Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Er i uke 21 og har fått høyt blodtrykk, det ligger på ca. 140/90. Hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap. Legen har rådet meg til å sykemelde meg, men jeg har bare knappe 3 uker igjen før jeg er ferdig med eksamenene. Dette er fag som krever _mye_ arbeid med labforsøk og journaler så jeg er veldig lite giret på å ta det igjen. Jeg har så lyst til å bli ferdig, men det vil bli 3 intense uker som ikke er helt bra. Hva ville dere gjort? Anonym poster: 568b0cd1a1d69d50800b40a03fc482fa
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Kan du se det an litt? Og ha tett oppfølging med lege? Jeg vet lite om svangerskapsforgiftning, men det er jo ikke uten grunn at de ofte setter igang fødsel når man får det, for da MÅ babyen ut... jeg skjønner deg godt at du vil gjøre ferdig eksamenene dine, men så har du et lite liv å tenke på også.Hva om noe skjer med den ufødte,kan du tilgi deg selv? Hvorfor har du høyt blodtrykk da,stress? overvekt? Kan du gjøre noe med årsaken? Anonym poster: 6c3425988954673904084ca36aa3ba68
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Hadde gått for tett oppfølging og sett om det utviklet seg. Det er veldig lite som tyder på at stress har noe å si for preeklampsi (man anbefaler gjerne ro og hvile, men det er ikke egentlig så dokumentert at det har effekt - mer noe som henger igjen fra gammelt av), men for blodtrykket kan det ha betydning. Jeg hadde også høyt trykk like etter tyve uker, ble satt på Trandate da trykket tippet 130/100 i uke 22. Deretter har det vært helt strålende, og ingen antydninger til proteinuri. Anonym poster: c7c28f816f775f9f4c42b78631de341c
Lurt Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Prøv å fullfør disse 3 ukene. Bt er ikke farlig høyt ( det er undertrykket dem ser på). Men hold øye med bt, hvil så ofte du kan. Jeg hadde også svangerskapsforgiftning med den første. Har slitt med høyt BT i de andre svangerskapene, men det har ikke utviklet seg til s.forgiftning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå