CarmaCameleon Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har så vidt deltatt i diskusjoner her hvor det blir snakk om mat og budsjett i samme setning. Vi har greit med penger, men vi føler stadig at vi aldri kan unne oss noe særlig - nettopp fordi enorme summer går med til mat. Her leser jeg stadig om de som holder seg til fem tusen i måneden på mat, og noen under, mens vi punger ut med mellom femten og atten tusen kroner månedlig til mat og annet vi kjøper på dagligvarebutikken (her regner jeg jo også med toalettpapir, tørkepapir, vaskemidler også videre for enkelhetsskyld). Nå har vi endelig kjøpt oss leilighet hvor vi er så heldige å ha fryser (luksus!!!), og da er det på tide å ta opp diskusjonen her; HVA kan vi gjøre for å kunne leve på 4500 kroner i måneden på mat og andre husholdningsartikler? Vi har sjelden mulighet til å handle på andre butikker enn Bunnpris, så med tanke på billige butikker er det ikke mye å spare. Jeg tenker at vi skal ta ut disse 4500 kronene i begynnelsen av hver måned, og "ikke ha lov til" å bruke kortet på butikken noen gang. Så over til spørsmålet; hva kan vi gjøre for å spare penger? Hva kan vi bruker rester av for eksempel pølser og annet (her er jeg også helt blank..) på for eksempel? Håper på litt hjelp her, så kanskje det blir litt til overs etter at vi har spist oss mette!
CarmaCameleon Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #2 Skrevet 6. mai 2013 Må nevnes at en god del av disse pengene legges igjen på bensinstasjoner og kiosker da vi ofte har handlet mat der for enkelhetsskyld, men dette er det slutt på nå som vi har flyttet et stykke unna slike enkle, tullete løsninger, så er derfor jeg tenker at 4500 kroner faktisk kan være realistisk til tross for at det er en enorm forskjell
Himmel og hav Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Nå som du har fryser, så er det greit å kjøpe inn i litt større kvanta av ting dere bruker mye når det er på tilbud. Dropp alle "det er jo kjekt å ha, så jeg setter det bakerst i skapet"- kjøp, og bli flink til å spise den maten dere har. Hvis dere har for vane å kaste halve brød, så del heller brødene i to, og frys ned halvparten. Ha restemiddag en gang i uka, da slipper dere å kaste mat. Smårester av kjøtt, pølser, karbonader, grønnsaker og poteter kan brukes til pytt i panne, bondeomelett eller på ostesmørbrød.
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! )
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Jeg tenker at om dervanligvis bruker kr 15-18.000 pr md nå er kr 4.500 kanskje litt ambisjøst. Hva med å prøv å kutte ned til 7-8.000 til å begynne med og deretter kutte enda mer når dere har fått vanen med å lage matplan og handle en gang i uken. Lykke til Anonym poster: 45d116906022d7366061ed2d84f06e56
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Handle vaskemidler, vaskepulver, såpe, shampo og alt annet av husholdsremedier på europris. Mye å spare her! De har også mye billig hermetikk. Bønner og linser er jo kjempesunt! Handle mat på tilbud i store kvanta, f.eks karbonadedeig. Bak brød selv og del dem i to før du fryser dem, billigere og mye sunnere enn kjøpebrød. Bak baguettene selv og frys ned. Vi handlet f.eks kyllingsnacks på spar her for noen uker siden til 22kr per pakke, de koster 150kr til vanlig... Lørdagsmiddag i et halvt år bare her:) vi elsker kylling da! Anonym poster: 587b4b4dadbd8db51a6489d06b492888
