Gå til innhold

Egoistisk av mammaen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselshistorier/Vaginal/Leons-fodsel-tok-50-timer/

 

Når jeg leser sånne historier blir jeg provosert. Synes mammaen var veldig egoistisk her, bare fordi hun ikke ville ha ks. Skjønner hun ikke at også babyen var med på de 50 timene, og sikkert var ganske stressa og ble ganske medtatt?

 

Hvorfor tenker noen mer på hva de vil enn hva som er til barnets beste? Og så presterer hun å beskrive seg selv som en slags helt i tillegg...

 

Anonym poster: 929c0d938302d395fb97befcf7eeb873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keisersnitt så lenge ungen ikke er i fare er jo helt unødig?

Skrevet

Så lenge hjerterytmen til babyen er bra, ser jeg ikke noe galt i dette???

 

Du er et svakt menneske, Hi.

 

Anonym poster: 7d6012dddedb43f3056cdf33ac2a9296

Skrevet

Keisersnitt så lenge ungen ikke er i fare er jo helt unødig?

 

Det er jo nettopp i slike tilfeller babyen plutselig er i fare da, når det ikke er fremgang osv. Men her gikk det jo bra til slutt, til tross for at mamman ikke ville høre på de rådene ekspertene kom med.

 

Anonym poster: 929c0d938302d395fb97befcf7eeb873

Skrevet

Så lenge hjerterytmen til babyen er bra, ser jeg ikke noe galt i dette???

 

Du er et svakt menneske, Hi.

 

Anonym poster: 7d6012dddedb43f3056cdf33ac2a9296

 

Jepp, er svak for barn, og liker ikke at noen utsetter dem for unødig risiko. Heldigvis gikk det fint her, men det kunne endt helt annerledes.

 

Anonym poster: 929c0d938302d395fb97befcf7eeb873

Skrevet

Usj, den ungen va'kke særlig pen.

Men så lenge han hadde det bra underveis så var det vel ingen grunn til ks

 

Anonym poster: d047abb171050184b4b5124a51556c87

Gjest sussie77
Skrevet

Så lenge barnet hadde det bra så var det vel ikke farlig. Hadde det stått om død og liv så hadde de ikke spurt om KS men kjørt henne rett på operasjon salen. Har selv hatt en fødsel som varte i 30 timer, og da det ble kritisk så var det ikke spørsmål en gang. Men de burde kanskje ha tatt ks noen timer før.

Skrevet

Usj, den ungen va'kke særlig pen.

Anonym poster: d047abb171050184b4b5124a51556c87

 

Hva pokker er det for en kommentar å komme med???

Skrevet

Hadde det stått om død og liv så hadde de ikke spurt om KS men kjørt henne rett på operasjon salen.

 

Det har de ikke lov med mindre mor samtykker.

 

Anonym poster: c9f8b304934a98afdbc7dec6b135ba28

Skrevet

Hadde det stått om død og liv så hadde de ikke spurt om KS men kjørt henne rett på operasjon salen.

 

Det har de ikke lov med mindre mor samtykker.

 

Anonym poster: c9f8b304934a98afdbc7dec6b135ba28

 

Jo det har de lov til.

Skrevet

Men hun hadde jo blånektet... sier sitt spør du meg...

 

Anonym poster: 929c0d938302d395fb97befcf7eeb873

Skrevet

Ingen som spurte om jeg ville ha keisersnitt under min 58 timer lange fødsel.

 

Anonym poster: ad472eba4a0a85fdd5c5933e11c5cbb7

Gjest sussie77
Skrevet

Hadde det stått om død og liv så hadde de ikke spurt om KS men kjørt henne rett på operasjon salen.

 

Det har de ikke lov med mindre mor samtykker.

 

Anonym poster: c9f8b304934a98afdbc7dec6b135ba28

 

Det var ingen spurte meg etter 30 timer. Da var det plutselig full fart til operasjonsalen. Hadde de ikke gjort det så hadde det heller ikke gått bra. Så tror ikke det er vanlig prosedyre å spørre først.

Skrevet

Jeg må si meg enig med hi her. Nå gikk det jo bra med babyen, heldigvis, men jeg syns det er galskap å være så forbaska sta som denne moren var. Hvorfor på liv og død være så egenrådig og utsette seg for denne enorme påkjenningen, over så lang tid, bare for å kunne skryte av å ha født vaginalt? Jeg syns også hun uttaler seg på en måte som om vi skal se opp til henne, at hun fprtjener medalje for å presse kroppen på denne måten.

 

Men hadde det vært fare for babyen så ville nok kordmor uansett overstyrt henne. Er nok derfor de lot henne holde på. Jeg ser heller ikke hvorfor dette er noe å skryte av.. Men det er meg..

 

Anonym poster: 70413097bf5a0f5e48deb74556e7fac8

Skrevet

Min siste fødsel tok bare 12 timer, men jordmora og barnepleier pushet på at jeg måtte stå, bytte stilling og "hjelpe til", satt meg på drypp osv fordi det var lite fremgang ved 10 cm åpning, siden hun da enda ikke var kommet helt ned i bekkenet. Hadde elektroder på hodet hennes, og ingen sa noe om veldig lav hjertefrekvens eller stress hos baby, de mente bare at det gikk for tregt og at jeg måtte hjelpe babyen ved hjelp av tyngdekraften.

 

Anonym poster: e3cfd8982144a59fd18d64f254a31e09

Skrevet

Usj, den ungen va'kke særlig pen.

Anonym poster: d047abb171050184b4b5124a51556c87

 

Hva pokker er det for en kommentar å komme med???

 

Ja ærlig talt!! Er det mulig!?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg må si meg enig med hi her. Nå gikk det jo bra med babyen, heldigvis, men jeg syns det er galskap å være så forbaska sta som denne moren var. Hvorfor på liv og død være så egenrådig og utsette seg for denne enorme påkjenningen, over så lang tid, bare for å kunne skryte av å ha født vaginalt? Jeg syns også hun uttaler seg på en måte som om vi skal se opp til henne, at hun fprtjener medalje for å presse kroppen på denne måten.

 

Men hadde det vært fare for babyen så ville nok kordmor uansett overstyrt henne. Er nok derfor de lot henne holde på. Jeg ser heller ikke hvorfor dette er noe å skryte av.. Men det er meg..

 

Anonym poster: 70413097bf5a0f5e48deb74556e7fac8

 

Signerer den, og fødsel med sugekopp er fødsel med komplikasjoner. Fødsel med komplikasjoner har like mye risiko som keisersnitt.

Skrevet

Skjønner virkelig ikke poenget med å sitte hjemme i sin egen stue og mene seg berettiget til å mene noe om andres fødsler og preferanser. De var på sykehuset, personalet fulgte med, barnet hadde det greit og kom til verden uten skader. Hvordan du da kan mene at hun var egoistisk, skjønner jeg ikke! Hadde det vært reell fare på ferde, hadde de selvfølgelig kun informert og iverksatt, ikke latt henne bestemme.

 

Usj, den ungen va'kke særlig pen.

Anonym poster: d047abb171050184b4b5124a51556c87

 

Er det mulig?? Sånn skriver man da ikke om andres barn.

 

 

Signerer den, og fødsel med sugekopp er fødsel med komplikasjoner. Fødsel med komplikasjoner har like mye risiko som keisersnitt.

 

Det stemmer vel ikke? Det er en risiko ved fødsel med sugekopp, men den er vel ikke like høy som ved keisersnitt?

Skrevet

Skjønner virkelig ikke poenget med å sitte hjemme i sin egen stue og mene seg berettiget til å mene noe om andres fødsler og preferanser. De var på sykehuset, personalet fulgte med, barnet hadde det greit og kom til verden uten skader. Hvordan du da kan mene at hun var egoistisk, skjønner jeg ikke! Hadde det vært reell fare på ferde, hadde de selvfølgelig kun informert og iverksatt, ikke latt henne bestemme.

 

Usj, den ungen va'kke særlig pen.

Anonym poster: d047abb171050184b4b5124a51556c87

 

Er det mulig?? Sånn skriver man da ikke om andres barn.

 

 

Signerer den, og fødsel med sugekopp er fødsel med komplikasjoner. Fødsel med komplikasjoner har like mye risiko som keisersnitt.

 

Det stemmer vel ikke? Det er en risiko ved fødsel med sugekopp, men den er vel ikke like høy som ved keisersnitt?

 

Norge er generelt tregt på keisersnitt i forhold til andre land. Kan ikke uttale meg om hvor stor risikoforskjell det er mellom sugekopp og keisersnitt, men begge deler er forløsning med komplikasjoner. Å stresse barnet unødig i forkant er ikke til gang for noen. Men jeg var jo ikke der, så vet ikke hvordan situasjonen utviklet seg. Hadde jeg fått tilbud om KS fordi BARNET lå for høyt og kunne trenge det, så kunne jeg aldri nektet det fordi jeg skulle være så tøff og føde vaginalt. Hadde vaginal fødsel bestandig vært til beste for barnet, så hadde ingen mødre eller barn omkommet under fødslene så ofte i den "tredje verden".

 

Anonym poster: e3cfd8982144a59fd18d64f254a31e09

Skrevet

Usj, den ungen va'kke særlig pen.

Men så lenge han hadde det bra underveis så var det vel ingen grunn til ks

 

Anonym poster: d047abb171050184b4b5124a51556c87

 

Er du ikke helt god i hodet? Det var jo en nydelig baby.

 

Anonym poster: ad4c6a70e73c92ad9d2baf4ee84a25d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...