Gå til innhold

Triviell, men plagsom sak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over gjennomsnittet pen (både med og uten sminke). Får alltid høre det (noe jeg er veldig lei av!!), og det blir mye snakk om det i familien og blant venenr osv.

Men hovedproblemet mitt er at alle menn glaaaaaner når jeg er på for eks kjøpesenter. Det har gått så langt nå at jeg virkelig prøver å gjøre meg stygg så folk ikke skal glane, jeg får jo en smule sosial angst av det her. Skjønner det høres overfladisk og trivielt ut, men det er svært plagsomt for meg. Noen flere som har det på samme måte??

Anonym poster: 3438d6d3848ee995466f0d9cf7a3668e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buhu, stakkars deg som er pen...

Vi kan bytte, så kan folk glane fordi du ser ut som et helvete isteden...

Skrevet

Strever litt med å ha sympati med deg merker jeg......

Gjest FinogFjong
Skrevet

Har det akkurat likedan...så du har all min sympati..host,host

Skrevet

I will file this under "not a problem"

Anonym poster: 7128191bccb40e83c37e919e2e90529b

Skrevet

Ja, gjør deg stygg!

Anonym poster: 95f04c4088a9f1cc817de97c181b20ac

Skrevet

Hvis mennene bare glaner, så ville jeg heller lært meg å ignorere dem. Det er ikke så vanskelig. Jeg har som regel så fokus på det jeg skal når jeg er på kjøpesenteret at jeg til og med har gått forbi nære slektninger uten å se dem. Om du slutter å kikke rundt deg og telle "han ser på meg, han ser på meg, han ser ihvertfall på meg..." så har du gjort noe med det som plager deg uten å "gjøre deg stygg", hva nå enn det er.

Om mennene kommer bort til deg og flørter, maser og plager deg, så er problemet i en helt annen kategori.

Skrevet

Jeg er over gjennomsnittet pen (både med og uten sminke). Får alltid høre det (noe jeg er veldig lei av!!), og det blir mye snakk om det i familien og blant venenr osv.

Men hovedproblemet mitt er at alle menn glaaaaaner når jeg er på for eks kjøpesenter. Det har gått så langt nå at jeg virkelig prøver å gjøre meg stygg så folk ikke skal glane, jeg får jo en smule sosial angst av det her. Skjønner det høres overfladisk og trivielt ut, men det er svært plagsomt for meg. Noen flere som har det på samme måte??

Anonym poster: 3438d6d3848ee995466f0d9cf7a3668e

Hehe, for et problem jaaaa....

Anonym poster: 04e3333fae285783ff1d82fc44052f54

Skrevet

Håper for guds skyld dette innlegget er ment som spøk. Ellers er det jo synd på deg som er så blåst i hue. Men- man får jo som regel ikke alt på en gang, så hvis du er så pen som du påstår, så er det jo ikke så rart.om det skorter på intelligensen....

Anonym poster: 5a71f079804a6161690d631a3c9949fd

Skrevet

Huffda....

Anonym poster: 47867b6d1cd5e8bd336ad264b64ad272

Skrevet

Er det mulig.... Ikke ta deg nær av slike flåsete kommentarer HI!

Har selv en tidligere veldig pen venninne med litt sosial angst som både har blitt stoppet og spurt om hun kunne tenke seg å være modell, og en annen gang uten grunn blitt skjelt ut av en dame på bussen med beskjed om at hun er skikkelig stygg og ikke har noen grunn til å føle seg deilig.

Da jeg var litt pen i yngre dager ble jeg i blant tutet på og slengt slengkyss til av varebiler som passerte, fikk fremmende menn ved siden av meg på fortauet dagtid som ville slå følge med meg og snakke, ble forsøkt klådd på av en sjef og sjekket opp av perifere bekjentes kjærester på fest.

Det er ikke morsomt med slik oppmerksomhet om man ikke ønsker den.

