Gå til innhold

Ørebetennelse uten smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 6 mnd har lenge tatt seg til ørene, spesielt det ene og spesielt når hun er trøtt. Var på 6 mnd kontroll hos lege for 3 uker siden og da såg legen at hun var lys rosa i ene øret, men vi skulle avvente for ofte gikk det tilbake av seg selv.

Det hat som sagt gått ca 3 uker og hun er ikke blitt verre. Spiser og sover godt, er ikke forkjølet og blid og fornøyd. Men tar seg fremdeles til øret og kan avogtil gråte når hun blir lagt til brystet for å die.

Har noen erfaring med dette? Jeg syns det blir litt feil å dra en frisk unge til legen fordi hun tar seg til øret iblant.

Anonym poster: 8372a7fbfb90478e6cba0a863662bb40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun fremdeles har væske i mellomøret? Altså bak trommehinnen? Det kan i allefall føre til "dotter" i øret og redusert hørsel.. Kan det være det? Eller litt ubehag, hvis det er litt betent fortsatt? Få henvisning til øre-nese-hals-spesialt, der ser de det tydeligere.

Anonym poster: da59fdafe77aa5e9afe9a55067426926

Skrevet

Kan det være at hun fremdeles har væske i mellomøret? Altså bak trommehinnen? Det kan i allefall føre til "dotter" i øret og redusert hørsel.. Kan det være det? Eller litt ubehag, hvis det er litt betent fortsatt? Få henvisning til øre-nese-hals-spesialt, der ser de det tydeligere.

Siden hun ikke gir andre tegn til ubehag tenker jeg at det kanskje ikke er nødvendig med lege, men er dette noe som bør behandles, eller kan det gå over av seg selv etter så lang tid?

Hi

Anonym poster: 8372a7fbfb90478e6cba0a863662bb40

Skrevet

Jeg ville fått det sjekket. Søk gjerne opp mastoiditt - det kan fort bli alvorlig. Vår jente fikk det, men var symptomfri helt inntil øret sto ut og var rødt. Gikk bra og slapp akkurat unna operasjon fordi vi var tidlig ute.

Anonym poster: 08d3738a8386a667bcf51ee5c2cc0054

Skrevet

Ville sjekket det. Ikke godt å gå for lenge med verk/væske. Da kan det være aktuelt med dren, som da vil tømme øret og drenere det. Om hun ikke har smerter har hun jo et slags ubehag.

Skrevet

Jg ville fått det sjekket. Mi hadde ørebetendelse to ganger uten at jeg skjønte det. Hun var bare blid og fornøyd hun. Fikk nesten sjokk og veldig dårlig samvittighet da legen sa hun var veldig rød i øret og mest sannsynlig hadde hatt det en god stund. Han fant det ut da vi var der for noe annet.

Skrevet

sjekk det opp til spesialist.

jenta mi hadde kronisk ørebettendelse i langtid uten at vi viste det, jeg reagerte på at jeg syntes hun hørte dårlig men HS og legen hørte ikke, da hun var 2 år var jeg til spesialist og hun trengte dren.

begynte og mase om d da hun var 6 måneder. viste aldri at hun hadde øre bettendelse en gang for hun hadde ikke vondt som vi så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...