Gå til innhold

Dere med menn som jobber turnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør de om dagen før seinvakt f eks? Min mann skal alltid legge seg og sove, og jeg kjenner det provoserer meg litt. Vi har et stort hus med mye som skal gjøres, pusses opp, og at man da skal sove noen timer kjenner jeg er bortkastet tid! Greit før nattvakt såklart, og om man har sovet dårlig, men ikke ellers synes jeg ;) hvordan er det med deres?

Anonym poster: 08264b5b07818dcab3fe400041622027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres rimelig hurpete ut. Hvis mannen min er trett og føler han trenger å sove, så legger han seg. Det samme gjelder selvsagt meg. Stakkars hundsede mann :(

Anonym poster: 28a74c33506d5d8a0f64440811d6f6b1

Skrevet

Seinvaktene hans er 15-23, han står opp til normal tid stort sett, men når jeg er i permisjon sover han ofte til 09-10. Når han jobber natt legge han seg ca 08 og står opp ca 16.

Jeg har selv jobbet turnus og det tar på kroppen, så jeg lar han sovne på sofaen om han trenger det selvom vi også har stort hus med MYE som skal pusses opp. Men dersom han setter seg i kjelleren og spiller PS3 for å "slappe av" blir jeg litt irritert.

Skrevet (endret)

Når han jobber seinuke ( 16-24 )står han opp og levere eldste på skolen før han kommer hjem og evt sover om han trenger det. Eller rydder og ordner han hus, hjelper meg eller spiller spill om har tid til det. Dette styrer han selv. Vil han sove gjør han det. Samme gjør jeg.

Endret av 1G+1G :D
Skrevet

Ikke noe spesielt, da mannen sine "kveldsvakter" begynner feks 13.00 og varer til 24.00 - 02.00 føre han er hjemme igjen :huh:

Og når han har nattevakter, så er de gjerne 2 av gangen og sover noen timer føre han drar i 19.00 tiden om kvelden :)

Skrevet

Vi jobber turnus begge to. Dersom man har behov for å sove før eller etter en vakt med ubekvem arbeidstid gjør vi jo det begge to. Hender jeg må ta en høneblund når jeg har jobbet seint, men likevel må opp grytidlig med ungene. Da kan jeg sove etter at barna er levert. Mannen har vakter fra kl 05.00, da trenger han søvn når han kommer hjem selv om det jo alltid er noe som burde vært gjort hjemme.

Anonym poster: b385e0f15caffb1db100f7e5a39a6f9d

Skrevet

Han har kveldsskift annen hver uke 15-23.30. Han får oppgaven med å få guttungen i barnehagen de dagene. Som regel kommer jeg hjem i 3 tiden og blir like oppgitt hver gang over hvor lite som er gjort.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Han jobber stort sett fra kl 15 til kl 23-2330. Da har han god tid før jobb til å levere sent i barnehagen, handle inn dagens middag, rydde etter behov og gå tur med bikkja. Ofte bruker han også tiden på f.eks å skifte dekk på bilen, klippe gresset og annet forefallende.

Selvsagt har han dager han er mindre effektiv enn andre, men jeg hadde ikke blitt blid hvis han hadde sittet på ræva hele dagen uten å gjøre noe. Å komme hjem fra jobb til kaos med slitne unger er ikke aktuelt.

Skrevet

Når han jobber kvelden står han opp med ungene, gjør litt forefallende arbeid som klesvask, veding, gressklipping, snøbrøyting, gårdsarbeid, støvsuging, trening, legetimer, bilvask og middagslaging.

Om han trenger en dupp på sofaen tar han det. Jeg er på jobb da, så jeg ser jo ikke det. Når jeg jobber kvelden er det mine oppgaver på dagtid. Men jeg er nok litt latere enn han, og kan fint ligge på sofaen med laptopen på fanget hele formiddagen...

Skrevet

Han gjør ikke noe husarbeid eller noe slikt, nei. Men han går på vakt kl 15, og er på vakt til 0900 (elns) neste morgen, aktiv vakt - så det er forsåvidt ok. Særlig siden han må dra hjemmefra kl 1200 pga lang reisevei.

Men hvis det er snakk om senvakt (tredelt turnus, f.eks. fra 1530 til 2300, dvs ikke aktiv nattevakt), synes jeg godt man kan gjøre litt husarbeid først, i alle fall. Men før en aktiv 19-timersvakt hvor han ikke kan regne med å sove et eneste minutt presser jeg ikke på ham noe husarbeid først...

Anonym poster: fffbd8510ac9d8d6c9c2dd90f3390a30

Skrevet

Her jobber vi begge turnus. Mannen min som har en jobb med kortere vakter enn meg og pausesystem som gjør at han har 1-2 timers pause 2 ganger pr vakt, han sover dobbelt så mye som meg omtrent.

Han gjør aldri husarbeid. Hverken når han skal på jobb eller har fri.

Jeg vasket klær, baker brød og rydder og vasker litt før seinvakter. Etter dagvakt lager jeg middag og vasker opp, før jeg steller og legger ungene.

Og mannen min? Jo, han leser nyheter på nettet eller ser nyheter på tv...

Anonym poster: 4ce7890c50818c776cd73233b0c7921b

Skrevet

Han jobber ettermiddagsvakt fra 15.30 til 23.00 og bruker formiddagen på det som måtte gjøres i eller utenfor huset eller trener. Også lager han middag før han drar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...