Gå til innhold

Er det noen som handler mat kun en gang hver 14. dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler nå en gang pr uke. Jeg er veldig konsekvent på at jeg ikke handler noe som helst av matvarer utenom denne dagen og det går veldig fint å holde seg til dette.

Men nå sitter jeg her å grubler på, kunne jeg klart å presse matbudsjettet enda mer ned ved å handle kun en gang hver 14. dag. Jeg har ungene annenhver uke (har to unger i barneskolen) og tenkte da at dersom jeg handler inn til den uka jeg får ungene og litt ekstra så klarer jeg meg nok på litt mindre og enklere mat den uka jeg ikke har ungene.

Problemet er vel kanskje å få plass i kjøleskapet til så mye matvarer på en gang men jeg har stor fryser så bør jo ikke være noe problem egentlig.

Noen som har erfaring med dette g hvor mye sånn ca handler dere for hver 14 dag?

Anonym poster: 784d6701d837a4760fe358ac89201c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler en gang i uken, og supplerer med litt grønt innimellom. Jeg hadde handlet annen hver uke om jeg ikke hadde hatt så lite kjøleskap;-) Vet jeg hadde spart penger på det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde vi hatt større fryser hadde det ikke vært noe problem. Men, tenker at melk og frukt må handles uansett. Vi savner ikke frukt når det er tomt, men spiser opp veldig fort når vi har ;)

Skrevet

Vi storhandler en gang per mnd, fyller da opp med det vi vet vi trenger i fryseren osv. Supplerer med brød,melk og grønnsaker etterhvert. Siden vi storhandler i sverige så kommer vi veldig billig unna da.

Anonym poster: cdb259ee34823842f92653cfdf6567b1

Skrevet

vi handler en gang i mnd. :-D samme som hun over. går veldig fint og sparer myd penger.

Skrevet

Jeg handlet hver 14 dag før. Men sluttet med det nå, syns det var et pes med alle handleposene :P men det gikk fint, lagde en grei oversikt på forhånd.

Måtte innom butikken for å kjøpe melk, frukt og grønnsaker da.

Skrevet

Jeg prøvde et par ganger men jeg syns det er mye lettere å bare handle for en uke om gangen. Vi kjøper MYE frukt og grønt og annet med kort holdbarhet så når jeg bare handler for en uke er jeg helt sikker på at alt holder seg. Hvis jeg skulle handlet for to måtte jeg ha supplert flere ganger og da hadde vitsen vært vekke.

Men et tips er å handle inn med tanke på litt lengre frem i tid, selv om det egentlig bare er en ukeshandling. Jeg kjøper f.eks frosne kyllingfileter fra first price og har et par middager fra den i uken i to-tre uker fremover. Og hvis det er et bra tilbud på enten noe som holder seg en stund eller noe man kan fryse ned så kjøper jeg litt mer av dette enn bare for uken som kommer. På den måten trenger ikke alle ukeshandlingene å bli så dyre.

Skrevet

Jeg gjor det, setter opp en detaljert middagsliste,og brod,middagsmat, og noe palegg gar I frysa.gronnsaker og frukt oppbevares I kjoleskap, de holder seg fint I to uker.og en dag I uka spiser jeg middag alene,da har jeg litt rester som taes oppav frysa.

Skrevet

handler 1 gang i mnd, supplerer med frukt og grønt selvfølgelig :)

skriver middagslister 1mnd i gangen, har bare et kombiskap, men det går akkurat ;)

er bare meg og samboer som skal ha matvarer egentlig - junior er bare 4mnder

syns det fungerer helt fint jeg!

Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke logikken i at det å handle sjelden får folk til å spare så mye penger??

Hvor er logikken?

Jeg handler ikke unødvendige ting selv om jeg handler en gang i uka,noen ganger to om jeg ikke orker å bære så mye (er høygravid)

Å handle en gang i mnd hadde vært et reint helvete for meg, herregud så mye planlegging, så stor kvanta og så upraktisk!

Melk,brød og grønnsaker blir jo tomt fortere enn det!

Nei, jeg skjønner virkelig ikke tankegangen!

Anonym poster: 6a5926f36c97283755b307bdb1eb9ed1

Skrevet

Handler en gang i mnd.

Brød kan fryses, fukt de og ta de i ovnen på 50 grader til de er tint.

Etterfyller med melkeprodukter som melk og fløte samt grønt.

Det er billigere men det krever planlegging i starten.

Skrevet

Vi storhandler en gang per mnd, fyller da opp med det vi vet vi trenger i fryseren osv. Supplerer med brød,melk og grønnsaker etterhvert. Siden vi storhandler i sverige så kommer vi veldig billig unna da.

Anonym poster: cdb259ee34823842f92653cfdf6567b1

Mange som ikke bor ved svenskegrensen

+ sunn mat er ikke dyrt i Norge.

Anonym poster: 7dbd899739571620ce8adfc917597f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...