Gustav Klitt Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 På matbutikken nå i stad måtte jeg vriste et rundstykke ut av hånda på to-åringen (vriste er egentlig en overdrivelse, det var like helt og fint etterpå), og da jeg la det tilbake i kurven, var det en dame som sa "Men nå har han jo allerede tatt på det!" - hvorpå jeg svarer, lettere himmelfallen, "Ja, tror du han er den første? !" Jeg synes det er på grensen til komisk om noen faktisk tror at grønnsaker og bakervarer bare flyr inn i butikken av seg selv og ikke har menneskelig kontakt før innsiden av deres munn. Hva synes dere? Ville dere ha kjøpt rundstykket, dvs, latt toåringen få trasse igjennom sin vilje for å unngå å trampe i det sosiale klaveret?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 På matbutikken nå i stad måtte jeg vriste et rundstykke ut av hånda på to-åringen (vriste er egentlig en overdrivelse, det var like helt og fint etterpå), og da jeg la det tilbake i kurven, var det en dame som sa "Men nå har han jo allerede tatt på det!" - hvorpå jeg svarer, lettere himmelfallen, "Ja, tror du han er den første? !" Jeg synes det er på grensen til komisk om noen faktisk tror at grønnsaker og bakervarer bare flyr inn i butikken av seg selv og ikke har menneskelig kontakt før innsiden av deres munn. Hva synes dere? Ville dere ha kjøpt rundstykket, dvs, latt toåringen få trasse igjennom sin vilje for å unngå å trampe i det sosiale klaveret? Jeg hadde selvfølgelig betalt for rundstykket! Men det er ingen selvfølge at 2-åringen hadde fått det selv om jeg hadde betalt for det. Anonym poster: e5ad678a2c5818f1e60acbe416c39b0d
DramaMama Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Frukt og grønt er nå en ting, de skyller man jo faktisk før man spiser dem - men bakervarer kan man ikke akkurat skylle. Jeg forventer at bakervarene jeg kjøper har hatt minst mulig menneskelig kontakt før jeg spiser dem... Hadde det vært min unge hadde jeg selvfølgelig kjøpt rundstykket (men han hadde ikke fått det).
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Jeg hadde også betalt! Alt som ikke er pakket inn og som ungene får tak i blir med i kurven. Det er da vanlig folkeskikk slik jeg ser det, så får de som ikke mener det stå for sitt... Anonym poster: c68962e76531f7efc07f7fd1b6c8c86c
n74 Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 Jeg hadde også betalt for det, tror jeg. For jeg er jommen ikke sikker på om jeg hadde tenkt likt i øyeblikket.
Himmel og hav Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Jeg ville ikke lagt tilbake et rundstykke som ungen min hadde tatt på. Det blir i grunnen helt annerledes med frukt og grønnsaker for de kan man vaske før man spiser dem. Det går i grunnen ikke med bakverk. At bakeren og butikkpersonalet har tatt på rundstykket, noe som ikke nødvendigvis stemmer, er noe helt annet. De skal ha rene hender og/eller hansker, mens toåringen din kan for alt jeg vet akkurat hatt fingrene i nesa, munnen eller i søle. Hvorfor du tenkte at det var greit å legge det tilbake kan jeg ikke fatte!
Kyllingbein Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Ja jeg hadde kjøpt rundstykket. Han på 2 hadde derimot ikke fått det.
valkyrien Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Du kan ikke sammenligne grønnsaker og bakevarer, grønnsakene vaskes før bruk... Om det alltid blir gjort vet jeg ikke, men de som håndterer bakervarer skal bruke hansker. Jeg ville ikke lagt tilbake bakevarer min unge hadde tatt på, men han hadde heller ikke fått det etterpå.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #9 Skrevet 8. mai 2013 Ville selvfølgelig ha kjøpt det. Men nå pleier jeg å sette ungen i vogna når jeg handler hvis jeg ikke har tid til å passe ordentlig på han... Anonym poster: 65e08b03b788e9ace599b07965386014
Somewhere over the rainbow Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Hadde selvsagt kjøpt det rundstykket...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 Det er nå slik at bakevarer skal tas tak i med klype, ikke tas på med hender og så legges på plass. Jeg hadde pent tatt det med og betalt ja men barnet hadde ikke fått det. Og så hadde barnet fått en lekse om at det ikke er lov å forsyne seg i butikker. Jeg har vært kjempestreng på dette hele veien, mine er nå blitt ganske store men selv da de var 2 år hadde jeg nulltoleranse for å løpe rundt eller ta ting som de ikke hadde fått beskjed om. Istedenfor får de lov til å være med å legge i vognen de tingene vi skal ha som er pakket inn fra før av. Anonym poster: 05c096952deeaa0fce5832547ab4c8aa
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. mai 2013 #13 Skrevet 8. mai 2013 Selvsagt kjøper man alt barnet tar på (som er uten emballasje)! At bakeren og de butikkansatte alt har berørt varene er jo helt uten sammenligning, de har jo gjort det under kontrollerte former. Jeg tviler på at toåringen din er nyvasket på hendene når han går på butikken? Jeg hadde blitt skikkelig sjokkert om jeg såg en mor legge tilbake et rundstykke som barnet hadde tatt på! Jeg hadde også gitt beskjed til butikkpersonalet sånn at de kunne fjerne det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #14 Skrevet 8. mai 2013 Æsj, så motbydelig du er. Selvfølgelig tar man ikke på maten andre skal kjøpe!!! Ikke rart hun reagerte. Anonym poster: 9c65fde1ea1bfcb907aa209df8558a85
Iiiiik Skrevet 8. mai 2013 #15 Skrevet 8. mai 2013 Jeg er enig med dama som snakket til dere. Når barnet har tatt på bakervarer, må det selvfølgelig betales. Om barnet får det, er en helt annen sak. Synes du virkelig det er en grei tanke at en masse kunder har tatt på brødene dere spiser?
Gjest Siklerotte Skrevet 8. mai 2013 #16 Skrevet 8. mai 2013 Selvfølgelig skulle du ha kjøpt rundstykket - jeg regner med at folk flest, selv om du ikke er en av dem, ikke tar på bakevarer med hendene sine.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #17 Skrevet 8. mai 2013 Deg mot resten, HI. Du vet hva du skal gjøre neste gang! Anonym poster: 1d5c594dbfc10df47108f6707cf631c6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #18 Skrevet 8. mai 2013 jeg har ikke likt å spise det andre har tall på. Anonym poster: 2f959d5a950082934deb5933caa8a52e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #20 Skrevet 8. mai 2013 Frukt og grønnsaker kan skylles. Jeg hadde kjeftet deg huden full hvis jeg så deg legge det tilbake. Du lærer ungen din at det er greit også. Kjøp det og så kast det. Så får ikke ungen viljen sin! Anonym poster: df203bfbd048a420fc5ea2fe7bc0bd15
Gustav Klitt Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #21 Skrevet 8. mai 2013 jeg har ikke likt å spise det andre har tall på. Anonym poster: 2f959d5a950082934deb5933caa8a52e Det er nettopp det som er poenget mitt... jeg har jobbet i butikk, og sett hvordan disse varene blir behandlet. Noen vil nå ønske å gjøre et poeng ut av at dere bare ville ha unngått butikken der _jeg_ jobbet, men jeg snakker altså om både ansatte og kunder. Hva med han som plukker opp to ostebriks, men ombestemmer seg? Og gudene vet hva som skjer på veien fra produksjon til leverandør. Dere gjør det hele tiden, alle sammen, spiser ting som andre har tatt på. Tentativ konklusjon blir at jeg har et noe mindre hysterisk forhold til hygiene, og at jeg er 100% mindre naiv enn dere..
