Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Leier en kommunal leilighet som ligger i sokkel. Jeg jobber sammen med en dame som bodde her før meg og hun og kjæresten ( som også jobber sammen med meg) opplyste meg idag om at de har vært plaget med sopp og mugg inne på soverommet siden 2010 (!), kommunen lovde de skulle gjøre noe med det, men det ble aldri gjort. Han som viste meg leiligheten var den som lovet dem at han skulle få gjort noe med sopp og muggproblemet i leiligheten, men det ble aldri gjort. Han nevnte aldri noe om problemet, selv om han var fullt klar over det. Jeg har bodd her 1,5 mnd. Har lagt merke til at det blir fort dugg inne på soverommet, skal ingenting. Dessuten er det for eksempel ingen brannslokningsapparater på soverommet. Begynner det å brenne inne i stua klarer aldri jeg og vesla og rømme ut soveromsvinduet, for brannslokningsapparatet ligger i gangen.. Vi bor på en liten plass, så ingen ledige leiligheter akkurat nå :/ Hva skal jeg gjøre? Kan man holde tilbake despositum til de gjør noe med muggproblemene iallefall? Min jentes far er plaget med astma og allergi, og jeg tenker jo på om mugg inne på rommet kan gjøre til at hun utvikler astma etterhvert. Anonym poster: ac664b450601b07e04d93386922b6caa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Akkurat brannslukningsaparat er det ingen krav om at skal være på soveromet, men hvis du føler det hadde vært tryggere kan du bare kjøpe et selv. De er ikke så veldig dyre. Vinduene skal være store nok til at det går ann å komme seg ut. Hvis de ikke er det er ikke leiligheten lovlig å leie ut. Om det faktisk er sopp/mugg på soverommet må du klage på det, men det kan jo hende noe er gjort med problemet før du flyttet inn og etter at den gamle leiboeren flyttet ut. Da trenger jo ikke utleier informere spessielt om det. Depositumet står vel på egen konto allerede. Det kan du ikke røre. Du kan heller ikke holde tilbake husleie uten en avtale om det med utleier. Anonym poster: 753ee41720e950cdac0a1afbe5d2e7b4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Jeg leier også en kommunal bolig. Her har dusjkranen ikke vært mulig å justere. Vannet er for varmt, jeg og mitt barn blir skåldet. Dusjkranen er knust og har vært det i flere måneder. Jeg skrev et brev til dem og gjorde dem oppmerksom på at jeg kommer til å trekke fra på leien for de månedene som jeg har vært uten dusj. Er dette juridisk holdbart? Jeg har jo inngått en kontrakt på en kåk som inneholder dusj og do. Når dusjen ikke funker som den skal, så er det vel en vesentlig mangel ved kontrakten jeg har inngått med dem, vel? Anonym poster: 8dddddc85771b023a7a0278d682a2301
Gjest Lagå Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Siste leiligheten vi leide før vi kjøpte så vi oss nødt til å holde igjen husleie. Der var det veldig mugg og fukt og jeg var høygravid. Vi fikk jordslag på senga og fjærene under sofaen rusta (sofaen var helt ny) og det var store vanndammer bak sofaen. For å få huseieren til å gidde å gjøre noe måtte vi holde tilbake husleie. Han krevde full husleie når de begynte å utrede det, men vi nekta ettersom vi måtte leve på soverommet og kjøpe ferdigmat i 2 uker siden kjøkkenet og stua var en byggeplass. Drit kult når man er høygravid og ikke ha noen andre sitteplasser enn en seng hele dagen. Vi flytta når barnet vårt var 2 måneder gammelt for da fikk vi beskjed av banken at leiligheten vi hadde bydd på var vår. Jeg er så glad vi kom oss vekk fra det hølet!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Jeg leier også en kommunal bolig. Her har dusjkranen ikke vært mulig å justere. Vannet er for varmt, jeg og mitt barn blir skåldet. Dusjkranen er knust og har vært det i flere måneder. Jeg skrev et brev til dem og gjorde dem oppmerksom på at jeg kommer til å trekke fra på leien for de månedene som jeg har vært uten dusj. Er dette juridisk holdbart? Jeg har jo inngått en kontrakt på en kåk som inneholder dusj og do. Når dusjen ikke funker som den skal, så er det vel en vesentlig mangel ved kontrakten jeg har inngått med dem, vel? Anonym poster: 8dddddc85771b023a7a0278d682a2301 Hvis dere først har gitt huseier skikklig beskjed om at kranen er ødlagt og så gitt rimlig tid til å få fikset det, et par uker eller noe sånt, kan dere muligens kreve noe avslag i prisen frem til dette er ordnet. Anonym poster: 753ee41720e950cdac0a1afbe5d2e7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå