Gå til innhold

Synes jeg er flink jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra i 5 år å ha drukker 1,5 - 2 liter Pepsi Max HVER dag, har jeg de siste 3 ukene drukket maks 1/2 liter for dagen. Og det er flere dager jeg ikke har drukket Pepsi Max.

Er litt stolt av meg selv. Har som mål å bare drikke i helgene og da i små mengder. Og ikke drikke noe brus på hverdager. Dette skal jeg ha klart til sommerferien.

Merka i helga at det var bedring. For til vanlig har vi brukt opp en 4 pakning i løpet av fedag og lørdag, men nå står det faktisk 1 flaske igjen, og det er ikke jeg som har drukket mest.

Anonym poster: e07f57e97137d3f8b739a844f2ca3728

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er! :)

Jeg var også avhengig av pepsi max før. Etterhvert fikk jeg migrenelignende anfall, som kom stadig oftere. Jeg hadde jo både hørt av venner og lest at aspartam (som finnes i pepsi max) kan fremkalle sterk hodepine. MEN, jeg valgte lenge å ignorere det. Nå drikker jeg svært sjeldent lettbrus, og drikker brus kanskje maks et par ganger i uka. Det rare er at de gangene jeg smaker på pepsi max nå, er det ikke så godt. Prøv å erstatte pepsi max med noe annet du syns er godt? Drikk hvit te til frokost (mer antioksidanter enn grønn te, og er ikke avhengighetsdannende), i tillegg til vann. Ha honning oppi. Lag kakao, urtete, vann med sitron, agurk, bær, det du enn måtte like. Lag deg smoothie. Drikk vann med kullsyre hvis det er boblene du liker. Jeg har av en eller annen grunn lagt min elsk på kokt vann (som er litt varmt enda) med en dæsj sitronsaft oppi. Mmmm :)

Skrevet

Takk for tips.

Jeg liker ikke varm drikke, men de få gangene jeg drikker te, så blir det fruktte med masse sukker oppi.

Vann med smak lager jeg og har i kjøleskapet samt at jeg har farris i "nøden".

Anonym poster: e07f57e97137d3f8b739a844f2ca3728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...