Anonym poster: 8f78a56474ee6979e98e9f04e78af75b

Skrevet

Håper for guds skyld dette innlegget er ment som spøk. Ellers er det jo synd på deg som er så blåst i hue. Men- man får jo som regel ikke alt på en gang, så hvis du er så pen som du påstår, så er det jo ikke så rart.om det skorter på intelligensen....

Anonym poster: 5a71f079804a6161690d631a3c9949fd

DHer er det vel du som burde utvide horisonten din noe med slike fordommer? Hvis HI likner min venninne, så har hun både utseende med seg og høy intelligens. Hos meg som har forfalt litt, er det nå nesten bare intelligensen igjen.

Anonym poster: 8f78a56474ee6979e98e9f04e78af75b

Skrevet

En sjelden gang har jeg merket at folk legger merke til litt utenom det vanlige pene mennesker. Skjønner at det er irriterende.

Jeg selv er ikke superpen, men har tydeligvis former som har gitt meg en viss andel uønsket oppmerksomhet. Sky som jeg er har jeg derfor "fikset problemet" med å gjemme meg bak noen kilo ekstra, ikke shine meg for mye opp etc. Av samme idiotiske grunn var jeg en underyter med et snitt på 4,5 fra vgs og ca 2,4 i universitet/høyskole. Irriterende i dag! Men jeg skyr fremdeles oppmerksomhet, dessverre. Får toppkarakterer og gode jobbresultater når det gjelder - og jeg jobber litt for det! :) Litt konkurranseinstinkt hadde (kanskje) gjort seg. ;)

Anonym poster: 2b9a260dc13a34c6f6997785a98bee8a

Skrevet

Buhu stakkars deg.

Du virker veldig lite hyggelig hvertfall

Anonym poster: 6a41e216c807368a4cae079eaa072c78

Skrevet (endret)

Jeg har slitt med akkurat det samme (what a drag, lzm), men med trillebag, en diger preggissmage og støttestrømper får jeg heldigvis litt mindre oppmerksomhet.

Tidligere har jeg rett og slett vært nødt til å distrahere de glanende mennene med å gå toppløs. Funker som fjell!! :P

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Forstår deg godt. Ekstra pene mennesker blir dømt pga usteendet. En pen eiendomsmegler? Nei takk. Eller advokat? Helst ikke...det å være vakker kan ubevisst forbindes med å være dum dessverre.

Er ikke spesielt vakker selv altså, på den billedskjønne måten

Anonym poster: 1f0cf9f4e0b4eb9ad2632cf277aa781a

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det er nok litt vanskelig for oss som ikke akkurat sliter med å være for vakker å ta problemet ditt på alvor, men jeg kan faktisk skjønne at det kan føles ubehagelig med uønsket oppmerksomhet.

Nå tror jeg kanskje at problemet er litt større i ditt hode enn i virkeligheten. Jeg kan kun snakke av egen erfaring, men det er veldig, veldig sjelden, om det i det hele har skjedd, at jeg har sett et menneske som er så vakkert at jeg har glodd på det. Det finnes mange pene og stilige mennesker selvsagt og jeg tror kanskje at du har blitt litt opphengt i at mennesker ser på deg - de aller fleste har faktisk nok med seg selv.

Sosial angst kan komme av så mangt, noen tror at alle ser på deres digre nese, andre på deres skjeve tenner osv. At du føler det ubehagelig at andre legger merke til at du er pen er en reell sak og de som håner deg og sier "buhu" er nok litt misunnelige, for det er jo ingen tvil at noen er penere enn andre, og hvorfor skulle ikke det stemme på deg?

Jeg har ingen andre råd enn at du retter ryggen, blåser i blikk og kler og sminker deg så DU føler deg vel!

Skrevet

Hehe hvis jeg merker at mange ser på meg på kjøpesenter el lignende mistenker jeg at jeg har noe i ansikte eller sminket bare 1 øye o.l har aldri konkludert med at det var for at jeg var så pen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...