Gå til innhold

Er det bekkenLÅSNING jeg har? Og hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 11 uker, men har velkjente smerter i høyre rumpeball allerede. Skal veldig lite til før det låser seg og det gjør jo vanvittig vondt! Føles som å bli stukket med kniv midt i høyre skinka med en påfølgende ilende smerte nedover det samme benet. Veldig vondt hvis jeg belaster kroppen/beina skeivt.

Denne gangen vil jeg ha behandling som virkelig hjelper! Sist prøvde jeg fysioterapi, men det var mest egenøvelser og det funket ikke på meg. Ble nesten bare verre faktisk. Tror det eneste som hjelper er jevnlig massasje/trykk eller lignende på det punktet som gjør vondt. Er det kiropraktor som er det riktige da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bekkenlåsning og ble bedre etter noen runder hos osteopat :-)

Skrevet

Jeg hadde bekkenlåsning og ble bedre etter noen runder hos osteopat :-)

Var smertene dine akkurat slik som jeg beskriver? Skal undersøke hva som finnes her hvor vi bor, for orker ikke dra inn til byen egentlig ;)

Skrevet (endret)

Gå til kiropraktor. De fikser både bekkenløsning, bekkenlåsning og det meste ;)

Nærmeste storby er ... ? :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

jeg hadde bekkenløsning og bekkenlåsning, og eneste som funket på låsningene var å gå til kiropraktor. gikk til ei som var dyktig med gravide.vet ikke hvor du bor, men jeg gikk på lørenskog kiropraktorklinikk. hun het grete bråten tror jeg.

Skrevet

Ok, da må jeg se å finne en kiropraktor med peiling på gravide :) Bor utenfor Trondheim :)

Skrevet

Kom deg av gårde til knekk og brekk ;)

Lykke til!

Skrevet

Tur til f.eks. kiropraktor!

PS! Følg også med på om det ene benet er tykkere enn det andre. Jeg hadde nemlig både bekkenlåsning OG DVT (blodpropp). Det kjennes nesten likt ut.

Anonym poster: 575b9e83817186bd06f6b1fa2a32d6b0

Skrevet

Tur til f.eks. kiropraktor!

PS! Følg også med på om det ene benet er tykkere enn det andre. Jeg hadde nemlig både bekkenlåsning OG DVT (blodpropp). Det kjennes nesten likt ut.

Anonym poster: 575b9e83817186bd06f6b1fa2a32d6b0

Dette er noe jeg har plagdes med i hvert av de to siste svangerskapene, så skyldes nok kun hormoner heldigvis :) Bena mine er like tykke.

Skrevet

Kiropraktor fikser låsninger, men de koster penger. Å gå forsiktig i ulendt terreng ble anbefalt, men var uaktuelt pga holkeføre og at jeg var i tredje trimester. Anbefaler å ikke presse deg. Det gjorde jeg - og angrer.

Anonym poster: 6e305b8b1499ae5759282f492cf6f350

Skrevet

Jeg var hos kiropraktor, men ble først henvist til fysioterapi. Det var de som sendte meg videre til kiropraktor, men jeg skulle tilbake til fysioterapeuten når kiropraktor var ferdig for å få treningsopplegg. All behandling hos fysioterapeut er gratis så lenge du er henvist av lege og det handler om bekkenplager under graviditet.

Skrevet

Jeg ble forresten anbefalet å gå flere små turer daglig, f.eks på 3x 10 min, men det skal ikke gjøre vondt.

Skrevet

Bor du nordover eller sørover utenfor trheim?:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...