Gå til innhold

spedbarn og uro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig normalt? Snuppa mi på 15 dager er mye urolig og gråter om hun må ligge alene i noen minutter. Sovner alltid i bilen da og trives sånn passe i vogn og bæresjal. Jeg må jo faktisk få gå på do innimellom, lage meg mat, ta på en kjapp dagsminkeosv men er jo ikke gøy når hun gråter. Jeg ammer, gir henne ny bleie og legger henne ned når hun nesten har sovnet eller allerede sover. Og det går 2-3 minutter så roper og gråter hun sårt. Er dette normalt eller bør jeg kontakte f eks en manuellterapeut? Hun har en del mageplager men jeg synd hun er urolig også i perioder hvor det ikke virker som om magen plager henne.. Hun ammes hver halvannen time på dagtid og annenhver time på natta og legger godt på seg. Noen med tips? Storesøster på tre år trenger jo også litt oppmerksomhet innimellom...

Anonym poster: 12c5be2c3deecce2fb84794f08e6ffc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da helt normalt at en så liten en skriker etter moren sin :) Du høres nesten førstegangs ut, ikke vondt ment. Hun er vant til din nærhet hele tiden og det blir noe helt annet utenfor magen. La henne få tid, så vil dette gå seg til :) Men er verdt å prøve manuellterapaut eller kiroprator. Måtte til kiroprator med vår da han var to uker ca. Tre behandlinger og minfom ble han til verdens blideste gutt :)

Anonym poster: 706886ddecf10b86b905bc3399f0cb83

Skrevet

Det går seg nok til. 15 dager er ikke mye.

Mine var slik og det gikk seg til, når jeg slapp til storesøster på to år litt gikk det bedre. Storesøster satt med babyen i lekegrinda mens jeg laget meg mat eller andre små ting i nærheten. Når lillesøster begynte å suttre så rugget storesøster litt i henne, sang og ordnet litt. Dette gikk ganske greit og jeg fikk laget meg en skive osv.

Men tid til storesøster ble det ikke veldig mye av, men vi fant våre ting. Når lillesøster ammet ell sov i fanget mitt, leste meg og storesøster bøker, så på film eller gjorde andre ting sammen som vi kunne gjøre sittende. Bilsete var ogsså en veldig lur ting å ta inn, den kunne vippes så babyen kunne ligge der litt mens vi gjorde noe sammen. Bare å vugge litt når hun ble urolig.

Anonym poster: 71517c4631b1fda7370d93725903825d

Skrevet

Høres ut som luftsmerter, raper hun godt etter amming? De smertene kommer gjerne noen minutter etter amming når dem blir lagt ned for da knyter det seg i magen hvis luften ikke har kommet opp skikkelig.

Anonym poster: 912c966251e8a74c7dc04edaa1fe7bec

Skrevet

Det er da helt normalt at en så liten en skriker etter moren sin :) Du høres nesten førstegangs ut, ikke vondt ment. Hun er vant til din nærhet hele tiden og det blir noe helt annet utenfor magen. La henne få tid, så vil dette gå seg til :) Men er verdt å prøve manuellterapaut eller kiroprator. Måtte til kiroprator med vår da han var to uker ca. Tre behandlinger og minfom ble han til verdens blideste gutt :)

Anonym poster: 706886ddecf10b86b905bc3399f0cb83

Storesøster sov 20 timer i døgnet til hun var tre måneder gammel så jeg er absolutt førstegangs med en langt mer våken og urolig baby i hus :-)

Skrevet

Høres ut som luftsmerter, raper hun godt etter amming? De smertene kommer gjerne noen minutter etter amming når dem blir lagt ned for da knyter det seg i magen hvis luften ikke har kommet opp skikkelig.

Anonym poster: 912c966251e8a74c7dc04edaa1fe7bec

Vi klarer ikke å få henne til å rape, men hun promper mye når vi bærer henne med magen mot vår underarm eller liggende vertikalt med kinnet mot skulderen vår. Hun får 1-2 ml fennikelte før hver amming og jeg drikker ammete, det har hjulpet en del. Tror vi følger råd over her og kontakter manuellterapeut. Om ikke annet så for å utelukke plager. Venner og familie rundt meg er helt himmelfalne når de hører hvor mye tid jeg må bruke på byssing og bæring så regner med at det er noe som plager veslejenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...