Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 6 mnd. Han pleier ikke være redd noen, da personer som møter han pleier å prate med han, dulle med han, og tøyse litt. Han pleier å le da. Og da kan de holde han også.

Far derimot prater knapt med baby. Så baby så først kjempeskeptisk på han, og så begynte han å gråte og så på meg. Det var deres tid sammen, så jeg tok han ikke bort, men jeg fikk kjempedårlig samvittighet. Gjorde jeg det feil? Han ga seg å gråte etter en stund, men smilte ikke og slikt han pleier.

Litt senere på kvelden/natten, lenge etter han hadde sovnet, begynte han å hylskrike i søvne. Jeg tok han opp og han roet seg. Nå har jeg begynt å tenke på om han kan ha blitt redd etter episoden med faren.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg prøve å snakke med faren hans om at han bør prate mer med baby, eller skal jeg bare passe mine egne saker?

Anonym poster: 4f1c6738532486698d8e340c3ebde545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt vere han treng nokre tips;)

Skrevet

Hvis du er i samme rom som dem uten å si noe som helst, så skjønner jeg godt at faren syns det er vanskelig, spesielt hvis han ikke er veldig vant til babyer i tillegg. Jeg ville først forsøkt å være et annet sted så faren ikke føler seg overvåket og hvis du ikke tror det hjelper, si at babyen liker at folk snakker eller synger for han selv om han ikke skjønner hva som blir sagt.

Anonym poster: 9f8b79dea9d9677522dc0aa9585079c7

Skrevet

Takk for svar. Er i samme rom, og prøver å prate litt og forteller hva baby liker. Så er jeg stille litt - sitter ikke å maser hele tiden - da hadde jeg forstått at han ikke fikk tid å prate med baby. Tør ikke helt gå ut heller - for han holdt på å miste baby tre ganger... Men de må jo en gang få prøve seg ut... så er vel kanskje bare å hoppe i det og forlate rommet litt...

Anonym poster: ce4515a1d99a6a13c5c368abaa01c687

Skrevet

Takk for svar. Er i samme rom, og prøver å prate litt og forteller hva baby liker. Så er jeg stille litt - sitter ikke å maser hele tiden - da hadde jeg forstått at han ikke fikk tid å prate med baby. Tør ikke helt gå ut heller - for han holdt på å miste baby tre ganger... Men de må jo en gang få prøve seg ut... så er vel kanskje bare å hoppe i det og forlate rommet litt...

Holdt på å miste babyen tre ganger?

Det er det vel ingen som gjør...

Anonym poster: 728c1729b85d9bbbabafbfcf8e3d9a8a

Skrevet

Jo, for han holder han nesten ikke. Så faller han mot sidene og faller plutselig bakover.

Skrevet

Hvis du er i samme rom som dem uten å si noe som helst, så skjønner jeg godt at faren syns det er vanskelig, spesielt hvis han ikke er veldig vant til babyer i tillegg. Jeg ville først forsøkt å være et annet sted så faren ikke føler seg overvåket og hvis du ikke tror det hjelper, si at babyen liker at folk snakker eller synger for han selv om han ikke skjønner hva som blir sagt.

Hvis babyen er redd for å være alene med far, er det ikke det beste for BARNET at mor forlater rommet. At faren syns det er vanskelig er faktisk ikke det viktigste.

Samvær 1 gang i uken er for lite for så små barn. Faren bør komme en gang til hver uke og være noen timer.

Anonym poster: 1ec1f03fbe37828c727c6332ebfdf950

Skrevet

Hvis babyen er redd for å være alene med far, er det ikke det beste for BARNET at mor forlater rommet. At faren syns det er vanskelig er faktisk ikke det viktigste.

Samvær 1 gang i uken er for lite for så små barn. Faren bør komme en gang til hver uke og være noen timer.

Anonym poster: 1ec1f03fbe37828c727c6332ebfdf950

Han kommer en gang hver tredje uke. Og på lørdag var han tre kvarter. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre - for han har rettigheter. Og jeg prøver å la samværet være deres tid sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...