Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Til dere som måtte ha meninger om sånt: Hvor gammel er man for å kvalifisere til "gammel" førstegangsmor? (Og fortell gjerne også hvor dere bor (bygd/by/landsdel), siden jeg har inntrykk av at bosted ofte er en medvirkende årsak til slike meninger.) *Bare litt nysgjerrig* Anonym poster: 4e148f5e2e75950489c729f73d670847
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Hvis man er mer enn 40 første gang syns jeg man går under definisjonen "gammel". Men kan jo være mange grunner da. Kanskje man ikke fikk det til, prøvd i årevis. Måtte adoptere. Fant ikke drømmemannen... Ser ikke ned på de av den grunn. Men foretrekker selv å være ferdig med småbarn innen den tid. Jeg fikk min første som 18 åring og har møtt masse fordømmer pga det. Er nå 28 og venter nr 2. Bor utenfor oslo Anonym poster: 283e7c421e5cd5f3cb53bc8dbc7d6ce8
Musemorbr / Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Jeg tenker over 35 som førstegangs, for da er man inne i "økt risiko-årene" og ingen ungdom mer. Jeg fikk min første da jeg var 28 og blir sett på som gammel mor av enkelte som fikk barn samtidig her i bygda. I barselgruppa var det flere på 19-24, meg og en til på 28, og tre som var 39-41. Jeger gode venner med de på 40, og ser dem ikke som gammel, men biologisk er man vel "gammel førstegangsfødende" i den alderen.
MammantilNurket Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er 34, førstegangs og føler meg utgammel når jeg hører om folk på min alder som har både to og tre barn. Har en tidligere klassevenninne som hadde konfirmant i fjor (!!!). Synes det er litt trist og tenke på at jeg er 40 når jeg har en skolestarter. *dunker hodet i tastaturet og mumler: "Jeg skulle ha begynt da jeg var 25, jeg skulle ha begynt da jeg var 25 ...".
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Over 45. 40 er det nye 30. Anonym poster: 4e148f5e2e75950489c729f73d670847
☆☆☆ Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Når gjennomsnittet er ca 30 må ein vere max 25 for å vere "ung mor" og minimum 35 for å vere "gammal mor" slik eg ser det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 jeg bor i storby men kommer fra bygda og synes at når man bikker 36 og får førstemann, så synes jeg man er gammel,i den forstand at det biologiske er gammelt, ikke selve mamman Kjenner ei som var 46 da første barn kom, og det er i mine øyne alt for gammelt, man skal faktisk ta seg av avkommet sitt også Hun har ikke mann, så da er det enda tyngre vil jeg påstå... Anonym poster: 72f750329c10da9a6d208e4c98b818c5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er 36 og fikk mitt første barn da jeg var 34 år. Føler meg absolutt ikke gammel Kanskje fordi jeg er aktiv, ser ok ut (har ingen rynker og slikt), er kreativ og lite "satt". Nå er jeg ikke så opptatt av alder og har venner i alle aldre. Min yngste venninne er 21år og min eldste venninne er over 50 år. Jeg er den jeg er, jeg henger med og det er langt igjen til fotformsko og AFP for min del Anonym poster: 5c6067a35081ee32ebf0255e26505e3d
Gjest sussie77 Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Når jeg tenker på en gammel mor så tenker jeg en som nærmer seg 40. Fikk selv mitt første barn når jeg var 32 og følte meg ikke gammel. Voksen og moden ja, men ikke gammel. Men føler meg jo også ung. Og så ser jeg veldig ung ut Og her er det også en ganske vanlig alder å få sitt første barn på.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Da er jeg jo ung mor;) Fikk nr en da jeg var 23. Siste da jeg var 38. Så har prøvd begge deler:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 Når man nærmer seg 40. Jeg er nesten 29 når nr en kommer, så syns selv det er litt "gammelt". Men, var nå det var rett å få barn Anonym poster: b4125a157646d96b6a65f2027f96e89f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er 32, venter min første, og synes det er gammelt. Men, jeg føler meg ikke for gammel, og frem til jeg var 30 var jeg for ung (i hodet, ikke i alder), så gammel trenger jo ikke være negativt Jeg trengte å være så gammel for å kunne bli en god mor. Anonym poster: 9c1b395ea43a6a3267fa42fa1ead8640
Gjest Trulte med to små Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er 38 år og venter vårt første barn til sommeren. Vi har strevd lenge for dette og det klaffet først med hjelp av ivf. Traff mannen min for ca 9 år siden og startet prøvinga med en gang så det tok sin tid Jeg føler meg overhode ikke gammel, men rart når venninner har barn som snart en konfirmant. Jeg har forøvrig to andre venninner som nettopp har fått eller venter sitt første barn også i en alder av 38. Hadde jo ønsket barn før nå, i håp om å rekke å få et til, men vi får se hva sjansene er. Det er ihvertfall lov og ønske og håpe, for uten håp hadde jeg aldri blitt gravid!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 35+ som førstegangs. Ellers gammel mor med 39+ på de påfølgende barna. Anonym poster: b47b4c9b612e8782a5bf410f5b351619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå