Gå til innhold

Flytur med 2 små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til underholdning? En på 1 år og en på 3?

Anonym poster: a923e9e0175b79870a1d3e3335be9736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

iPad med film som barna liker. Lydbok til treåringen. Kosedyr og favorittleken.

Anonym poster: 52056a3017049b1fbadd3d1c5f68734c

Skrevet

Snacks, gjerne små ting som tar lang tid å spise.... Ipad er helt fantastisk om du har det : ) Her sitter gjerne eldste å ser på film mens minste mann har iphonen og leker med divere apper.

Men, jeg var jo ute å flydde med barna også før mac revulosjonen kom, da hadde jeg med snacks, ett nytt leketøy, lite fotoalbum (de aller minste liker å se på seg selv og andre nære venner/familie). Noen duploklosser, små biler.

Det kommer også ann på lengden av flyturen, er det 1 times innenlands så trengs nesten ikke noe, da er det spennende og lette og lande... Er det 6 timer til kanariøyene trengs mer planlegging og flere bestikkelser ; )

God tur!

Skrevet

Vi hadde med DVD spilleren til bilen, så han så på film. Hadde også med leker og så var det spennende når maten kom. Ellers hadde vi litt snacks og drikke samt bøker å lese i.

Jeg har inntrykk av at flyturen alltid går bedre enn forventet. Jeg forventer alltid det værste - er forberedt på alt og har plan klar til omtrent alle kriser, og så går det så bra og jeg skjønner ikke at jeg stresser i forkant.

Anonym poster: 00f6181e344697d46f655eeb689e7cf9

Skrevet

Hvor lang flytur er det?

Skrevet

3 timer. Eldste har autisme , så er spent:)

Skrevet

Det får nok kjempefint. Har flydd med så små til både Asia og Sør-Amerika. Gode råd frå dei oppom her. Husk skift og klede som er lette å få av og på. Noko nytt å leike med er fint, film/spel. Bøker, teiknesaker. La eldste få plukke nokre få ting i eigen sekk. Husk litt snacks.

Skrevet

Åj, det høres spennende ut! Vet ikke hvordan autismen er i dette tilfelle, er ikke det veldig varierende fra person til person? Reiser du med de alene? Det skal helt sikkert gå fint.

Barnet mitt var 2,5 år første gang vi reise på langtur, og det gikk veldig fint. Fikk spille på iPhonen min en del, og så hadde vi med bok, tegnesaker fikk vi på flyet, og så litt leker. Var mest stress på flyplassen da vi mellomlanda. Vi løp fram og tilbake i de laaange gangene på Heahtrow. Når jeg tenker tilbake blir jeg svett bare ved tanken, men det gikk jo fint. På den lengste reisa sov hun på flyet, men hun har godt sovehjerte. :)

Skrevet

Hva med å la de velge seg en barneavis hver på flyplassen? Det syns frøkna mi er veldig stas (vi kaller det avis, for da kan hun ha sin "avis" mens jeg har min). Kanskje morsomt med de bladene det er med en liten leke/gave i?

Skrevet

Takk for mange tips :) har heldigvis med pappaen også :) eldste har masse fakter som i høye lyder, og er generelt lite intressert i noe som helst.. Men kanskje iPad fungerer :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...