Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Her blir det som alltid veldig dårlig timing. Ble gravid igjen litt fortere enn planlagt og termin ender opp midt i perioden hvor storebror skal begynne i bhg. Han er da 16 mnd. I tillegg skal vi flytte, og det også viser seg at "må" skje omtrent på samme tid. Vi skal ikke flytte så langt så det blir samme bhg. Men det blir jo litt mye endringer på en tid kanskje? Bhg star, storebror og nytt hus i løpet av en mnd tid... Hvordan takle dette best for hans skyld? Anonym poster: b71588ca014b61ecd620af5bc3f8d19a
trollemor86 Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Kan ikke svare for alt, men eldste min begynte i barnehage to mnd etter at han ble storebror. Det gikk veldig greit iallefall!
ELÅ Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Med mindre du kan velge bort noen av endringene er det er vel lite du kan gjøre enten det nå er for store endringer eller ikke. Selv synes jeg dette burder være helt uproblematisk for en gutt på 16 mnd.
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Utsette barnehagestarten, kanskje? De andre tingene har du vel mindre kontroll over.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Eneste du kan gjøre noe med er vel å se an barnehagestarten. Han MÅ jo ikke begynne i barnehagen til et bestemt tidspunkt..? Ellers har deres egne holdninger til alt dette veldig mye å si for hvordan han opplever det Anonym poster: 7e20aa9cabbe87e05d1ed6de28660139
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Ville utsatt barnehagestarten litt, i alle fall hatt han der korte dager. Selv om han har fått plass i bhg, må han jo ikke begynne med en gang. Det er slitsomt å være hjemme med nyfødt + en på 16 mnd (been there), men likevel går det greit om det er en "normal" baby som jo sover mye i begynnelsen (min hadde kolikk, og det var ikke så greit..) Ville gjort han trygg på nykommeren og ny bolig før barnehagestart, for å redusere mulig stress/reaksjoner (sjalusi, usikkerhet, trass o.l.) Anonym poster: 90884833d9a4d0086dc7864853f9166c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå