Gå til innhold

Nytt bilsete eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster bruker Maxicosi enda, storesøster på snart 3 år bruker Izi combi x3. Vi hadde tenkt at storesøster skal bruke sitt fram til hun er 4, og kjøpe et nytt Izi combi til lillesøster. Men ikveld veide jeg henne, og hun er 16 kg. Det er to kg under grensa for bilstolen hennes. Ville dere ventet til hun blir 18 kg og så la lillesøster overta det, eller ville dere kjøpt et nytt sete til lillesøster nå? Det skal sies at storesøster var 14,5 kg i september, dvs hu har gått opp 1,5 kg på 8 mnd.

Anonym poster: e71b1ffef9386c6407239ab9038b7fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller vurdert å kjøpe nytt bakovervendt til storesøster og la lillesøster overta det hun har nå.

Anonym poster: 2b07c83750677e8a9f53c1110028e98d

Skrevet

Antakelig vil vekta stanse ca der den er nå og den vil stå stille en stund. Men man vet jo aldri. Min jente er samme vekt, og jeg vet at om jeg hadde vært i samme situasjon, så hadde jeg latt minste bruke det setet opp til 18 kg mens jeg hadde kjøpt et annet bakovervendt sete til eldste som varte lengre både i høyde og vekt. Så ville gått for et nytt et som jeg visste hun kunne bruke til fire års alder. Så kan minste bruke det hun bruker nå, og etter hvert ta over det nye dere kjøper dersom hun også vokser ut av setet sitt.

Anonym poster: 90869ba272efa8ee7350888cc0173c5c

Skrevet

Jeg ville nok beholdt setet en stund til.

Må lillesøster bytte sete nå? Kanskje dere kan vente litt og gi henne storesøster sitt sete om noen mndr?

Jeg vil anta at det er lagt inn litt slingringsmonn på kiloene på setet også, så om hun bikker 18 kilo med noen gram før dere rekker å bytte så går nok det fint.

Vi planlegger å bytte sete når storebror er ca 4. Har ikke veid han på en stund, men føler han sitter fint i setet enda (har samme sete) og så får han nytt når lillesøster skal bytte i januar (sånn ca)

Anonym poster: 9d28f05f3b0fa9d9acdb63544b545d96

Skrevet

Ser at Besafe kommer med et nytt bakovervendt sete, Izi Pluss, som går til 25 kg.

Anonym poster: e71b1ffef9386c6407239ab9038b7fc7

Skrevet

Om dere har plass til to bakovervendte seter ville jeg kjøpt et nytt til storesøster som går til 25 kg. Vi hadde dessverre ikke det, så da valgte vi cybex pallas 2fix til 3åringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...