Gå til innhold

Gravid med nr 2 i permisjonstiden til nr 1. Permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet hvordan dette blir med permisjonspenger?

Jeg er nå 6 måneder ut i permisjonen med nr 1. Fikk akkurat bekreftet at jeg er gravid med nr 2.(Jippi og hjelp....., IKKE planlagt)

Om 3 måneder skal jeg ut i jobb igjen. Da skal pappa ta over permisjonen og i Januar, februar og mars har vi planlagt å bruke ferie for å kunne være hjemme litt lenger med minsten.

Og om 8 måneder kommer da baby nr 2...

Er det noen som vet hvordan dette blir når jeg skal søke om permisjonspenger på nytt? Jeg vil jo da bare ha jobbe 4,5 måned før jeg går ut i ny permisjon. Regner man betalt permisjon som jobb? Har jeg krav på samme sum i permisjon nr 2 som med nr 1?

Anonym poster: c8b569b59fcb1280c948aa8598a53af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må regne 10 mnd tilbake i tid fra oppstart av neste permisjon (senest 3 uker før termin) Så lenge du har jobbet/mottatt foreldrepenger i minst 6 av de 10 mnd vil du ha opparbeidet rett til foreldrepenger. Hovedregelen er at det er den inntekten du har når du går ut i permisjon som ligger til grunn for beregning av foreldrepengene. Hvorvidt du får samme sum som i permisjon nr 1 avhenger altså av hvordan du jobber frem til permisjonen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...