Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Vi har nå havnet i en situasjon der vi har to forskjellige meninger om hva som er rett,så da spør jeg dere. Jeg begynte i ny jobb for 3mnd siden. Jeg tar 1-4 vakter i uken. Når jeg er på jobb så passer far barna. Han jobber til vanlig fra 8-4 mandag-fredag. Barna er 7 år og 1 år. Jeg jobber kun seinvakter pga vi ikke har pass til den yngste tidlig på dagen. Men, nå kommer mannen og sier at jeg ikke kan jobbe mer, for han orker ikke å jobbe 8 timer, også gå hjem å passe unger for at jeg skal gå på jobb. Vi sliter økonomisk, men det er vist ikke så viktig. ("for jeg tjener jo bare 150 kr i timen"!?!?!? ikke godt nok.) Familen min og venner bor på andre siden av landet, så jeg kjenner ingen her jeg bor, siden jeg fødte og gikk hjemme med babyen. Så jobben er det eneste stedet jeg kan være sosial med andre enn katten og babyen. Han vet jeg syntes det er tøft. Men, han orker ikke mer, for han er så trøtt. (Han legger seg i 12-01 tiden om natten. Det er veldig viktig for meg å tjene mine egne penger så jeg kan betale min del av husleie, strøm osv, for da kan han ikke bruke det mot meg hver jævla gang vi krangler. Jeg mener at han på bare godta det som det er, jeg går hjemme med yngste de 8 første timene ila dagen, rydder, vasker osv osv osv. Hvis han er trøtt så kan han legge seg tidligere. Han overdriver veldig når han snakker om hvordan ungene har vært. Jeg vet at yngste er vanskelig å legge, så jeg ser den. Jeg hadde vært sliten hadde jeg vært han og, men er det greit at jeg skal gi slipp på mine egne penger, muligheten til å skape meg et nettverk osv osv? Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Nei, synes ikke du skal gi deg på dette. Dessuten kan du bare fortelle din mann at han PASSER faktisk ikke barna sine. Han tilbringer tid med barn han selv har vært med å sette til verden, så den må han dra lenger på landet med. Han får legge seg til vettug tid og ta sin del av jobben hjemme.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Ikke si opp jobben din. Når minste blir eldre kan du søke barnehage og prøve å få flere vakter på dagtid. Dere skal begge to ta vare på barna, og han må ta sin del han også. Han kan legge seg når han har lagt barna så slipper han og være så trøtt. Anonym poster: 94b309625cdd975820a3b222edfa47fd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 [quote name=deterbaremeg:)' timestamp='1368003187' post='145327909] Nei, synes ikke du skal gi deg på dette. Dessuten kan du bare fortelle din mann at han PASSER faktisk ikke barna sine. Han tilbringer tid med barn han selv har vært med å sette til verden, så den må han dra lenger på landet med. Han får legge seg til vettug tid og ta sin del av jobben hjemme. Tusen takk for svar! Jeg begynte å føle at jeg var helt på jordet... Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 Sånn hadde vi det frem til ungen vår var 18 mnd, og det gikk fint! Da jobbet jeg dagtid da. Og han senvakter. Han er ikke barnevakt for sitt egen barn vel! Herregud. Og hvor mange timer er det snakk om uansett fra han kommer hjem til ungene skal i seng, 3-4? Djisus, mannfolk vet å skape verdensproblemer! Anonym poster: 308f859467d96738189c1f6681909692
Gjest Nerdens'mus Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Hvis han ikke klare barn og jobb får han redusere sin stilling de dagene.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Det er hans barn og, så han får vær så god være med på å ta seg av dem. Hvis han har 1-4 ettermiddager i uka med ungene så betyr det jo også at han har 3-6 ettermiddager hvor han kan gjøre det han har lyst til (går jeg ut i fra siden han høres ut som typen som ikke bidrar så lenge det er noen andre som kan gjøre jobben). Luksus, spør du meg. Ikke gi deg! Selvsagt skal du få tjene dine egne penger!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Tusen takk for svar!:-) År, kjenner jeg er så irritert! Han begynte idag tidlig med at han skulle nå ihveeeertfall sove etter jobb idag! For han er så trøtt! Og jeg måtte ikke prøve meg på å si at jeg var trøtt for jeg jobbet bare i helgen og mandag. Skulle tro vi leker "om å være mest trøtt/sliten"-leken. Handle måtte jeg gjøre seg idag. JEG BLIR GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL! HI Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a
Gjest sussie77 Skrevet 8. mai 2013 #9 Skrevet 8. mai 2013 Du er jo sammen med yngste før du går på jobb. Da må jo han klare å ha han etter sin jobb. Er ikke verre for han enn for deg. Dette må du ikke gi deg på.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Ikke si opp jobben.. Litt som min mann; han er jo så sliten hele tiden så det å "passe" barna så jeg kan få reise til lege er jo uaktuellt. For da må han jo få slappe av når jeg kommer hjem igjen om en time. Er ikke noe artig å ha en mann som gjør at man føler at man er til bry med. Anonym poster: 16be552fb72c082d15ad34751d555bc5
Gjest Hercule Poirot Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 Punkt 1: En far passe ikke sine egne barn. Han er far og tar seg av sine egne barn, sånn som mor tar seg av sine egne barn. Punkt 2: Nei, du skal ikke si opp jobben din, du trenger både den sosiale siden, den økonomiske, og du trenger følelsen av å delta i et fellesskap utenfor familien. Du bidrar til samfunnet med skatt og får tilbake fellesgoder, med god samvittighet. Punkt 3: Nei, så trist at far blir sliten... Det blir jo aldri mor! Be han for po***r ta konsekvensen av at han er far, han må faktisk tilpasse seg situasjonen og skaffe seg søvn og hvile når han kan, og dermed legge seg i "rett tid" på kvelden. Punkt 4: Hils ham fra meg og be ham bli voksen!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #12 Skrevet 8. mai 2013 Punkt 1: En far passe ikke sine egne barn. Han er far og tar seg av sine egne barn, sånn som mor tar seg av sine egne barn. Punkt 2: Nei, du skal ikke si opp jobben din, du trenger både den sosiale siden, den økonomiske, og du trenger følelsen av å delta i et fellesskap utenfor familien. Du bidrar til samfunnet med skatt og får tilbake fellesgoder, med god samvittighet. Punkt 3: Nei, så trist at far blir sliten... Det blir jo aldri mor! Be han for po***r ta konsekvensen av at han er far, han må faktisk tilpasse seg situasjonen og skaffe seg søvn og hvile når han kan, og dermed legge seg i "rett tid" på kvelden. Punkt 4: Hils ham fra meg og be ham bli voksen! AMEN! Anonym poster: 16be552fb72c082d15ad34751d555bc5
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. mai 2013 #13 Skrevet 8. mai 2013 Tusen takk for svar!:-) År, kjenner jeg er så irritert! Han begynte idag tidlig med at han skulle nå ihveeeertfall sove etter jobb idag! For han er så trøtt! Og jeg måtte ikke prøve meg på å si at jeg var trøtt for jeg jobbet bare i helgen og mandag. Skulle tro vi leker "om å være mest trøtt/sliten"-leken. Handle måtte jeg gjøre seg idag. JEG BLIR GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL! HI Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a Få se om jeg skjønner dette riktig: Han kan ikke ha egne barn om ettermiddagen fordi han blir så sliiiiten. Men når du er hjemme med barna hele dagen når du ikke jobber, har ikke du rett på å være sliten? Er det ekstra travelt for han å ha barna da altså? Jeg syns heller ikke du skal gi deg! Det er viktig både for selvfølelsen, den psykiske helsen og ikke minst din egen økonomi å ha en jobb å gå til. Be han legge seg i vettug tid og bli voksen! Og vis meg den småbarnsforeldren som ikke er sliten iblant!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #14 Skrevet 8. mai 2013 Be mannen å holde kjeft, du har da mere jobb enn han. Ikke si opp jobben (kanskje du burde "si opp" mannen) Anonym poster: 2e2524574e404f54914f750294ef09ed
