Gå til innhold

Et barn ble mobbet til tårene sprutet på ham i dag... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde hentet barnet mitt i barnehagen som er like bortenfor en barneskole. På lang avstand så og hørte jeg et leven uten like ved et busstopp.

Da vi nærmet oss så jeg en liten gutt komme løpende med tårer som omtrent sprutet ut av øynene på ham. Han stoppet da han kom dit jeg var, og jeg spurte han hva som hadde skjedd.

Gutten fortalte om disse andre guttene i klassen som alltid var etter ham ved skoleslutt. De plaget ham fordi han ikke var så flink til å lese og skrive, og fordi moren hans var tykk. Hver dag gjorde de visstnok dette.

Ei eldre dame, muligens guttens bestemor kom gående for å hente gutten. Jeg fortalte henne forsiktig hva jeg hadde vært vitne til og hva gutten hadde sagt om saken. Den eldre damen ba meg om å passe mine egne saker og gikk avgårde med gutten.

Skal jeg la dette ligge? Syns dere jeg kan ta opp med skolen at jeg har sett mobbing på skoleveien etter skoleslutt?

Dette var forferdelig trist, klarer ikke slutte å tenke på denne gutten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skulle ta det opp med skolen.

Anonym poster: c31e1ce52411366e0f0dea1468625b35

Gjest meg&mini
Skrevet

Fy faen!

Stakkars gutt:( Jeg synes også at du skal ta det opp med skolen, dersom du føler dette er riktig.

Kjenner jeg blir litt smådårlig av bestemoren som ba deg passe dine egne saker. Du prøvde jo bare å hjelpe...

Skrevet

Ta det opp med skolen, når mobbing finner sted på bussholdeplassen på skolen, så er skolen pliktig til å ha en av de voksene der for tilsyn.

Anonym poster: ac61ddf9f4f658aeb99b068b93fa6689

Skrevet

Jeg tenker at hvis jeg tar det opp med skolen så henger jeg jo ikke ut noen, hverken mobbere eller mobbeoffer. Kanskje skolen kan gjøre noe for å forhindre slike episoder, i samarbeid med foreldre/foresatte..

Skrevet

Ta det opp med skolen, når mobbing finner sted på bussholdeplassen på skolen, så er skolen pliktig til å ha en av de voksene der for tilsyn.

Serr?

Anonym poster: df0b8df5db1cfc05c097884615209054

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Serr?

Ja, på bussholdeplassen som ligger i tilknytning til skolen og der noen av skolebarna går av og på buss, der er det skolens ansvar å passe på.

Skrevet

Jeg kontakter skolen i morgen, da har jeg i alle fall gjort noe..

Skrevet

Serr?

Ja, tenke seg til, det er vi. Jobber selv på ungdomsskole, som assistent, og jeg har 2 dager i uka hvor jeg har vakt på bussholdeplassen tilknyttet skolen vår.

Skrevet

Skolen er ikke pålagt å ha egne bussvakter. Men mange skoler har det likevel - og det synes jeg er et flott tiltak!

Du har pr def. ikke SETT mobbing. Du har møtt en gutt som har fortalt at han ble ertet og han var jo tydelig lei seg for det. Men du aner egentlig ikke hva som har foregått i forkant av at du møtte gutten.

Jeg synes det er flott at du ringer skolen of forteller om dette. Men da må du jo også fortelle hvem dette gjelder - ellers er det lite de egnetlig kan gjøre med det!

Anonym poster: 95d15563510a9c06c02caac28c3dfe8b

Skrevet

Veldig bra at du tar tak i det, HI. Det er SÅ viktig at noen bryr seg. Selv om du ikke har nok data til å tilfredsstille noen av de som svarer deg her, så vet du nok til at du bør gjøre det du kan for gutten.

Anonym poster: b869581ca86a949e1ad3445cfea26d1e

Skrevet

Vet du, her ville jeg latt "nabokjærringa" i meg kommet frem! Ta kontakt med skolen og gi beskjed om hva du har vært vitne til. Dersom dette virkelig er en mobbesak (noe det dessverre virker som...), kan du være med på å redde guttens liv!!

Skrevet

Og dere vil at barn skal invitere slike mobbere i bursdagsselskap?????

Anonym poster: 0af7b3a13c121cec3f6926119ec98ec4

Skrevet

Jeg ringer skolen uansett. Jeg så og hørte jo at noe foregikk, og da denne gutten kom løpende fikk jeg jo bekreftet det. Om dette er et engangstilfelle eller ei så syns jeg ikke at jeg skal la det passere. I det minste kan skolen kanskje undersøke litt rundt det tenker jeg.

takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...