Gå til innhold

Reise med 1 uke gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 6 dager siden, 2 uker før termin. Søsteren min skal konfirmeres i helga, men vi bor på hversin ende av landet. Dette innebærer at jeg må ta fly i 2 timer for å komme meg dit, noe jeg faktisk har veldig lyst til. Hele familien min bor der, og om jeg reiser kommer jeg til å være der noen dager.

Om vi reiser drar vi imorgen, og jeg føler meg faktisk i fin form og nøler ikke så mye med å begi meg ut på dette.

Jeg har både sykepleier og jordmor i familien, så de er i umiddelbar nærhet om det skulle bli behov for det. Har også ei leilighet jeg kan låne av tanten min som er bortreist.

Er jeg idiot som vurderer dette?

Er ingen som isåfall vet om det om vi drar, og vi kan fint trekke oss stille tilbake om jeg får nok.

Vær så snill å kom med synspunkter. Føler at jeg kanskje ser meg litt "blind" fordi jeg alltid har lovet søsteren min å komme i konfirmasjonen. Samtidig er jeg redd for å stjele oppmerksomheten. Hun ble så skuffa da jeg sa jeg ikke kunne komme, og nå ser jeg at jeg faktisk har muligheten. Vi har et utrolig godt forhold :)

Anonym poster: 7b3d031302cfc046b38853d1aed6bb0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare reis, sier nå jeg... Så lenge baby har det bra, og du er i form så er det vel ingen problemer med å ta fly?! Nei, kos deg du!

Men jeg ville hatt litt ordnede forhold der borte, et eget rom f.eks. Plager kan jo komme plutselig, og å skulle sove på sofaen eller lignende kan jo bli slitsomt om du er uheldig...

Skrevet

Nei. Har du lyst har du lov :)

Skrevet

Det er bare å reise hvis du er i god form. Vi reiste til Gran Canaria da vår eldste kun var 13 dager gammel og det gikk over all forventning så da tvillingene våre var 6 uker reiste vi til samme plass og bare storkoste oss i varmen:) Reis og nyt tiden sammen med din familie!!

Skrevet

Bare reis, sier nå jeg... Så lenge baby har det bra, og du er i form så er det vel ingen problemer med å ta fly?! Nei, kos deg du!

Men jeg ville hatt litt ordnede forhold der borte, et eget rom f.eks. Plager kan jo komme plutselig, og å skulle sove på sofaen eller lignende kan jo bli slitsomt om du er uheldig...

Vi blir til å ha leiligheten til tanten min alene siden hun er bortreist, så kan styre mye selv og fint trekke meg unna. Jeg orker ikke å bo hjemme hos min mor, da huset er overfylt med folk. Ser for meg at det kan bli slitsomt og mye stress med mange som vil holde og se lillegullet.

Vurderer dette bare fordi jeg får en egen plass å bo, hvis ikke hadde jeg ikke tenkt tanken engang.

Men takk for svar :)

Skrevet

Hvis formen din er bra og amming (om du gjør det) på plass hadde jeg ikke nølt.

Bare husk at du kan føle deg ganske bra når du suller rundt hjemme, men det er noe helt annet å være på reisefot.

Når det er sagt, er jo en nyfødt mye lettere å reise med enn en på 6 mnd f.eks, får han mat og kos er han vel stort sett fornøyd og sover masse.

Anonym poster: 0b4447fe96c523387af93c0c34565746

Skrevet

Hvis du har egen plass å bo som du sier du har så hadde jeg reist :) Kos deg masse :)

Skrevet

Da var billetten bestilt :D gledermeg stort til å overaske, dra i konfirmasjon og vise frem den lille skjønnheten vår!

Hi

Skrevet

Da var billetten bestilt :D gledermeg stort til å overaske, dra i konfirmasjon og vise frem den lille skjønnheten vår!

Hi

Kos deg masse! Og husk å amme når flyet tar av og lander sånn at babyen ikke får vondt i ørene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...