Gå til innhold

Nå vil jeg bare grine!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt matt av fireåringen min:(

Han har vært helt umulig siden han kom fra barnehagen i dag. Bare tull, hele tiden. Kastet middagen på golvet, dytter lillesøster, roper og herjer. Tar ting fra skuffer på badet, eks pappas deodorant og klarte å trykke på den.

Lukker ørene for alle inputs. Later som han ikke hører og flirer mår jeg blir sint.

For i stad ble jeg sint!

Jeg har prøvd alt i dag for å unngå en ond sirkel med bare kjefting.

Men tilslutt sa det stopp.

 

Blir så fortvilet og sliten. Kan ikke huske at eldstemann noen gang har oppført seg sånn:(

 

Ingen vits i å komme med argumenter som dårlig grensesetting, for det er ikke problemet. Er selvsagt ikke ofte det blir som k dag, men hadde helst sett det aldri skjedde:(

 

Anonym poster: 088bf72555e0822fbeb48e0dca28bef0

Videoannonse
Annonse
Gjest @---;-
Skrevet

Pust med magen og husk det er snart kveld for de minste. Forhåpentlig vis blir det en bedre dag i morgen.

 

En ting som kanskje kan gjøre slike dager litt lettere er å planlegge hevn ;-)

 

Jeg selv har planlagt at når barnet mitt er, tja, rundt 15-16 år og ønsker å sove lenge på morgenen så skal jeg og pappa ta hver vår morgen hvor vi hopper i senga til han kl 0500 og rope: nå er det morgen, jeg vil ha frukost :-D Hvorfor ikke? Hvis vi ikke får sove nå, hvorfor skal han få sove da?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vært ekstra aktiv og blitt mer sliten enn han pleier i bhg? Sønnen min er slik de dagene han har hatt en slik dag i bhg..

Skrevet

Vært ekstra aktiv og blitt mer sliten enn han pleier i bhg? Sønnen min er slik de dagene han har hatt en slik dag i bhg..

 

Det kan godt være. Han er veldig aktiv bestandig, og elsker å være ute.

Men det har en tendens til å hope seg litt opp når vi først kommer litt skjevt ut.

Jeg klikker jo når ungene kaster mat i golvet, så var nok der det startet... Er nok like mye jeg som var korttenkt i utgangspunktet.

 

Nå er de i seng, og jeg har inntatt horisontalen på sofaen:)

 

Det blir nok likar i mårra!

 

Anonym poster: 0dac9ef22863470cb37d958d35aa4ac5

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Pust med magen og husk det er snart kveld for de minste. Forhåpentlig vis blir det en bedre dag i morgen.

 

En ting som kanskje kan gjøre slike dager litt lettere er å planlegge hevn ;-)

 

Jeg selv har planlagt at når barnet mitt er, tja, rundt 15-16 år og ønsker å sove lenge på morgenen så skal jeg og pappa ta hver vår morgen hvor vi hopper i senga til han kl 0500 og rope: nå er det morgen, jeg vil ha frukost :-D Hvorfor ikke? Hvis vi ikke får sove nå, hvorfor skal han få sove da?

 

Hehe, jeg har også noen ganger planlagt hevn. Kan tenke meg ungene mine blir fornøyde når de som tenåringer blir vekket av mamma kl 07 en søndag for å gå på skogstur eller lignende :D

Skrevet

Fikk hjem en 4-åring med tja... hva skal man si... friskt temperament selv fra barnehagen i dag :-)

Første dagen i år med skikkelig varmt vær, vært ute hele dagen... og hun var varm og sliten. Kanskje det var slik hos dere og?

 

Hadde en ettermiddag med mye surving og kjefting og alle mulige rampestreker dessverre... Det er de dagene, også er det alle de andre dagene ;-)

I morgen er nok alt så mye bedre :-)

Skrevet

Kjenner meg igjen. Men hun er ofte sånn når hun kjeder seg! Idag reiv hun ned alle sofaputene, rev osten ut fra kjøleskapet og pælma den i gulvet og fylte et glass med vann og rett ned i alle lekekoppene sine. Igår var hun og veldig rampete, hylte hele dagen og om natten sånn at ingen av oss fikk sove. Blir sliiten ja, men så får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg ble sint når jeg ser vesla sove søtt og smile for seg selv langt inne i drømmeland. Hun er 4,5 år. Blir nok bedre i morgen skal du se :-)

 

Anonym poster: 8c1f305a3da0dd742c7bc5b74af469a2

Skrevet

sånn er toåringe min nesten hver dag :/ Føler med deg!

 

Anonym poster: 1d7c01a75792bff5e1a87bbcfec7a0ce

Skrevet

Når ungene begynner slik, setter dere dere noengang ned og spør hvorfor de holder på som de gjør? Om de er slitne osv? Prater med dem på deres nivå og sier at det ikke er greit å gjøre slikt, men det er greit å være sliten osv?

 

Virker som folk ikke _prater_ med ungene sine synes jeg.

 

Her løses det meste med en prat heller enn kjefting, og han setter pris på at mamma bryr seg og forstår.

 

Anonym poster: a5ee628dfcaff0ba438325888eabf89a

Skrevet

Når ungene begynner slik, setter dere dere noengang ned og spør hvorfor de holder på som de gjør? Om de er slitne osv? Prater med dem på deres nivå og sier at det ikke er greit å gjøre slikt, men det er greit å være sliten osv?

 

Virker som folk ikke _prater_ med ungene sine synes jeg.

 

Her løses det meste med en prat heller enn kjefting, og han setter pris på at mamma bryr seg og forstår.

 

Anonym poster: a5ee628dfcaff0ba438325888eabf89a

 

Nei, aldri.. :-p

 

Klart jeg forsøker det først.

Av og til hjelper ingenting. Det er jo derfor jeg vil grine etter sånne dager. Jeg hater å bli sint på ungene, men blir jo så sliten at jeg koker over av og til.

 

HI

 

Anonym poster: 0dac9ef22863470cb37d958d35aa4ac5

Skrevet

Dette er noe jeg faktisk gruer meg til med å bli mamma og jeg tror ikke det er noe man kan gjøre for å forberede seg heller. Det er så vanskelig når barn går i "lås". Det hjelper ikke om man en den "fødte mor" eller har doktorgrad i pedagogikk.

Sånne dager er pyton!

Jeg tenker likevel at det ikke er noen falitterklæring å "bli sint" på barnet. Sinne er en følelse et barn kan forstå og relatere seg til.

Sett deg med bena høyt og ta deg et glass vin (eller tre) - i morgen er en ny dag :)

 

Skrevet

Når ungene begynner slik, setter dere dere noengang ned og spør hvorfor de holder på som de gjør? Om de er slitne osv? Prater med dem på deres nivå og sier at det ikke er greit å gjøre slikt, men det er greit å være sliten osv?

 

Virker som folk ikke _prater_ med ungene sine synes jeg.

 

Her løses det meste med en prat heller enn kjefting, og han setter pris på at mamma bryr seg og forstår.

 

Anonym poster: a5ee628dfcaff0ba438325888eabf89a

 

F. off.

 

Anonym poster: b96ecfe3b8b1009a6ac0eb327a7ec5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...