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Når du har vennet deg til det vet du omtrent hva som er et godt kjøp og ikke slik at du ikke trenger å sjekke så mange steder. Det tar ikke timesvis i butikken. Faktisk sparer du mye tid på å bruke 15 minutter på å sette opp en handleliste for uka og så handle alt du trenger på en gang. Da slipper du det resten av uka. Å lage mat omtrent fra bunnen tar heller ikke nødvendig vis så mye tid. Litt tid tar det jo med ferdigmat også om du vil ha noe sundt. Jeg forstår ikke hvordan folk rekker å handle flere ganger i uka. Her handler vi fast på vei hjem fra svømmehallen på lørdager. Da har vi med handleliste og innkjøpene er unnagjort på 30-45 minutter. Ofte lager vi litt store posjoner slik at vi bare trenger å varme opp maten en annen dag. Vi lager for eksempel 8-10 kg tomatsaus av gangen og fryser ned i passe porsjoner. Skal vi da ha pasta med kjøttsaus steker vi bare kjøttdeig heller over sausen (tines i mikro om dårlig tid) og koker pasta. Det tar ikke lang tid. Vi har også en del ferdig oppskårede og forvellede grønnsaker i fryseren. Dem går det veldig raskt å ta opp og putte i en gryte eller en wook. Noen helt ferdige rette pleier vi også å ha liggende til de få dagene vi virklig har liten tid og alle skal ha seg en matbit til ulik tid. Brød deles i to og fryses etter at vi har handlet. Tar opp et halvt brød hver kveld. Smaker ferskt og godt neste dag. Anonym poster: 5d3a095c20500b430040126925263898
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Når du har vennet deg til det vet du omtrent hva som er et godt kjøp og ikke slik at du ikke trenger å sjekke så mange steder. Det tar ikke timesvis i butikken. Faktisk sparer du mye tid på å bruke 15 minutter på å sette opp en handleliste for uka og så handle alt du trenger på en gang. Da slipper du det resten av uka. Å lage mat omtrent fra bunnen tar heller ikke nødvendig vis så mye tid. Litt tid tar det jo med ferdigmat også om du vil ha noe sundt. Jeg forstår ikke hvordan folk rekker å handle flere ganger i uka. Her handler vi fast på vei hjem fra svømmehallen på lørdager. Da har vi med handleliste og innkjøpene er unnagjort på 30-45 minutter. Ofte lager vi litt store posjoner slik at vi bare trenger å varme opp maten en annen dag. Vi lager for eksempel 8-10 kg tomatsaus av gangen og fryser ned i passe porsjoner. Skal vi da ha pasta med kjøttsaus steker vi bare kjøttdeig heller over sausen (tines i mikro om dårlig tid) og koker pasta. Det tar ikke lang tid. Vi har også en del ferdig oppskårede og forvellede grønnsaker i fryseren. Dem går det veldig raskt å ta opp og putte i en gryte eller en wook. Noen helt ferdige rette pleier vi også å ha liggende til de få dagene vi virklig har liten tid og alle skal ha seg en matbit til ulik tid. Brød deles i to og fryses etter at vi har handlet. Tar opp et halvt brød hver kveld. Smaker ferskt og godt neste dag. Anonym poster: 5d3a095c20500b430040126925263898 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Når du har vennet deg til det vet du omtrent hva som er et godt kjøp og ikke slik at du ikke trenger å sjekke så mange steder. Det tar ikke timesvis i butikken. Faktisk sparer du mye tid på å bruke 15 minutter på å sette opp en handleliste for uka og så handle alt du trenger på en gang. Da slipper du det resten av uka. Å lage mat omtrent fra bunnen tar heller ikke nødvendig vis så mye tid. Litt tid tar det jo med ferdigmat også om du vil ha noe sundt. Jeg forstår ikke hvordan folk rekker å handle flere ganger i uka. Her handler vi fast på vei hjem fra svømmehallen på lørdager. Da har vi med handleliste og innkjøpene er unnagjort på 30-45 minutter. Ofte lager vi litt store posjoner slik at vi bare trenger å varme opp maten en annen dag. Vi lager for eksempel 8-10 kg tomatsaus av gangen og fryser ned i passe porsjoner. Skal vi da ha pasta med kjøttsaus steker vi bare kjøttdeig heller over sausen (tines i mikro om dårlig tid) og koker pasta. Det tar ikke lang tid. Vi har også en del ferdig oppskårede og forvellede grønnsaker i fryseren. Dem går det veldig raskt å ta opp og putte i en gryte eller en wook. Noen helt ferdige rette pleier vi også å ha liggende til de få dagene vi virklig har liten tid og alle skal ha seg en matbit til ulik tid. Brød deles i to og fryses etter at vi har handlet. Tar opp et halvt brød hver kveld. Smaker ferskt og godt neste dag. Anonym poster: 5d3a095c20500b430040126925263898 Ut fra svaret om at halvt brød holder i en dag, er dere to eller tre i husholdningen. Vi er fem Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224
Gjest sussie77 Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Jeg syntes faktisk ikke det å lage mat fra bunnen tar så mye lenger tid. Selvfølgelig noe gjør jo det, men for det meste går det fort å lage mat fra bunnen også. Syntes faktisk det er raskere å lage gryter selv enn å bruke pose gryte
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 Ang brød... vi er 4 personer og et halvt brød holder 2 dager her... så ikke alle spiser like mye brød :-) Anonym poster: 926ad30d84e81844a5d45dd23dfd765c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Lag ukesmenyer og hold deg til de. Unngå å handle på bensinstasjoner og på søndager. Kjøp store kvanta av toalettpapir osv. Og, ikke minst; sjekk tilbudsavisene. Kjøp inn mye av det som er på tilbud. Husker jeg så en økonomiekspert på tv engang, han kjøpte kun ting som var på tilbud, for da koster ting det de EGENTLIG burde koste. Kan spare mye på det! Anonym poster: 0ae4f1730aaa4c53edb19382b351d9aa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Når du har vennet deg til det vet du omtrent hva som er et godt kjøp og ikke slik at du ikke trenger å sjekke så mange steder. Det tar ikke timesvis i butikken. Faktisk sparer du mye tid på å bruke 15 minutter på å sette opp en handleliste for uka og så handle alt du trenger på en gang. Da slipper du det resten av uka. Å lage mat omtrent fra bunnen tar heller ikke nødvendig vis så mye tid. Litt tid tar det jo med ferdigmat også om du vil ha noe sundt. Jeg forstår ikke hvordan folk rekker å handle flere ganger i uka. Her handler vi fast på vei hjem fra svømmehallen på lørdager. Da har vi med handleliste og innkjøpene er unnagjort på 30-45 minutter. Ofte lager vi litt store posjoner slik at vi bare trenger å varme opp maten en annen dag. Vi lager for eksempel 8-10 kg tomatsaus av gangen og fryser ned i passe porsjoner. Skal vi da ha pasta med kjøttsaus steker vi bare kjøttdeig heller over sausen (tines i mikro om dårlig tid) og koker pasta. Det tar ikke lang tid. Vi har også en del ferdig oppskårede og forvellede grønnsaker i fryseren. Dem går det veldig raskt å ta opp og putte i en gryte eller en wook. Noen helt ferdige rette pleier vi også å ha liggende til de få dagene vi virklig har liten tid og alle skal ha seg en matbit til ulik tid. Brød deles i to og fryses etter at vi har handlet. Tar opp et halvt brød hver kveld. Smaker ferskt og godt neste dag. Anonym poster: 5d3a095c20500b430040126925263898 Det viktigste er nok å lage ukesmeny og KUN handle 1 dag i uka og da bare det som står på lappen. Smør niste og planlegg, slik at bensinstasjoner er unødvendig. Ikke bruk halvfabrikata. Det er billigst (og sundest) å lage maten fra bunnen av. Lag også fiskekaker/kjøttkaker/kjøttboller. Lag mye og frys ned i porsjoner. Kjøp tilbud: Findus kommer på 40% med jevne mellomrom. Pølser og pizza også. Ukens joker er veldig billig. Se på kiloprisen på varen, ikke bare på prisen på pakka. Sammenlikne alltid priser, og kjøp billigste alternativ. Statoil har brød og melk til 10kr til fast pris. På rema/meny i allefall her vi bor har de ofte ting som holder på å gå ut på dato til en veldig billig penge. Her er det noen kupp å gjøre. Har kjøpt Salmalaks til 35kr, hel gårdskylling, andebryst, bacon og mye annet rart man kan putte i frysern. Jeg køper billigmerker alla firstprice. Mye bra produkter. Storhandler kun på rema1000. En sverigetur/danmarkstur er absolutt å anbefale hvis den planlegges. Kjøper du mye utenom blir det så klart dyrt. Det er mine beste sparetips!! ) Det er ikke for å dømme, men hvordan i all verden rekker folk i full jobb, med aktive barn, husarbeid osv bruke timesvis i butikken og ved stekeovnen for å sammenligne priser på alt og lage alt fra bunn? Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Når du har vennet deg til det vet du omtrent hva som er et godt kjøp og ikke slik at du ikke trenger å sjekke så mange steder. Det tar ikke timesvis i butikken. Faktisk sparer du mye tid på å bruke 15 minutter på å sette opp en handleliste for uka og så handle alt du trenger på en gang. Da slipper du det resten av uka. Å lage mat omtrent fra bunnen tar heller ikke nødvendig vis så mye tid. Litt tid tar det jo med ferdigmat også om du vil ha noe sundt. Jeg forstår ikke hvordan folk rekker å handle flere ganger i uka. Her handler vi fast på vei hjem fra svømmehallen på lørdager. Da har vi med handleliste og innkjøpene er unnagjort på 30-45 minutter. Ofte lager vi litt store posjoner slik at vi bare trenger å varme opp maten en annen dag. Vi lager for eksempel 8-10 kg tomatsaus av gangen og fryser ned i passe porsjoner. Skal vi da ha pasta med kjøttsaus steker vi bare kjøttdeig heller over sausen (tines i mikro om dårlig tid) og koker pasta. Det tar ikke lang tid. Vi har også en del ferdig oppskårede og forvellede grønnsaker i fryseren. Dem går det veldig raskt å ta opp og putte i en gryte eller en wook. Noen helt ferdige rette pleier vi også å ha liggende til de få dagene vi virklig har liten tid og alle skal ha seg en matbit til ulik tid. Brød deles i to og fryses etter at vi har handlet. Tar opp et halvt brød hver kveld. Smaker ferskt og godt neste dag. Anonym poster: 5d3a095c20500b430040126925263898 Ut fra svaret om at halvt brød holder i en dag, er dere to eller tre i husholdningen. Vi er fem Anonym poster: d2f456a3461bc7d2d57c1f7e66773224 Vi er 4, men spiser som regel ikke mer enn et halvt brød om dagen. Blir ofte rundstykker, knekkebrør, kornblandinger ol i tillegg. Om dere vet dere spiser et helt brød om dagen er det likevell lurt å ha noen halve i fryseren. Til vanlig tar dere jo da opp et helt så dere har til neste dag, men skulle dere glemme det er det fint å ha noen halve som får plass i mikroen. Da kan man tine brødet raskt. Anonym poster: 5d3a095c20500b430040126925263898
CarmaCameleon Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2013 Tusen takk for masse gode tips! Jeg tenkte også at 4500 kroner var ALTFOR lite (som en overgang), men det tror jeg ikke at det er faktisk Denne måneden vil jeg kalle en prøve-måned, her har vi tenkt "passelig fornuftig" uten å tenke at vi bare har så og så mye penger å bruke, og vi har endt opp med å bruke 5500 kroner på tre uker (pengene gikk tomt i dag, etter tre uker og en dag) - det vil si at vi kanskje kommer opp i 6000 kroner når det har rundet fire uker/en måned. Mulig litt mer siden vi bestilte hjem en pizza og har kjøpt en del godteri Men likevel - det er jo ikke ille i det hele tatt i forhold til slik det har vært! Så jeg tror faktisk vi skal klare oss kjempefint med 4500 når vi går inn for å bli strenge på det fra og med neste mandag av. Ellers lurer jeg på om noen har noen gode, enkle oppskrifter som ikke tar så lang tid? Jeg må innrømme at hel og halvfabrikata er noe det går en del av hos oss, men det har vi alle planer om å endre på Igjen; tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå