Gå til innhold

sjokomelk på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på førskole i dag og der fikk jenta mi servert sjokomelk. Nå kjenner jeg ikke til innholdet i denne "skolemelken" så tenkte jeg skulle spørre her før jeg låste meg helt som "negativt innstillt" (jenta mi har aldri hatt sjokomelk før. Kun varm kakao...)

Anonym poster: 3179cc63d40e9bb952efc56cd7e7a78c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel den melken som er tilsatt kakao, du kan fint velge vanlig melk eller juice om det er det barnet drikker. Her fikk jr vanlig lettmelk før jul og sjokomelken etter jul.

Skrevet

Her kan de kun velge mellom lettmelk og ekstra lett melk... Ikke juice, sjokomelk eller noe annet. Gutten min er ikke så glad i melk, men jeg bestilte allikevel. Han drikker ikke melken på skolen, og jeg sender med ham vann eller juice istedet. Neste år blir det ikke skolemelk.

Anonym poster: 18eb23fbe8e8a5c9f4a78034f3b6cfd9

Skrevet

Jeg vet jeg kan velge, men siden hun fikk det servert i dag ser jeg for meg at kampen om at hun ikke får det hver dag til høsten kan bli litt hard ;-)

Er mest nysgjerrig på om dette er ett like "sunt" alternativ?

Skrevet

Det kan ikke betegnes som sjokolademelk, men melk som er tilsatt litt kakaosmak.

Måtte himle litt med øynene i går da en mor tok opp denne melken på førskoleforeldremøte. Hun skjønte ikke hvorfor den skulle få være et valg, for hennes datter ble ikke å få den og da ble hennes datter å synes at det er så urettferdig at andre får den. Ja, stakkars barn!

Anonym poster: e69a1967983cdd77f7eecabbd8998751

Skrevet

Tilsatt vitamin D og mindre sukker og kalorier!

Altså, et sunnere alternativ enn lett melk :)

Anonym poster: 5bc293ee0f8f72b668b0acabd1f5ccbe

Skrevet

Så bra. Da kan hun velge fritt!

Skrevet

Tilsatt vitamin D og mindre sukker og kalorier!

Altså, et sunnere alternativ enn lett melk :)

Anonym poster: 5bc293ee0f8f72b668b0acabd1f5ccbe

Hvor du får det ifra skjønner jeg ikke. Lettmelk er jo ikke tilsatt sukker i det hele tatt....

I klassen til min sønn er det en gutt som får denne melken, ellers ingen. Har hørt min har nevnt det et par ganger, men han skjønner også at dette er noe vi kan drikke i helgen. Dette har ikke noe med næringsinnholdet å gjøre, men våre prinsipper.

Anonym poster: 2361b15a798e9e7181d318e6313974f9

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med at Nurket drakk sånn melk på skolen :)

Skrevet

Mitt barn får drikke vann.

Anonym poster: 20974760b85a8e5dc3e1eb8faef283b9

Gjest sussie77
Skrevet

Ser ingen problem med den melk i forhold til vanlig melk. Her kan du lese næringsinnholdet. http://www.tine.no/p...osmak-1-4-liter

Syntes ikke denne så så ille ut. Hadde ikke hatt noen problem med at barna mine drakk denne. Er jo mye mindre sukker enn en yoghurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...