Gjest Siklerotte Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 http://flowersgardenlove.tumblr.com/post/44462164056/foxglove-flowers-garden-love#notes
ms.Pond Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Revebjelle, eller digitalis purpurea (det er den lilla da). Digitalis grandiflora er vel den gule, om jeg husker rett..
Gjest Siklerotte Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Å, nei, giftig er skummelt, spesielt supergiftig. Så synd, den er jo så fin!
ms.Pond Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 Den er virkelig nydelig ja Men det er en av de få blomstene vi fikk strenge advarsler mot under studiene - den er så ille at den er dødelig. Påvirker hjertet og kan gi hjertesvikt. Så den er virkelgi ikke til å leke med.
Gjest Siklerotte Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Jeg skal ikke leke med den, giftig er farlig! Vokser disse vilt? Er den så giftig at man potensielt kan dø hvis man tar på blomsten og så spiser rett etterpå?
Gjest amandine Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Neida ikke såååå farlig:-) Men den har vært(er???) brukt til hjertemedisin. Jeg har den( og flere andre giftige) i hagen, det går helt fint. MEN viktig å lære ungene tidlig at man ikke putter ting i munnen uten å spørre mamma eller pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå