Gå til innhold

Fortalt til noen?


nany

Anbefalte innlegg

Lurer på når dere forteller, evt om dere har fortalt til noen allerede. Forrige gang fortalte jeg foreldrene mine samme dag, men denne gang er det så langt kun en søster som vet noe. Er sånn i tvil. Bytter mellom å ha lyst og så ikke lyst. Men kjedelig å ikke ha noen å dele med også... :) Og selvfølgelig redd for å miste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på når dere forteller, evt om dere har fortalt til noen allerede. Forrige gang fortalte jeg foreldrene mine samme dag, men denne gang er det så langt kun en søster som vet noe. Er sånn i tvil. Bytter mellom å ha lyst og så ikke lyst. Men kjedelig å ikke ha noen å dele med også... :) Og selvfølgelig redd for å miste..

vi har ventet til etter 12 uker med å fortelle, har faktisk også holdt det hemmelig til etter ul. litt spennende å ha det for se selv n stund også, men det er det ed å ha noen å snakke med.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt til noen venner, og øverste sejfen min pga tilrettelegging. Skal fortelle til familie om to uker og gleder oss veldig til det. Blir godt å slippe å gå rundt å holde det hemmelig. Skal ikke fortelle på arb.plassen min før i slutten av juni, og det blir godt å få den biten unna. Kjipt å gå rundt å lyge og lage rare historier og svar og unnskyldninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til noen av de nærmeste venninnene mine og til søster og mamma :) De kommer uasnett å få vite det selv om det skulle gå galt. Noe vi krysser fingrene for at ikke skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er dårlig på sånne ting, det bare detter ut av meg... Så jeg skrev det like godt på face :) Er 7+2 da, og tenker at hvis det nå skulle skje noe, skjer det jo uansett... Ikke noe å skamme seg over akkurat... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til en av venninnene mine, sånn at jeg har en å snakke om det med ;) Siste fikk alle vite det rundt uke 8, men denne gangen skal jeg prøve å vente helt til vi får vite kjønnet i uke 18 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortalt det til mine 2 nærmeste veninner som har babyer selv, sånn at jeg har noen som har litt erfaring som ikke er så fjern i tid. Tenker å fortelle det til foreldrene mine til helga. Men vet ikkw helt hvordan jeg skal gjøre det, noen tips? Er ca 7 uker på vei nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat invitert foreldrene mine på restaurant til helgen. De tror forsøket vårt har vært misslykket og vi har sagt at vi skal fortelle dem om hva som skal skje videre siden vi ikke har så mange forsøk bla bla bla...

Resten av familien forteller vi når de kommer på besøk til helgen. Da skal vi lage tapas av bare miniretter, og lage gravidmagekake til dessert om de ikke har tatt hintet. Evt fortelle det til niesen min på 31/2 og la henne fortelle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til et nært vennepar. Resten vil jeg helst fortelle det til så sent som mulig. Jeg vil ikke at vi skal bli "populære" bare for at jeg er smelt på tjukka. Så teit er jeg :-p Men jeg må si jeg er engstelig for å måtte si det på jobben. Hvor lenge kan man drøye med å si det? Har man type "meldeplikt", sånn i forhold til at man skal ha permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har hørt at man må varsle 3mnd før termin? I forhold til planlegging av permisjon osv. Mulig jeg er helt ute og sykle her altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så tilfelle har vel magen avslørt graviditeten innen den tid! ;-) Får lete litt mer på nettet. Legger ut link her om jeg kommer over noe relevant informasjon! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til fire venninner:) er veldig koselig å fortelle det, og jeg er så himla dårlig på unnskyldninger og greit å ha noen rundt seg som veit det. To av de er også på jobb, greit å ha allierte:) tror jeg kommer til å fortelle mamma det i uke 7/8, vi ser hverandre ikke så ofte og vil fortelle det face to face. Var 12 uker sist, men det var fordi det passa sånn. Hans familie vil jeg helst vente lengst mulig med, de kommer bare til å si "åja" de har 6 barnebarn fra før som er mye mer spennende for de.. Kjenner det er mer "kjedelig" å fortelle det nå, for alle "forventer" det liksom.. Har spurt i evigheter om det ikke kommer nr to snart osv.... Jaja, vi syns det er like stas som nr 1, det er det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte fortelle det til et vennepar som vi var på ferie med, ble litt vanskelig med unnskyldninger etterhvert :lol: Har også fortalt det til ei venninne som akkurat har fått baby, noen må man dele med! Besteforeldre får først vite det etter 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker veldig mye å fortelle alle, eller i alle fall familen og nærmest veninner. Men kjæresten min ønsker å vent til uke 12 :(

Det er litt kjedelig at jeg gleder meg så mye og har lyst til å snakke om baby hele tid, men kan ikke forteller noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte ikke å holde det inne :P ringte foreldrene våre og bestevennene våre 30 min etter vi fant ut det vi :P og det var ikke et planlagt graviditet heller! Jobben i uke 8 og andre i uke 12 :) Vanskelig å holde på en sånn hemmelighet O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig planlagt å ikke si det til så mange da vi ønsket i prinsippet å vente til etter uke 12 (trodde jeg). Men nå vet nesten alle det. Har en mann som gleder seg så innmari og som er så stolt at han ikke klarer å holde på hemmeligheten ;o). Jeg har tullet litt med det å sagt at ved neste svangerskap skal ikke gubben få vite det før etter uke 12 heller, fordi han er så "sladdrekjerring". Men, litt søtt av han å da, må innrømme det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (jeg :P ) har fortalt det til de tre nærmeste venninnene mine, siden vi alle prøver og jeg håper de henger litt ekstra i, pluss den ene søstra mi. Og sjefen da, får å komme tidlig i gang med tilrettelegging. Men har kjempelyst å fortelle det til flere, men skal vente til uke tolv.

 

Men det får være opp til alle og en vær. Har ei venninne som skrev det på facebook med en gang. Så mistet hun. I flere mnd. møtte hun på folk som lurte på hvor magen ble av og hvor lang tid det var igjen. Det var kjempesårt for henne og ble minnet på det igjen og igjen, i tillegg til at hun måtte forklare at hun hadde mistet. Når det klaffet på nytt var det nesten ingen som fikk vite det før uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...