Gå til innhold

Når pressriene starter, forsvinner de vanlige riene da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har man pressrier og rier samtidig?

Anonym poster: d83f237181150989301ac3cd192ff138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun en sort i gangen ja. Pressriene overtar for de vanlige.

Skrevet

Rier er rier. Eneste forskjellen var at det kjentes ut som jeg skulle drite da pressriene kom.

Anonym poster: 91b0bde75c84959b84ee7ca2a1f76225

Skrevet

Nei, de er ikke samtidige. Pressriene er helt til slutt, når livmorhalsen er på 10 cm og babyen skal komme ut.

Men når det er sagt, så er det ikke alle som får pressrier. Jeg har født to ganger og har aldri fått de. Da måtte jeg presse som faan når jeg hadde en vanlig rie, megatungt arbeid...

Anonym poster: ba3f2b4c6a88371039a0d65490588e96

Skrevet

Nei, de er ikke samtidige. Pressriene er helt til slutt, når livmorhalsen er på 10 cm og babyen skal komme ut.

Men når det er sagt, så er det ikke alle som får pressrier. Jeg har født to ganger og har aldri fått de. Da måtte jeg presse som faan når jeg hadde en vanlig rie, megatungt arbeid...

Anonym poster: ba3f2b4c6a88371039a0d65490588e96

Samme her.. Kjente aldri forskjell på riene, og derfor skjønte jeg ingenting første gangen jeg fødte.. Ventet jo på at riene skulle være annerledes slik at jeg visste at jeg skulle presse..

Skrevet

Husker at i overgangsfasen mellom vanlige rier og pressrier hadde jeg rier som startet vanlig med smertekjør og endte i pressing. En stund etterpå ble det vanlige prerssrier.

Anonym poster: 7555ed773b1626993efc80609530aff3

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Var så neddopa av lystgass jeg da pressriene kom at jeg ikke husker :P hehe.. Eneste jeg husker var at det var en lettelse å kjenne pressriene. Ikke fordi det nærmet seg slutten, men fordi jeg iallefall syntes riene var MYE værre enn pressriene! Pressriene var en dans på roser i forhold til det jeg hadde gått med døgnet i forveien... Men nå ble jeg satt igjang da, hører de erfarne si at det er værre enn at det skjer "naturlig".

Skrevet

Du har ikke pressrier og "vanlige" rier samtidig, nei. Hos meg kjente jeg ikke direkte trykketrang når jeg fikk pressrier, men kjente at smertene på en måte ble "mildere" og mer håndterbare når jeg etter hvert fikk trykke. En klar forbedring fra de horrible åpningsriene der absolutt ingenting hjalp på smertene!

Anonym poster: 9415741a957a4f7c68451e1665d8665c

Skrevet

Pressriene tok over for de vanlige riene ja, men akurat i overgangen var det sinnssykt vondt. Etterpå var pressriene nesten deilige, i forhold til de vanlige. Du får bare sånn sinnssyk trang til å presse, nesten som om du skal på do, og når du da får lov til presse det du makter, er det nesten litt godt.

Anonym poster: a38c5635f1a1001521b9bc0c10bdba02

Skrevet

Jeg fikk aldri den "jeg må så driiite" følelsen da jeg skulle presse. Men derimot så kjente jeg ikke smerten av riene i det jeg presset! Så jeg ville helst bare presse og presse uten stopp.

Anonym poster: 5104823b98e0ef618da1efad854ae370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...