Gå til innhold

Dere som ammer eller sover lite


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Er dere plaget med svimmelhet? Eller kan det være lite søvn som gjør meg så svimmel. Det føles noen ganger som at jeg har drukket alkohol. Det snurrer litt et par sekunder. Har vært sånn lenge nå. Hva kan det være tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det i tiden etter fødsel. Burde nok sjekket det hos legen, men gjorde det ikke... Men har gått over, og nå er jeg aldri svimmel lenger :) Mistenker at det var pga jernmangel, men vet ikke. Sov ikke spesielt lite, men søvnen ble ofte avbrutt så var jo sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammet til han var 5 mnd, og har alltid sovet godt.

Men jeg svimlet mye før. Var ikke jernmangel.

Aldri tenkt at det kan ha sammenheng med amming.

Jeg ammet MYE. Gikk ned 9 kg og så ut som et beinrangel. Så regner med det er derfor jeg svimlet

Endret av Lisse_01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye plaget med svimmelhet ja, og spesielt de siste månedene. Jeg tar noen milde jerntabletter og de hjelper litt.(sånm at jeg ikke svimer av når jeg reiser meg for brått osv.) Har ikke sovet en hel uforstyrret natt på over 2,5 år - så jeg tærer nok på reservene nå ;)

 

Hva det kommer av hos deg er det vanskelig å si, men jeg tenker umiddelbart jernmangel..

Men amming og lite søvn er jo slitsomt for kroppen, så ikke umulig at du kan bli svimmel av det!

Endret av Pesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernmangel? Dehydrering?

 

Sannsynligvis har du sykdommen utslitt :). Jeg har slitt med svimmelhet og kvalme, og det er søvnmangel som gjør det værst. Men jeg har også hatt lave jernlagre og drukket for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har bestilt time hos legen, på 6 ukers kontrollen tok de en del blodprøver og jeg tar diverse tilskudd men fortsatt svimmel og sliten (sliten er kanskje naturlig ;))... Så en tur til legen er å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg også... men jeg full ammer ikke lenger. tror det er utmattelse/lite søvn.. kanskje at jeg ikke for tid til å slappe ordentlig av helt..alltid på vakt, sover med ett øye åpen.. :P og mulig også at du ha lav blodsukker.

dehydrering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter ;) jeg tror kanskje det er en blanding av amming, lite søvn, lite drikke og mat + at jeg har jo gått ned 7 kilo etter at gravidkiloene er borte. Har ikke hatt avlastning fra baby på 6 mnd annet enn 1 time nå og da, og det er gjerne for å få handlet eller vasket, så jeg får jo aldri slappet av. Det kommer seg vel etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg sliter også en del med svimmelhet. Føler øynene har vanskelig for å fokusere og føler meg litt ør. Kom cirka 6 uker etter fødsel, og alle blodprøver er fine. Har det gått over på dere andre? Baby er 4 mnd nå og jeg er fortsatt tidvis svimmel og rar i synet. Også tatt me av hodet og masse blodprøver, men legen finner ingen ting. 

Anonymkode: 74197...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...