.

Helt til jeg ble usikker, samboer var 100% sikker på navnet. Så begynte han å tvile fordi det viste seg å være på topp 10-listen, og vi tenkte litt på det og "valgte" et annet.

Men ville bare få ut noen følelser :P Nå bryr jeg meg ikke like mye, var sliten da jeg fikk vite det, og det var mye i går.. (andre som har overkjørt meg og føler meg på en måte invadert). Vi har jo valgt verdens fineste navn, så nr 2 kan alle andre bare ta, hihi ;)

Skrevet

Skjønner ikke helt jeg:

Dere har allerede VALGT et annet navn til barnet dere venter, og så er du lei deg fordi søstra di har valgt et navn dere også tenkte på men IKKE valgte?

Hvis dette navnet betydde så veldig mye for deg, så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere valgte å kalle barnet noe annet.....

Anonym poster: 42c8648c7e95087abc2c7e04391cf611

Gjest FinogFjong
Skrevet

Da datt jeg av... Jeg trodde dere hadde et barn som ikke fikk hete det du ville fordi mannen fikk bestemme...? Og så ble du du fordi søsteren din valgte det navnet du egentlig ville ha?

Jaja så lenge du forstår det selv så... ;)

Skrevet

Skjønner ikke helt jeg:

Dere har allerede VALGT et annet navn til barnet dere venter, og så er du lei deg fordi søstra di har valgt et navn dere også tenkte på men IKKE valgte?

Hvis dette navnet betydde så veldig mye for deg, så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere valgte å kalle barnet noe annet.....

Anonym poster: 42c8648c7e95087abc2c7e04391cf611

Fordi jeg har en samboer som også har rett til å si sin mening ;)

Skrevet

Da datt jeg av... Jeg trodde dere hadde et barn som ikke fikk hete det du ville fordi mannen fikk bestemme...? Og så ble du du fordi søsteren din valgte det navnet du egentlig ville ha?

Begge venter barn, jeg og søsteren min :)

Jeg er kanskje redd for å ikke velge navnet og angre fordi søsteren min kansjke velger navnet, og da kan jeg ikke velge det noensinne.

Noen tenker jo sånn at "neste unge kan hete bla bla". :)

Gjest FinogFjong
Skrevet

Jeg er kanskje redd for å ikke velge navnet og angre fordi søsteren min kansjke velger navnet, og da kan jeg ikke velge det noensinne.

...ååååå...

-men da har jeg et lurt forslag... hva med å p-r-a-t-e med søstra di da... :rolleyes:

Skrevet

Det er ingen lov som forbyr dere å bruke samme navn på to kusiner.

Skrevet

...ååååå...

-men da har jeg et lurt forslag... hva med å p-r-a-t-e med søstra di da... :rolleyes:

Nei, det gidder jeg ikke, da bruker hun navnet på pur f***. Og det gidder jeg ikke ;) Vil heller at hun skal bruke det fordi hun synes det er fint, ikke fordi hun så enda en mulighet til å ødelegge for andre, noe som har vært hobbyen hennes de siste 20 årene :P

Skrevet

Det er ingen lov som forbyr dere å bruke samme navn på to kusiner.

Nei, men det er litt kjedelig da. Men det ordner seg, vi er enig om et annet navn, men det er bare den følelsen man får, og at man er redd for å angre på at man ikke valgte navnet :P Det går vel over!

Skrevet

Hmm jeg hadde valgt et flott jentenavn når jeg gikk gravid sist, så fant jeg ut at min søster som skulle ha baby noen uker før meg hadde valgt samme jentenavn. Ingen av oss ble sure eller opprørte av den grunn. Den av oss som føder først får ta navnet. Så får den andre glede seg over å ha et tantebarn med det flotte navnet.

Anonym poster: 9a711fd6d86934aec81f6c822780433f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...