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. mai 2013 #22 Skrevet 8. mai 2013 (endret) jeg har ikke likt å spise det andre har tall på. Anonym poster: 2f959d5a950082934deb5933caa8a52e Det er nettopp det som er poenget mitt... jeg har jobbet i butikk, og sett hvordan disse varene blir behandlet. Noen vil nå ønske å gjøre et poeng ut av at dere bare ville ha unngått butikken der _jeg_ jobbet, men jeg snakker altså om både ansatte og kunder. Hva med han som plukker opp to ostebriks, men ombestemmer seg? Og gudene vet hva som skjer på veien fra produksjon til leverandør. Dere gjør det hele tiden, alle sammen, spiser ting som andre har tatt på. Tentativ konklusjon blir at jeg har et noe mindre hysterisk forhold til hygiene, og at jeg er 100% mindre naiv enn dere.. Uansett er det ikke ok å legge tilbake ting man har tatt på! Er det mange ting du gjør 'fordi alle andre gjør det'? Endret 8. mai 2013 av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #23 Skrevet 8. mai 2013 På matbutikken nå i stad måtte jeg vriste et rundstykke ut av hånda på to-åringen (vriste er egentlig en overdrivelse, det var like helt og fint etterpå), og da jeg la det tilbake i kurven, var det en dame som sa "Men nå har han jo allerede tatt på det!" - hvorpå jeg svarer, lettere himmelfallen, "Ja, tror du han er den første? !" Jeg synes det er på grensen til komisk om noen faktisk tror at grønnsaker og bakervarer bare flyr inn i butikken av seg selv og ikke har menneskelig kontakt før innsiden av deres munn. Hva synes dere? Ville dere ha kjøpt rundstykket, dvs, latt toåringen få trasse igjennom sin vilje for å unngå å trampe i det sosiale klaveret? Trampe i det sosiale klaveret? Vi snakker vel mer om å drite i hygiene og andre mennesker ve og vel. Ungen din kom kanskje rett fra bhg, uten å ha vasket hendene. Så kommer det er menneske med nedsatt imunforsvar og kjøper rundstykket... Æsj- håper virkelig dette er tull. Selvfølgelig kjøper man en rundstykke som barnet har tatt på! Anonym poster: 211cefa62ec94c45b7fbe2929f7aaeef
Gustav Klitt Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #24 Skrevet 8. mai 2013 jeg har ikke likt å spise det andre har tall på. Anonym poster: 2f959d5a950082934deb5933caa8a52e Det er nettopp det som er poenget mitt... jeg har jobbet i butikk, og sett hvordan disse varene blir behandlet. Noen vil nå ønske å gjøre et poeng ut av at dere bare ville ha unngått butikken der _jeg_ jobbet, men jeg snakker altså om både ansatte og kunder. Hva med han som plukker opp to ostebriks, men ombestemmer seg? Og gudene vet hva som skjer på veien fra produksjon til leverandør. Dere gjør det hele tiden, alle sammen, spiser ting som andre har tatt på. Tentativ konklusjon blir at jeg har et noe mindre hysterisk forhold til hygiene, og at jeg er 100% mindre naiv enn dere.. Uansett er det ikke ok å legge tilbake ting man har tatt på! Er det mange ting du gjør 'fordi alle andre gjør det'? Nei.... tydeligvis er det jo nettopp det jeg ikke gjør.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #25 Skrevet 8. mai 2013 jeg har ikke likt å spise det andre har tall på. Anonym poster: 2f959d5a950082934deb5933caa8a52e Det er nettopp det som er poenget mitt... jeg har jobbet i butikk, og sett hvordan disse varene blir behandlet. Noen vil nå ønske å gjøre et poeng ut av at dere bare ville ha unngått butikken der _jeg_ jobbet, men jeg snakker altså om både ansatte og kunder. Hva med han som plukker opp to ostebriks, men ombestemmer seg? Og gudene vet hva som skjer på veien fra produksjon til leverandør. Dere gjør det hele tiden, alle sammen, spiser ting som andre har tatt på. Tentativ konklusjon blir at jeg har et noe mindre hysterisk forhold til hygiene, og at jeg er 100% mindre naiv enn dere.. Vissvass. Man kjøper det man har tatt på og man spiser det man har tatt på. Synes jeg ser barnet ditt plukke på alle eplebitene før han endelig bestemmer seg. Nei, det er ikke for sent å snu og lære barnet ditt litt folkeskikk...bare tren deg litt først selv! Anonym poster: 1d5c594dbfc10df47108f6707cf631c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå