Gå til innhold

Kan en ha SFO ca 30%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet begynner nå på skolen og vi lurer på om man kan velge å kun bruke SFO 2 timer hver ettermiddag hver 5 og 6 uke uten å betale fullt?

Jeg og mannen jobber turnus så vi trenger det ikke mer.

Anonym poster: f7d4b098e1d3e97d193bc1bdca54fc08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan betale for enkeltdager, ha kun morgen eller ettermiddag, eller hel plass.

Anonym poster: 3646946a4a3ba2f00a3957c60b39fa2d

Skrevet

Som regel har dere bare to valg.

Her i Trondheim er det opp til 12 timer og over 12 timer og opp til full plass.

Sjekk din kommunes hjemmeside hvordan det er der du bor.

Anonym poster: fa5f4b4bafdfc078277a48b133ccc4b1

Skrevet

Dette er forskjellig fra kommune til kommune, så du må sjekke nettsiden til din kommune.

Her jeg bor er det bare to valg, mer eller mindre enn 11 timer. Bruker du sfo mindre enn 11 timer i uken betaler du for redusert plass og bruker du den mer betaler du for full plass.

En liten ting å tenke på når det er snakk om en 1.klassing er at veldig mye av det sosiale miljøet i klassen bygges på sfo. Det er helt vanlig at mellom 90 og 100% av elevene i 1.klasse er på sfo så det er der frilek, relasjoner, vennskap og skole/klassemiljø dannes. Mine barn har ikke trengt sfo, men fordi alle andre i klassen er der har de ønsket å gå der de også, for å leke med de andre (her er sfo også et supert tilbud med masse aktiviteter o.l. de kan være med på). Så vi har hatt redusert plass og brukt den et par timer 4 ettermiddager i uken, har aldri brukt sfo på morgenen.

Anonym poster: 98a63c83093cc87bf7a1891269286ce7

Skrevet

Det er opp til kommunen du bor i. Sjekk hvilke tilbud de har!

Anonym poster: 1ebd238625763e8d42ffe0872bb64d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...