Gå til innhold

Noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne på 24 år som er lærer på ungdomsskolen, hun er single og har arbeidet på skolen i 3 mnd. Nå kommer det jeg lurer på om noen har noen tanker til: Hun er blitt betatt av en av guttene i klassen hun har. Han er 16 år.. Jeg har stilt meg veldig negativt til det bare så det er sagt.

Men i følge henne så ser han mye på henne, han rødmer når hun kikker igjen.

Anonym poster: c3d81ee62902b64941a526efd1fb2ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manglet det noe i innlegget ditt? Virket halvskrevet?

Dette er selvsagt ikke ok! Han er et stort barn fullstappet med hormoner og hun er en voksen kvinne og i tillegg en autoritet gjennom lærer-student forhold. Selv om han rødmer når han ser på henne, er dette noe hun må ligge langt unna.

Anonym poster: cc39698cb1417c0eb3002b9629e4aa92

Skrevet

Det er jo oppskriften å miste jobben og bli svartelistet som lærer om hun er dum nok til å følge opp det med den guttungen på 16.

Hallo?? Hva er det hun tror?? Hun er ung, men likevel voksen i guttens øyne. Han er 16 og stappfull av hormoner, kanskje en "voksen" kropp, men like fullt et barn inni den halvvoksne kroppen. Å få lærerinnen til sengs (eller bare et kyss eller en date) ville vært en enorm fjær i hatten for han.

Kanskje han til og med er oppriktig forelsket i henne.... men ærlig talt. HUN er den voksne her, HUN er læreren og i en stilling hvor hun plikter å være profesjonell og passe distansert.

Greier hun ikke å stå imot så får hun heller slutte i jobben og begynne et annet sted.

HUN har ansvaret for å opptre voksent, profesjonelt og modent.

Sov hun i timene om etikk og moral på lærerhøgskolen???

Hvis hun møter ham igjen om 6--8-10 år og føler det samme så kan hun heller vurdere det, for da er begge voksne. Nå er hun ikke i en stilling hvor hun en gang kan vurdere noe slikt!!!

Anonym poster: b63e8b8015e09d1ac486517458ca12aa

Skrevet

Ja det skulle stått at han virker interessert han også. Trykka litt fort :P

Ja det er det jeg har sagt til henne, men hun svarer bare at hun ikke vil "gjøre noe" før ommeren og da er han jo ikke eleven hennes mer..

Skrevet

Takk for svar :) Det er blitt sånn at jeg unngår venninnen min, får hun snakker bare om denne gutten :(

Skrevet

de to siste var HI forresten

Skrevet

"Sov hun i timene om etikk og moral på lærerhøgskolen???"

Hadde ikke sånt på lærerhøgskolen vi. Men det burde jo si seg selv at man ligger unna elevene sine da:)

Anonym poster: 8665d4cd1843da12ccde988b260afb9a

Skrevet

Dytt

Skrevet

Vet om et par der hun hadde vært elev og han lærer som var sammen. Han underviste på videregående. Men de ble først kjærester etter at hun var ferdig som elev.. For de funket det visst..

Skrevet

Vet om et par der hun hadde vært elev og han lærer som var sammen. Han underviste på videregående. Men de ble først kjærester etter at hun var ferdig som elev.. For de funket det visst..

Det gjør jeg også. Men når man er ferdig på videregående er man 19 da.

Skrevet

"Sov hun i timene om etikk og moral på lærerhøgskolen???"

Hadde ikke sånt på lærerhøgskolen vi. Men det burde jo si seg selv at man ligger unna elevene sine da:)

Anonym poster: 8665d4cd1843da12ccde988b260afb9a

Hvis det ikke en eneste time på lærerhøgskolen tas opp etikk og moral i læreryrket ift elever, foreldre, taushetsplikt osv osv på lik linje som ved helseutdanninger så blir jeg nesten litt skremt....

Det er dessverre ikke nok at "det burde si seg selv".... for det er jo tydelig at det ikke gjør det...

Anonym poster: b63e8b8015e09d1ac486517458ca12aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...