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #15 Skrevet 8. mai 2013 Ikke si opp jobben. Hvis den gir deg glede og muligheter såber du mannen kutte sin stilling eller annsatte hjelp. Du trenger å gjøre noe for din egen del Anonym poster: aee5a01123f6ccb801a3dbe7147b2b4e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #16 Skrevet 8. mai 2013 Prøvde å snakke med han nå. Gikk som forventet. Nå ligger han i sengen å sover og jeg sitter igjen med ungene, oppvask, stell osv. Jeg skrev en lang liste over hvorfor han ikke kan be meg om å ikke jobbe. Han leste igjennom også sa han at det eneste problemet som var er at han går i 100% jobb også må han gå å bysser på yngste fra kl 6-11. Dette stemmer ikke fullstendig, da yngste blir som oftest ikke trøtt før i 8 tiden. Jeg vet det er slitsomt å bysse på han. Men det er ikke så gale som han skal ha det til. Endte med litt skriking og hyling før han sa at jeg hadde 3 mnd arbeidserfaring så jeg viste ikke hva jeg snakket om. Så spurte han hvor tlf hans var, jeg svarte at jeg har ikke nok erfaring til å vite hvor tlf min er så da slengte han tlf som jeg hadde i hånden i gulvet(!!!?). Alt jeg egentlig vil er å gå ifra han. Men jeg har ingen penger, ikke nok møbler til å fylle et hjem, og leie prisene er alt for dyr. Jeg kan ikke gå på jobb på fredag heller, har ikke pass skjønner du ;-) Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #17 Skrevet 8. mai 2013 Prøvde å snakke med han nå. Gikk som forventet. Nå ligger han i sengen å sover og jeg sitter igjen med ungene, oppvask, stell osv. Jeg skrev en lang liste over hvorfor han ikke kan be meg om å ikke jobbe. Han leste igjennom også sa han at det eneste problemet som var er at han går i 100% jobb også må han gå å bysser på yngste fra kl 6-11. Dette stemmer ikke fullstendig, da yngste blir som oftest ikke trøtt før i 8 tiden. Jeg vet det er slitsomt å bysse på han. Men det er ikke så gale som han skal ha det til. Endte med litt skriking og hyling før han sa at jeg hadde 3 mnd arbeidserfaring så jeg viste ikke hva jeg snakket om. Så spurte han hvor tlf hans var, jeg svarte at jeg har ikke nok erfaring til å vite hvor tlf min er så da slengte han tlf som jeg hadde i hånden i gulvet(!!!?). Alt jeg egentlig vil er å gå ifra han. Men jeg har ingen penger, ikke nok møbler til å fylle et hjem, og leie prisene er alt for dyr. Jeg kan ikke gå på jobb på fredag heller, har ikke pass skjønner du ;-) Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a Hjelp. Ta deg en tur på Nav, søk om diverse stønader, gå på boligkontoret i kommunen din og søk om kommunal bolig. Du klarer deg bedre uten han. Anonym poster: f352b2cf0ebb234add282ebd22545e96
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #18 Skrevet 8. mai 2013 Mannen din er en idiot. En barnslig, uansvarlig idiot. Anonym poster: 34a96518a828a05ecfae643a334a6d49
DaTuMa Skrevet 8. mai 2013 #19 Skrevet 8. mai 2013 For en idiot! Høres ut som du ville hatt det mye bedre uten han der
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #20 Skrevet 8. mai 2013 Prøvde å snakke med han nå. Gikk som forventet. Nå ligger han i sengen å sover og jeg sitter igjen med ungene, oppvask, stell osv. Jeg skrev en lang liste over hvorfor han ikke kan be meg om å ikke jobbe. Han leste igjennom også sa han at det eneste problemet som var er at han går i 100% jobb også må han gå å bysser på yngste fra kl 6-11. Dette stemmer ikke fullstendig, da yngste blir som oftest ikke trøtt før i 8 tiden. Jeg vet det er slitsomt å bysse på han. Men det er ikke så gale som han skal ha det til. Endte med litt skriking og hyling før han sa at jeg hadde 3 mnd