Gå til innhold

Guttene har tisselur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har min treåring lært. Men hva har jentene?

Jeg har til nå bare sagt rumpa. Men plutselig fortalte hun at en gutt i barnehagen har tisselur. Så jeg skulle si meg enig med henne: "Guttene har tisselur og jentene har... Ehm. Rumpe." Det merket jeg ble helt feil. Så sa hun: "Guttene har og rumpe."

Og da gikk det opp for meg at jeg har aldri brukt et klinisk ord for underlivet. Som helt små barn så husker jeg mamman til naboungene sa sjura eller kråka. Da vi ble større sa vi dåsa.

Så da sitter jeg her. Hva skal datteren min lære at underlivet hennes heter? Jeg har selv aldri fått en god opplæring i barndommen på hva det heter. Foreldrene mine kalte det bare rumpa.

Underliv? Dåse? Sjura? Kråka? Vaginaen? Vulva? Tissen?

Hva forteller du din datter at underlivet heter?

Anonym poster: 02c182dde758e47b9dfaa9ffe4733f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kaller det tissehøna, tisserumpa el likn.

Her i huset kaller vi det bare for tissen, uansett kjønn. Lillebror på snart 4 sier han har "tissefant" ikke tisselur, noe som er greit for meg fordi jeg synes det er litt søtt.

:D

Skrevet

i Sverige sier de "snipp" og "snopp" :P (jente og gutt) Det er jo litt søtt. Men ja, jeg lurer på det samme.

Jeg sier bare "tissen" til min jente, evt. jente- og guttetiss når de blir større.

Anonym poster: 951c1465a4623bd79856826a842d7b5e

Skrevet

Her sier vi kun tissen.. Guttetiss og jentetiss eventuelt.. Jeg har ingen ambisjoner om å lage spesielle kallenavn til det annet enn hva det er.. Når barna mine sier at jenter har flat tiss så forteller jeg de at jenters tiss er mer innvendig og forklarer da hva som er videre innenfor etc.

Skrevet

Vi sier også bare tissen

Anonym poster: ce97c5e190e5726c4873adaf38ae493b

Skrevet

Tissesjur...

neida. Vi sier tissen. Til både gutter og jenter.

Anonym poster: f4199d50f186ac7a12d2c6742ec5156e

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Innovertiss og utovertiss ble brukt her, når de var små!

Nå sier jeg skjeden og penis! Fra skolealder ca og opp :)

Skrevet

Den heter "fiffinetten" :)

Skrevet

Vi har bare gutt, så enn så lenge har vi ikke trengt annet begrep enn jentetiss.

Her synes toåringen at det heter tissemann, så da heter det tissemann, selv om mor sjøl vokste opp med at gutter har tisselur. (Noen andre som fikk sjokk da de første gang hørte snakk om å blåse i luren?) ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg er oppvokst med «høna» ;) jeg vet ikke hva jeg kommer til å kalle den selv, min egen har ikke noe navn, bare «der» eller «den»...mannen sin heter også «den» hahaha...jeg er litt sjenert sånn sett.

Skrevet

Tissen. Enkelt og greit!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Tissen.

Og det bruker vi så lenge ungene selv ikke mener at det bør hete noe annet, regner med at det kan bli litt andre ord når de blir tenåringer, eller kanskje ikke. Det får tiden vise.

Skrevet

Fitta! Neida. Vokste opp med tisselur og tissesjur. Sønnen min sier tisselur, hadde jeg hatt en datter ville vi sikkert sagt tissen.

Skrevet

Jeg sier tiss eller jentetiss og tisselur. Har vokst opp med tisshøne eller sjur, men føler ikke det egner seg like godt på østlandet som der jeg vokste opp :)

Skrevet

Tissen, tissekona, jentetissen.

Her er det ungene som står for forklaringene, og dem er det mange av. Enn så lenge så har de konkludert med at Mamma ikke har no' tissefant ;)

Anonym poster: 3857f671bbfdcea704fe3d3aed95ec63

Skrevet

Jeg har vokst opp med tissen om jenta, og tissefanten om gutten.

Her hjemme sier vi bare tissen. Og ved behov spesifiseres det med jentetiss og guttetiss.

Hvor kommer disse fuglenavnene fra forresten? Sjura, kråka og høna? Ikke noe jeg forbinder med underliv i hvert fall!

Har hørt både musa og høna altså, men i min verden er de uttrykkene forbeholdt voksne...

Anonym poster: 43fd2fb805c00a47187f8e95fca7f464

Skrevet

Tissen kaller vi det. Kort og godt, ingen hokus pokus.

Har avansert til guttetiss og jentetiss etter at sønnen min da han var nesten 2 satt og så på meg når jeg skulle dusje. Så begynte han og le mens han konstaterte at "mamma, du HAR IKKE TISS!"

Skrevet

Kjøttfløyta kaller vi det.

Anonym poster: e7efbdc3b9ee873aa47a52d6851f8610

Gjest @---;-
Skrevet

Tiss og tisselur her i gården :) Sjura og tissesjura på jentetissen forbinder jeg med noe vulgært på lik linje med fitte, kuse og musa. Så jeg kjenner jeg krymper meg litt når svigermor forteller frøkena at nå skal vi vaske tissesjura :/

Skrevet

Her er eldste gutt og har kalt tissen sin for tissetass hele tiden, så da lillesøster kom ble det tissetassa.

Så mine barn sier tissetassen og tissetassa.

Anonym poster: 55e5a612833a78bc691e054aa0799ef5

Skrevet

Jeg er oppvokst med jentetiss og guttetiss og evt innovertiss og utovertiss..

syntes ikke man burde lære barn å kalle det for skjellsord som dåsa og kråka osv. det blir helt feil i mine ører i hvertfall...

Anonym poster: b6a403a155c9c0d7a73431d2cb5a2a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...