Gå til innhold

det svir ved ribbenet, rett under brystet. gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd lignende og vet noe om hva det kommer av? Skal spørre legen på neste time, men tenkte å høre om noen har merket noe lignende selv. Er gravid i uke 33.

Er ubehagelig og litt vondt.

Anonym poster: b854a46cb3c884961dc5fd65a3c27436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som halsbrann? Blir det bedre av å spise/drikke? Verre av å ligge flatt?

Anonym poster: d984da23cc45131f09928d1dc36fa0a7

Skrevet

Merker ingen ting i forhold til mat/drikke. Blir bedre av å ligge flatt/sitte helt oppreist. Sitter jeg litt foroverbøyd så kommer det med en gang.. Er på høyre side, på undersiden av brystet på en måte. Litt vanskelig å forklare :) merker mini sparker litt i samme område noen ganger, mulig det bare er sårt etter spark?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Høres ut som babyen ligger og trykker der bare, noen føler det som gnagsår under ribbeinet rett og slett ;)

Skrevet

Hei!

Høres ut som halsbrann/magekatarr. Om det ikke kommer i anfall og "bare er litt ubehagelig" ville jeg prøvd å ta f.eks gaviscon, ligge på venstre side osv. Jeg var mye plaget med dette under siste graviditet, men hadde også flere gallesteinsanfall - men da var det ikke snakk om litt sviing på brystbenet/under på høyre siden men ekstremt sterke kolikkaktige smerter som varte i mange timer.

God bedring :)

Skrevet

Jeg har akkurat det samme og ja det er skikkelig ubehagelig og vondt. Rett under den høyre puppen, i ribbebeinet. Oftest når jeg sitter, men skjer også om natta. Jeg skal til legen i morgen og tenkte å høre, men fikk det også da jeg var gravid for 7 år siden, og jordmora sa at det ikke var farlig. Tenker det er babyen som trykker der hele tiden.

Anonym poster: 1612c3e2294371aaa92e16fc9b15aef4

Skrevet

Vondt på høyre side under ribbena kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Jeg har hatt vondt der i over en med nå. Best når jeg ligger på siden.

Kan være magesekken som presser mot høyre også.

Hos meg er det bare trangt, ingenting gale.

Skrevet

Får høre med legen når jeg skal dit :) er på kontroll annenhver uke. Takk for svar :):)

Skrevet

Jeg har det samme, husker smerten fra de andre svangerskapene også, men det kom tidligere denne gangen.

Hvis jeg sitter eller går mye en dag blir jeg sliten og da kommer smerten, og jeg sover dårlig den natten.

Skrevet

Jeg har i flere uker hatt en slik type smerte som du beskriver. Tror det for min del kommwr av at jeg bruker BH :o Har prøvd å kjøpe BH ute spiker, gått opp i str osv, mn uten hell.. Etter en dag på jobb hvor jeg "må" bruke BH, så føler jeg meg rett og slett mørbanket resten av dagen:/ Gjør vondt bare jeg hister, ler, går på do osv...

Svangerskapsforgiftning ville vel slått ut på en urinprøve?

Anonym poster: f70d517108c2a80bb412da462622f251

Skrevet

Jeg har ikke vondt når jeg sitter/ligger med kroppen strakt ut. Og får sove om natten, er kun når jeg sitter "vanlig" at jeg merker det.

Jeg tror de ser svangerskapsforgiftning på urinprøve og blodtrykk? Men litt usikker der. Håper det bare er baby som har sparket meg sår og øm.

Skrevet

Jeg hadde det med førstemann, fant aldri ut av hvorfor enda både helsesøster og lege holdt mye på med det. Vi slo oss til ro med at det er mye som klemmer inni der.. Det ble veldig vanskelig å kjøre bil etterhvert!

Skrevet

Jeg har i flere uker hatt en slik type smerte som du beskriver. Tror det for min del kommwr av at jeg bruker BH :o Har prøvd å kjøpe BH ute spiker, gått opp i str osv, mn uten hell.. Etter en dag på jobb hvor jeg "må" bruke BH, så føler jeg meg rett og slett mørbanket resten av dagen:/ Gjør vondt bare jeg hister, ler, går på do osv...

Svangerskapsforgiftning ville vel slått ut på en urinprøve?

Anonym poster: f70d517108c2a80bb412da462622f251

Litt trøtt her nå, så lo godt av bh uten spiker. Fnisefnis. Autocorrect er genialt!

Anonym poster: 924dbe84e5641102905b3c3001958e39

Skrevet

Hadde vondt på høyre side rett under ribbeina i begge mine svangerskap.

Det var så sårt og ømt der etter spark der konstant.... Så det er helt vanlig når babyen får mindre plass og presser på samme sted hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde også det, som en slags svie i huden under høyre pupp.. det var helt uavhengig av halsbrann (som jeg slet mye med) og jeg følte heller ikke at baby sparket mye akkurat der... jeg husker jeg spurte jm om det og at hun mente det kunne være invollene (særlig magesekken) som ble presset oppover og ga utslag i en slik sviende følelse... jeg husker også at jeg ikke riktig klarte å slå meg til ro med den forklaringen da ubehaget syntes å sitte i huden og ikke innenfor... ;)

Anonym poster: d351dbab774b4c62d4604025900937df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...