Gå til innhold

Å spare til pensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer du til pensjonen din ?

Jeg er ikke ute etter å dømme noen, men nysgjerrig på hvor mange av dere som sparer.

Jeg kommer til å bil minstepensjonist, og kjenner at det skremmer meg nå. Det er LITE penger. Jeg har mann som tjener godt, og vi eier hus, men selv har jeg ikke fast jobb. Den dagen jeg tar fast jobb igjen, blir det i et lavtlønnsyrke. Om jeg blir alene en gang i fremtiden, Gud forby, sitter jeg i driten.

Så nå har jeg opprettet pensjonssparing. Akkurat nå klarer vi ikke å sette av mer enn 2000,- i måneden, men håper jeg kan øke denne summen etter hvert.

Anonym poster: aba6ae4cb12e70dd974faef67e997546

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei..jeg gjør ikke det, men burde nok. Grunnen er vel ikke annet enn at jeg føler det er 100 år til jeg er pensjonist, minst! 2000 kr er jo kjempebra da!

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Tjener ca 300.000kr i året, så ikke noen høy lønn på meg. Sparer 1000kr. Tenkte å øke til 2000kr etter sommeren.

Skrevet

Jeg har gjort det tidligere slik at jeg nå har nesten en million på pensjonskontoen. Nå er ikke økonomien så god. Derfor sparer jeg ikke til pensjonen på den måten for tiden, men å betale ned på gjeld er jo omtrent like bra.

Anonym poster: 8f1932ad71bcdbf3efab085d34205878

Skrevet

Betaler ned så mye jeg kan på boliglånet. Dessuten vet jeg at jeg arver eiendom for 3-4 millioner, så jeg føler meg ganske trygg, egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...