arbeidserfaring så jeg viste ikke hva jeg snakket om. Så spurte han hvor tlf hans var, jeg svarte at jeg har ikke nok erfaring til å vite hvor tlf min er så da slengte han tlf som jeg hadde i hånden i gulvet(!!!?). Alt jeg egentlig vil er å gå ifra han. Men jeg har ingen penger, ikke nok møbler til å fylle et hjem, og leie prisene er alt for dyr. Jeg kan ikke gå på jobb på fredag heller, har ikke pass skjønner du ;-) Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a Sjarmerende mann, ja. Bortskjemt drittunge med andre ord. Du får støtte fra NAV så du klarer deg, søk om kommunal bolig og søk etter en dagmamma slik at du får jobbet. Kanskje du kan flytte nærmere familien din og? Kvitt deg med dødvekta, HI, han er så urimelig at det ikke går an! Hva har han tenkt seg egentlig? Du tar ungene hele døgnet og kan ellers holde hus og lage mat? Etterhvert kan du jobbe hele dagen, ta deg av ungene og holde hus og lage mat? Så han kan ligge på sofaen fordi han er sliiiiiten? At det går an å utnytte folk slik! Du er tjener nå, HI, med fordeler i form av sex. Ikke aksepter det, du fortjener bedre enn det. Anonym poster: bfba5bd07ab048e23c1de316a6f1e696
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #21 Skrevet 8. mai 2013 Uff. Denne mannen høres ikke ut som han er voksen nok til å prioritere barna sine, og familien først. Kanskje det ville vert lurt å få noen utenifra og snakke med? Både for deg alene, og sammen med mannen. Jeg forstår at han kan være vanskelig å få med på noe slikt. Det viktigeste er at barna har det bra. Og for at de skal ha det bra, må mamma og pappa ha det bra. Det høres ut som dere har mye å jobbe med. Ikke bare dette med jobben og "passing" av barn. Jeg hadde prøvd å snakke med fastlegen. Han kan henvise deg videre til noen som kan hjelpe... Lykke til. Og klem til deg Ikke godt å krangle Anonym poster: 4df2c986316889ec5861d2f3c584f22f
BareMas Skrevet 8. mai 2013 #22 Skrevet 8. mai 2013 Prøvde å snakke med han nå. Gikk som forventet. Nå ligger han i sengen å sover og jeg sitter igjen med ungene, oppvask, stell osv. Jeg skrev en lang liste over hvorfor han ikke kan be meg om å ikke jobbe. Han leste igjennom også sa han at det eneste problemet som var er at han går i 100% jobb også må han gå å bysser på yngste fra kl 6-11. Dette stemmer ikke fullstendig, da yngste blir som oftest ikke trøtt før i 8 tiden. Jeg vet det er slitsomt å bysse på han. Men det er ikke så gale som han skal ha det til. Endte med litt skriking og hyling før han sa at jeg hadde 3 mnd arbeidserfaring så jeg viste ikke hva jeg snakket om. Så spurte han hvor tlf hans var, jeg svarte at jeg har ikke nok erfaring til å vite hvor tlf min er så da slengte han tlf som jeg hadde i hånden i gulvet(!!!?). Alt jeg egentlig vil er å gå ifra han. Men jeg har ingen penger, ikke nok møbler til å fylle et hjem, og leie prisene er alt for dyr. Jeg kan ikke gå på jobb på fredag heller, har ikke pass skjønner du ;-) Anonym poster: 994390daa055f378db93a3563fc4cc7a Til hans argument om at du bare har 3mnds arbeidserfaring ville jeg ha smørt i ham viktigheten av å skaffe seg det og at det da er på høy tid! (Dette er ikke kritikk til deg, du er flink men om det er argumentet hans for at du skal gå hjemme så faller det på steingrunn i mine ører) Han virker svært selvsentrert. om han blir så sliten av å jobbe fullt og ha ansvar for barn, så kanskje dere skulle byttet?! Du i 100% (har kan du argumentere både for at han får mer tid til egne unger og å slappe av, samt at du får den arbeidserfaringen han mener du ikke har) og han i deltidsarbeid.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 8. mai 2013 #23 Skrevet 8. mai 2013 Gå i fra han og benytt os perioden til å skaffe deg ny utdannels siden du mangler arbeidserfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå