Gå til innhold

Heter det ikke "Vi venter barn"...


Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten diskusjon i heimen her... :P

Mannen min mener at han ikke kan si at "han venter barn" ei heller at "vi venter barn".

Han mener det er jeg som venter barn og han skal bli pappa...

 

Jeg mener selvsagt at vi fint kan si at "vi venter barn i oktober" uten at det blir rart.

 

Hva synes dere?

 

Anonym poster: 4ab027385df7b913a830d42423d6f237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns "vi venter barn " er kunstig å si, men vi kan brukes der: Jeg har sagt "vi skal ha baby" eller "jeg er gravid".

 

Anonym poster: c75bdff551a8cba01db26da46e98bb00

Skrevet

Det heter vi venter barn, men ikke vi er gravid. Stor forskjell. Dere skal ha barn sammen, selv om du bærer det frem. Dere venter barn.

 

Anonym poster: 7a033cbda2526560574f6b0b1621ada1

Skrevet

Dere som par venter barn, så det er helt greit å si "Vi venter barn".

 

Men jeg synes det blir teit å si "Vi er gravide" for det er det du som er...

 

Anonym poster: 8e720e37178ff5be2f0de18c79c31cc8

Gjest yrild
Skrevet

Selvfølgelig kan dere si "vi venter barn". Dere venter jo begge på barnet!

Jeg synes derimot det er pussig når enkelte sier at "vi er gravide"...er jo tross alt kun dama som er gravid ;-)

Skrevet

Jeg er enig med deg! Det hadde jo ikke blitt noe barn uten at han var involvert, så det er jo riktig at dere venter barn! Men jeg mener IKKE at man kan si "vi er gravide", det er bare kvinnen som kan bli gravid! ;)

Skrevet

kan han ikke bare si at du er gravid da? de han snakker med, skjønner vel at han er pappan?

 

evt hvis det er første barnet, at han skal bli pappa...

 

Anonym poster: 919f276faa09880d1cadbcc7d3a0462b

Skrevet

Jeg er helt enig i at man ikke kan si "vi er gravide", for det er vi jo ikke.

 

Anonym Klokken 21.03: Ja, han sier jo at jeg er gravid og han skal bli pappa.

Men jeg ser ikke noe galt i å si at vi venter barn heller da.

 

Hi

 

Anonym poster: 198070e6814007308f274d95231aac13

Skrevet

Ingenting galt i å si at dere venter barn, det er du jo ikke alene om. Drre venter jo begge på den lille:)

 

Anonym poster: 77501b2cd231e4bfa79ae6279b97723a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...