pip pip Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Jenta mi på 3 år har fått ørebetennelse og hun har så vondt stakkars. Dette er 8. dagen. Var først bare det ene øret og nå er det begge. Har gått fint å gi smertestillende tidligere i uken, men nå hjelper knapt de og hun får vondt før jeg har "lov" til å gi ny dose. Er så vondt å se lillegull gråte og vri seg i smerte og spørre etter medisin, og så kan jeg ikke gi henne noe.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Jenta mi på 3 år har fått ørebetennelse og hun har så vondt stakkars. Dette er 8. dagen. Var først bare det ene øret og nå er det begge. Har gått fint å gi smertestillende tidligere i uken, men nå hjelper knapt de og hun får vondt før jeg har "lov" til å gi ny dose. Er så vondt å se lillegull gråte og vri seg i smerte og spørre etter medisin, og så kan jeg ikke gi henne noe. Hun må jo til legen og få antibiotika!! Seriøst, behandler alle i Norge alle sykdommer med paracet?? Anonym poster: 99421d2c1c6bdad6fae9ab1eec831f04
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Hvilken smertestillende får hun da? Ibux er mye mer effektivt enn paracet o.l. Det har hvertfall hjulpet godt på min gutt. Regner med du har vært hos lege med henne? 8 dager virker lenge, gutten min har brukt å få penicillin lenge før det. Anonym poster: c702ef43a99110628c31745a32e0d5c1
mamma_til_gutt Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Om det ikke går over på noen få dager (max 3) bør hun få antibiotika.. Stakkars Prøv å gi både Ibux og paracet. Gi paracet hver 6/8 timer og Ibux mellom. Da rekker hun ikke å bli så dårlig..
pip pip Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2013 Klart hun har vært hos legen. 2 ganger. Hun har fått noen øredråper med antibiotika i. Legen sa jeg skulle gi ibux og paracet og otrivin nesespray. Hun har så mye vondt stakkars. Heldigvis er hun mellom 2 anfall nå (kaller det anfall når smertebølgen kommer) og smiler igjen
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Vi har et ørebarn og fikk anbefalt av øre, nese, hals legen å gå ned i styrke på de smertestillende tablettene. Da kan du nemlig gi oftere uten at dagsdosen blir overskredet og ungen slipper de smertetoppene. Det kan hende det blir litt for lav dose til å fjerne smertene 100%, men det er bedre å ha littegranne vondt hele tiden enn å ha sinnsykt vondt hver tredje-fjerde time. Anonym poster: 6cd44447a6bd206cc8119a7ae8f479fb
pip pip Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2013 Tusen takk for tipset. Det må prøves. Har jo ikke lyst til å gi henne for mye smertestillende, men har ikke lyst til at hun skal ha så vondt:( Syns de smertetoppene kommer så ofte. Men siden hun har hatt det så lenge, må det jo snart ta slutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå