Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er så skuffet over meg selv som mor! Min syvåring har så lenge jeg kan huske ropt på oss hver eneste kveld etter leggetid! Bare for å fortelle at han er tett i nesa for eksempel (som oftest det). Vi sier det samme til ham hver eneste gang at om han vil oss noe må han stå opp og si det og ikke ligge å rope. Vi har prøvd med belønningssystem men det virker bare en kort periode. Så truet vi med at han ikke fikk lørdagsgodt om han ikke sluttet å rope. Det hjalp i én uke. Nå er det på'n igjen. Nå ble jeg så irritert at jeg ble skikkelig sint på ham! Jeg vet at han kommer til å rope i morgen også uansett hva jeg sier og hva jeg truer med. Hva faen skal man gjøre???? Jeg sier alltid at ingen kommer inn om han begynner å rope og det har fungert noen ganger, da kan han rope litt og så blir det stille. I kveld ropte han en halvtime!!! Høyere og høyere helt til det sprakk for meg. Det er jo ikke noe hyggelig at det siste han ser av sin mor før han sovner er en sint mor! Hjelp, noen! Anonym poster: 8444d33bb356bd428f988eff42ca9a7f
Superdolly Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Tren opp ignoreringsmusklene og la være å respondere på ropingen. Altså ingen reaksjon, hverken å høre på ham, svare ham eller kjefte. Ignorere ignorere ignorere. Du kan godt fortelle ham det på forhånd, at dette blir slik fra nå av. Han vilikkemfå noen reaksjon på roping. Og så må du holde det. Ikke gå inn til ham. Ikke svar ham. Ikke kjeft. Bit tennene sammen og hold ut. I det øyeblikket du gir oppmerksomhet har han vunnet, og du forsterker adferden. Når han omsider kommer ut på stua for å si hva det nå er til deg , så lat som om han ikke har ligget der og ropt en halvtime. Dersom han selv nevner det, for eksempel ved å spørre hvorfor du ikke kom når han ropte, forteller du ganske enkelt at du har sagt du ikke vil høre på roping og at om han vil noe då må han komme til deg. Endret 7. mai 2013 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Jeg skjønner at du blir sint til slutt da, hadde blitt gal selv! Så rart at han ikke klarer å kutte det ut, han er jo en stor gutt. Vår sønn gjorde det samme da han var 3 år, men jeg fikk ham til å slutte med det ved å snakke med ham noen ganger... Anonym poster: 6f9446a5b2d187ea809340e7c8e4d469
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 HI her. Ja, det er rart han ikke har stoppet enda. Når jeg er alene med ham pleier han som regel å være stille etter at jeg har sagt at jeg ikke kommer om han roper. Dessverre klarer ikke faren hans å la være så jeg blir jo på en måte motarbeidet. Må nok nok en gang snakke med pappaen om dette. Anonym poster: 8444d33bb356bd428f988eff42ca9a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå